Aviseringar
Rensa alla

Homosexualitet


Ämnesstartare

Det något som blir med åren, skulle jag väll tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är som en sjukdom eller missbildning.

 

Jag tycker inte att man ska prata om de för mycket. Homosexualitet är moraliskt förkastligt och bör undvikas. När vi accepterar homosexualitet accepterar vi något dåligt. Ungefär som att acceptera mord eller rasism/nazism eller annat som skadar mänskligheten.

 

Jag har förresten bevisat att det är fel i en annan tråd. det är både vetenskapligt, teologiskt och matematiskt bevisat. Finns inte så mycket mer att säga... väldigt arrogant att påstå något annat istället för att se sanningen i vitögat.

 

http://ungdomar.se/forum/thread/att-raettfaerdiga-homosexualitet

 

 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungådum:

Religioner ser ofta ner på annan sexuell läggning då det tydligen är fel. Men självklart är det också individuellt. Känner inte särskilt många muslimer men de jag känner är absolut inte helt ok med homosexualitet.  Därför drog jag pararell med ts...

Jag är muslim och jag skulle säga att homosexualitet är precis som heterosexualitet, ingen sjukdom eller så, vi har aldrig kallat heterosexualitet för sjukdom eller "fel" så jag vet inte varför vi skulle se homosexualitet som en sjukdom eller som någonting dåligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose:

Jag är muslim och jag skulle säga att homosexualitet är precis som heterosexualitet, ingen sjukdom eller så, vi har aldrig kallat heterosexualitet för sjukdom eller "fel" så jag vet inte varför vi skulle se homosexualitet som en sjukdom eller som någonting dåligt. 

jag älskar ditt användarnamn. tycker du om lola rose?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Jag har förresten bevisat att det är fel i en annan tråd.  

http://ungdomar.se/forum/thread/att-raettfaerdiga-homosexualitet

Ja oooooj vad du lyckades bevisa det...


   
SvaraCitera

Patrick:
Det är som en sjukdom eller missbildning.

 

Jag tycker inte att man ska prata om de för mycket. Homosexualitet är moraliskt förkastligt och bör undvikas. När vi accepterar homosexualitet accepterar vi något dåligt. Ungefär som att acceptera mord eller rasism/nazism eller annat som skadar

 

http://ungdomar.se/forum/thread/att-raettfaerdiga-homosexualitet

 

 

 

Hahhahh. Argumenten som du nämt i tråden är ju pinsamma. Du har misslyckat att bevisa det, ganska rejält.
Btw, så du tycker att kärlek är värre/lika dåligt som mord, rasism osv? Vart är logiken berätta snälla.


   
SvaraCitera

LolaRose:

Jag är muslim och jag skulle säga att homosexualitet är precis som heterosexualitet, ingen sjukdom eller så, vi har aldrig kallat heterosexualitet för sjukdom eller "fel" så jag vet inte varför vi skulle se homosexualitet som en sjukdom eller som någonting dåligt. 

Kanske bara jag som träffat fel muslimer isnf. 


   
SvaraCitera

Tror det är en missbildning som sker i fosterstadiet. Det händer inte så jätte ofta men i takt med att världens befolkning ökar, ökar ju även andel homosexuella.

Ser det ungefär som att födas med ett blått öga och ett grönt. Det ska egentligen inte vara så, men det skadar ju ingen. Kärlek är alltid kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Hur fan kan sexualitet vara genetiskt betingat? Det vill jag gärna veta!

Vad skulle det annars vara? Det har såvitt jag vet att göra med olika hormonutsöndringar från morsan i fosterstadiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Det har såvitt jag vet att göra med olika hormonutsöndringar från morsan i fosterstadiet.

Källa på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja tkr inte de är en sjukdom för de går vara homosexuel utan att de är en sjukdom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Källa på den.

Kolla videon jag länkade.

Förstår som sagt inte vad det annars skulle vara, att det är biologiskt låter troligast och forskningen verkar tyda på att det är så också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Kolla videon jag länkade.

Förstår som sagt inte vad det annars skulle vara, att det är biologiskt låter troligast och forskningen verkar tyda på att det är så också.

Tvekar. Men, NG brukar väl vara ganska pålitliga.


   
SvaraCitera

Är bi :333


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jag älskar ditt användarnamn. tycker du om lola rose?

Tackar^_^ ... menar du om jag gillar namnet eller boken eller...? 


   
SvaraCitera