Aviseringar
Rensa alla

Hon är inte redo för ett förhållande, går det att förändra?


Ämnesstartare

Hoppas inte rubriken anses vara missvisande, detta är ingen fråga om manipulation, utan om en lösning.
Jag vet inte hur jag ska korta ner denna berättelse om kontaken mellan mig och tjejen i fråga, "tl;dr"-kommentarer och liknande undanbedes.

Det började med att jag hade ett rätt långt förhållande som tog slut för två år sen. Sen dess var jag en typisk partajare som inte hade någon som helst svårighet med att haffa tjejer, dock bara för kvällen. Jag ville inte låta någon komma tillräckligt nära mig, det skulle försöra, påverka mig negativt.

Sen händer det, det kommer en tjej som har allt jag letar efter. En snygg, trevlig, rolig tjej som man kan snacka med på sin egen nivå, perfekt tänker jag. Hon var en tjej jag började satsa seriöst på, men en anpassning från en vild partykille till en seriös kille går inte bara sådär, även om det var det jag önskade i stunden.

Jag tog det långsamt med tjejen, alldeles för långsamt. Knappt någon fysisk kontakt, satsade inte bara på att få henne attraherad av mig, som jag hade gjort med de tidigare festbrudarna, utan satsade på komfort, att hon skulle känna sig trygg nära mig, uppskatta min närhet. Bad move. BAM, kompisfällan.

I ett halvår hade vi knappt någon fysisk kontakt förrän jag tog med henne till en fest nu i helgen, som ledde till ett halvtimmeshångel. Hon uppskattade det, hon ansåg samtidigt att det var riktigt awkward. Anledningen var att hon ville inte förstöra vår vänskap, jag förstår henne.

Just nu är det lugnt mellan oss som kompisar. Problemet är att jag har blivit galet kär i henne, men det är inte ömsesidigt. Hon har aldrig haft ett seriöst förhållande tidigare och hon är själv en partybrud, men fortfarande en väldigt seriös person.

Visst, jag kan gå vidare. Jag kan träffa andra, men jag vill inte. Det här är tjejen jag har letat efter, även om jag vet hur galet svårt det är att komma ur en kompisfälla när man väl är i den.

Märkt att detta kanske blivit onödigt långt. Who cares, jag är djup. Jag behövde få ut det.

Frågorna är:
Hur jag ska lösa detta?
Är det ett dött lopp?
Folk som varit med om liknande?

Alla konstruktiva åsikter och råd är välkomna. 🙂


   
Citera

Pastejköket:

Hur jag ska lösa detta?
Är det ett dött lopp?
Folk som varit med om liknande?

Förklara för henne?.
Absolut inte,Om du inte får ett svar av henne att det är det.
Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lekerkung:

Förklara för henne?.
Absolut inte,Om du inte får ett svar av henne att det är det.
Ja.

Förklarat har jag, inte att jag är galet kär i henne men att känslorna finns, det vet hon.
Hennes två närmaste polare, som jag är rätt tight med, vet också att jag är galen i henne, antagligen har de spridit vidare det till henne men det är inget jag vet säkert.

Våran kompisrelation är väldigt viktig för henne, det vet jag. Men det gäller fortfarande bara en kompisrelation.

Du sa att du hade varit med om liknande, blev det samma utgång som jag är ute efter i det här fallet, dvs. en seriös relation?


   
SvaraCitera

Bruten kontakt och förklaring kanske löser saker, eller så löser de inte saker. Men det är ju iallafall bättre än alternativet, att vara vän med henne och hoppas att det "en dag ska bli något" nej. och ge inte ultimatum, den som gett ultimatum har redan förlorat :s


   
SvaraCitera

Ge henne tid. Det värsta du kan göra är att pressa henne. Du menar att hon aldrig haft något seriöst, så det är kanske därför hon är lite skraj, rädd för att förstöra eran kompisrelation? Men alltså, har hon sagt något om hur hon känner för dig?


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Alla konstruktiva åsikter och råd är välkomna.

Herregud.. Jag känner sympati för dig. Jag mår inte bra över det men det gör jag.

Jag hoppas du lyckas fånga den rackan.

Jag slösade bort två år på en sådan flicka och jag är inte klar än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Bruten kontakt och förklaring kanske löser saker, eller så löser de inte saker. Men det är ju iallafall bättre än alternativet, att vara vän med henne och hoppas att det "en dag ska bli något" nej. och ge inte ultimatum, den som gett ultimatum har redan förlorat :s

Det är sant att det kan bryta de starkaste vänskapsbanden och därmed låta mig bygga upp attraktionen igen, men jag är fortfarande väldigt osäker på detta. Kan du förklara vad det var för ultimatum du syftade på?

swinglifeaway:

Ge henne tid. Det värsta du kan göra är att pressa henne. Du menar att hon aldrig haft något seriöst, så det är kanske därför hon är lite skraj, rädd för att förstöra eran kompisrelation? Men alltså, har hon sagt något om hur hon känner för dig?

Har själv inte pressat henne, hon råkar bara veta hur jag känner.
Enligt henne så är jag en snygg, snäll, rolig kille som hon inte vill förlora som kompis, hon sa även att det tar lång tid för henne att bli kär i någon. Men hon hade inte haft ett seriöst förhållande innan, nej.

Tänkte på en sak som hennes och min gemensamma tjejpolare sa; "Alltså Pastejköket, du kan typ få vilken tjej du vill, ill du bara ha det du inte kan få?".
Det fick mig att tänka, även om jag inser att det inte är så. Den här tjejen är speciell, utöver det vanliga. Någon jag inte kommer över bara sådär.

HIMYNAMEISKARL:

Herregud.. Jag känner sympati för dig. Jag mår inte bra över det men det gör jag.

Jag hoppas du lyckas fånga den rackan.

Jag slösade bort två år på en sådan flicka och jag är inte klar än.

Du menar alltså att du är i samma sits men att du har kämpat i två år? Damn.


   
SvaraCitera

Hm, svårt. Nu är ni redan riktigt bra vänner? Jag skulle inte kunna tänka mig bli ihop med mina killkompisar, för har man en riktigt bra vänskap med någon vill man inte förstöra det. Och blir ni ihop, så är chansen stor att vänskaps realtionen förstörs när ni blir ihop eller om/när ni gör slut.

Och, hon kanske inte är attraherad av dig, Och därför bara vill vara din vän. De största misstaget du kan göra är att vara för PÅ iaf.


   
SvaraCitera

jag tror inte det nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du ska få hoppas ett tag till. Du har väl inte uttryckligen visat dina känslor för henne, än?
Fortsätt umgås och ha kul, eskalera långsamt/en del..

Funkar det inte, tillslut, så får ni bryta upp eller så får du hoppas på att dina känslor dör med nobben hon ger dig, så ni kan fortsätta som vänner.

Om hon inte "vill" så är det kanske smart att distansera sig, satsa allt på att våga gå undan.. Det kan "ge" dig lite attraktion..

Synd att du inte lekte med komfort och attraktion fram och tillbaka, från början.


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Har själv inte pressat henne, hon råkar bara veta hur jag känner.
Enligt henne så är jag en snygg, snäll, rolig kille som hon inte vill förlora som kompis, hon sa även att det tar lång tid för henne att bli kär i någon. Men hon hade inte haft ett seriöst förhållande innan, nej.

Okej still; tid om något.

Pastejköket:

"Alltså Pastejköket, du kan typ få vilken tjej du vill, ill du bara ha det du inte kan få?".
Det fick mig att tänka, även om jag inser att det inte är så. Den här tjejen är speciell, utöver det vanliga. Någon jag inte kommer över bara sådär.

Jo, men det är så typiskt, ögonen fäster sig på någon som är svår att fånga. Så är det bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Jag skulle inte kunna tänka mig bli ihop med mina killkompisar, för har man en riktigt bra vänskap med någon vill man inte förstöra det.

Förstår poängen, men skillnaden där är väl att du antagligen inte har någon som helst attraktion för killkompisarna.

Pepparkaksgubbe:

Och, hon kanske inte är attraherad av dig, Och därför bara vill vara din vän. De största misstaget du kan göra är att vara för PÅ iaf.

Attraktionen finns, men alldeles för lite, med tanke på att jag inte satsade på det. Big mistake. Men det är attraktionen om något jag måste jobba på, och då tänkte jag att det bästa vore att ta avstånd för att minska komforten och sen öka attraktionen. Sen är det stor skillnad på attraktion och kärlek, och hon har redan påpekat att hon har svårt för att bli kär.

Och tro mig, jag vet när jag är för på, detta har inget med det att göra. 😉

shajjn:

Du har väl inte uttryckligen visat dina känslor för henne, än?

Minimalt för henne, mycket inför hennes polare. Just för att de tog upp ämnet, det stora intresset var inget de kunde undgå.

shajjn:

Fortsätt umgås och ha kul, eskalera långsamt/en del..

Inte så lätt att eskalera nu på direkten med tanke på att vi är så bra kompisar. Det bästa vore att distansera sig.

shajjn:

Synd att du inte lekte med komfort och attraktion fram och tillbaka, från början.

Sant, det förstår jag med. Men problemet är fortfarande att hon inte är ute efter ett seriöst förhållande. Det är det jag hoppas att jag kan ändra på.


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Förstår poängen, men skillnaden där är väl att du antagligen inte har någon som helst attraktion för killkompisarna.

Ja det är sant. :). Fast de är skit snygga, saken är det att jag är van att tänka på dem som kompisar och ser dem bara på de viset nu.

Pastejköket:

Attraktionen finns, men alldeles för lite, med tanke på att jag inte satsade på det

Vadå inte satsade på det? hon vet ju hur du ser ut liksom :s

Pastejköket:

Men det är attraktionen om något jag måste jobba på, och då tänkte jag att det bästa vore att ta avstånd för att minska komforten och sen öka attraktionen. Sen är det stor skillnad på attraktion och kärlek, och hon har redan påpekat att hon har svårt för att bli kär.

Ja, det är faktiskt ett bra knep. Om hon har svårt att bli kär så betyder det att hon måste bli kär i din personlighet inte utseende. Så jag fattar inte vad du menar med attraktion, har hon inte fallit för din personlighet tills nu, vad kommer hända senare som gör att hon kommer falla för den? .. Avstånds grejen är bra, men hon kommer bara sakna sin kompis..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Vadå inte satsade på det? hon vet ju hur du ser ut liksom :s

Det är betydligt mer än utseendet som ökar attraktionen. Jag vet att hon anser mig vara riktigt snygg, det har hon sagt. Det har hennes polare sagt. Men hon är van att vara runt snygga killar, det krävs mycket mer än så.
Det var därför jag gick alltför mycket på komfort, som jag torskade på.

Om vi säger såhär:
En stereotypisk player går bara på attraktion.
En stereotypisk nice guy går bara på komfort.

Man måste hitta balansen, något jag inte gjorde. Det finns attraktion (för min personlighet likaså), dock alldeles för lite. Jag anser att jag kan jobba på attraktionen genom mitt beteende, men först efter vi har haft det här avståndet. Är jag helt ute och cyklar nu?

Pepparkaksgubbe:

Så jag fattar inte vad du menar med attraktion, har hon inte fallit för din personlighet tills nu, vad kommer hända senare som gör att hon kommer falla för den?

Ta avstånd, göra om, göra det bättre. Så tänker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pastejköket:

Inte så lätt att eskalera nu på direkten med tanke på att vi är så bra kompisar. Det bästa vore att distansera sig.

Pastejköket:

Sant, det förstår jag med. Men problemet är fortfarande att hon inte är ute efter ett seriöst förhållande. Det är det jag hoppas att jag kan ändra på.

Svårt.

Om ni är bra vänner som sagt, så blir det svårt.
Tillfört för lite sexualitet.

Kanske skulle sluta umgås så tajt ett tag.


   
SvaraCitera