Aviseringar
Rensa alla

Homosexuella och adoption


Ämnesstartare

Tycker att det är väldigt fult att vilja förvägra barn kärleksfulla hem pga sina egna inskränkta åsikter. Det går bra att tycka en massa när det inte påverkar en själv liksom. Vad man än tycker så måste man ju se till deras bästa, vilket inte är att bo i misär som föräldralösa, oavsett land. 

mvh mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: JA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: JA

.

Hjärta


   
SvaraCitera

Nej absolut inte! det finns många pedofiler som okså är homofiler.


   
SvaraCitera
mynona

RobertHeinlein:
Nej absolut inte! det finns många pedofiler som okså är homofiler.

Det finns många pedofiler som också är heterofiler. 


   
SvaraCitera
mynona

time: De jag känner som adopterat är tusen gånger mer hängivna föräldrar

Det här är ett bra argument. Adoptionsföräldrar är garanterade att vilja ha barn - biologiska föräldrar är inte alltid frivilliga föräldrar. 


   
SvaraCitera
Töntt

Ja för fan!


   
SvaraCitera
mynona

isola: JA

Ja, det är så tråkigt självklart för mig. Det handlar inte om varför de ska få, utan om varför de inte ska få: man behöver inte säga varför de ska få, snarare tillbakavisa argumenten för varför de inte ska det, eftersom de argumenten aldrig är tillräkliga. 


   
SvaraCitera

isola: NEJ

Helst inte. Jag ska väl inte säga att jag är för ett totalbörbud men att heterosexuella par ska gå före.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Par som inte har möjlighet att få barn på annat sätt än adoption och vill ta hand om ett/flera barn ska få den möjligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, såklart. Det provocerar mig att frågan ens behöver tas upp. 


   
SvaraCitera

Draug: Nej såklart inte. Skulle kanske ha skrivet förälder istället för förebild, det var nog så jag tänkte från första början.

så du tycker att om man blir ensamstående borde man förlora rätten till sitt barn?


   
SvaraCitera
Draug

qazedctgb: så du tycker att om man blir ensamstående borde man förlora rätten till sitt barn?

öh nej? Tycker barn i första hand förtjänar en mamma och en pappa. Tror Barn behöver en förälder av både hon och hankön att kunna relatera till. Jag säger inte per automatik att det inte skulle funka med andra alternativ, bara att homo-adoption är ett främmande begrepp för mig. Inget jag har någon erfarenhet av, därför får jag utgå från min egen uppväxt för att försöka avgöra vad som skulle kunna vara bäst för ett adopterat barn.


   
SvaraCitera

Draug: adopterat

men du tycker det är bättre att homosexuella kan adoptera barnet än att de får bo på ett barnhem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: NEJ

Homosexualitet är en synd och barn ska inte växa upp i en syndig miljö.


   
SvaraCitera