Aviseringar
Rensa alla

Hon är inte redo för ett förhållande, går det att förändra?


Ämnesstartare

shajjn:

Tillfört för lite sexualitet.

Sexualiteten är ju en stor del av attraktionen. Allmän fysisk kontakt etc., småsaker jag nästan undvikit med tanke på att jag styrde med bara sånt, vad gäller de tidigare, oseriösa tjejerna.

shajjn:

Kanske skulle sluta umgås så tajt ett tag.

Det jag tänkte. Man önskar att det fanns något säkert kort, men nope!


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Är jag helt ute och cyklar nu?

Nej nej, it makes sense.
Det verkar som att du redan har tänkt ut allt och har en logisk plan haha.

Pastejköket:

Ta avstånd, göra om, göra det bättre. Så tänker jag.

Japp, det låter bra. Men, don't push it. OM hon verkligen inte ser dig så som du vill, acceptera det istället för att förstöra er vänskap, tycker jag iaf. Alltså om du har gjort allt du kunnat för att få henne att se dig på ett annat perspektiv än som vän, och det ändå inte fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pastejköket:

Sexualiteten är ju en stor del av attraktionen. Allmän fysisk kontakt etc., småsaker jag nästan undvikit med tanke på att jag styrde med bara sånt, vad gäller de tidigare, oseriösa tjejerna.

Ja, och därför har du blivit en wuzz, en snäll kille, en killkompis.

Pastejköket:

Det jag tänkte. Man önskar att det fanns något säkert kort, men nope!

Allt annat du gör kommer verka needy.
Om det där med att man attraheras av det man inte kan få gäller, så gäller det även omvänt på henne!
Demonstrera, igen, att du kan få andra tjejer, att du har Jävligt Mycket Eget,.. visa lite av den "attityd" du annars har.

Var -inte- needy..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Allt annat du gör kommer verka needy.
Om det där med att man attraheras av det man inte kan få gäller, så gäller det även omvänt på henne!
Demonstrera, igen, att du kan få andra tjejer, att du har Jävligt Mycket Eget,.. visa lite av den "attityd" du annars har.

Var -inte- needy..

Att just nu direkt växla till den attityden skulle bara göra det konstigt. Men att ha attityden under och efter vi har haft vårat avstånd låter i så fall bättre, in my opinion.

Att komma tillbaka som en annorlunda människa, är inget jag skulle ha svårt med (med tanke på att jag ändå har den attityden normalt sett), men är osäker på om det skulle fungera?


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Du sa att du hade varit med om liknande, blev det samma utgång som jag är ute efter i det här fallet, dvs. en seriös relation?

Fast då var det ombytta roller , då var jag den som bara ville vara vänner , men insåg snabbt sen när det var för sent att det var hon jag ville spendera mina ungadagar med , Och ja som sagt alla är olika så allt du kan göra är att vänta och se , kommer antagligen bli hon som ångrar sig sen som jag gjorde .


   
SvaraCitera

min nuvarande "tvingade" mig fastän jag inte ville, genom att i princip säga att han inte ville träffa mig alls om jag inte var i ett exclusive relationship med honom. Jag ville inte först, men vad fan.

Funkar ju bara om du vågar gambla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lekerkung:

Fast då var det ombytta roller , då var jag den som bara ville vara vänner , men insåg snabbt sen när det var för sent att det var hon jag ville spendera mina ungadagar med

Verkar ju rätt pointless med tanke på att det redan var för sent då. Hur är er relation nu?

standby:

min nuvarande "tvingade" mig fastän jag inte ville, genom att i princip säga att han inte ville träffa mig alls om jag inte var i ett exclusive relationship med honom. Jag ville inte först, men vad fan.

Funkar ju bara om du vågar gambla.

Har du svårt att få killar? Ta det inte som en förolämpning, vill bara jämföra.
En sån handling skulle knappast hjälpa mig när det gäller den här tjejen, hon skulle när som helst kunna gå vidare. Tror knappast att attraktionen ökar efter en sån sak, när den just nu ändå är rätt låg.


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Har du svårt att få killar?

Nej, det händer att de står på rad. Jag ville inte fästa mig med den här eftersom jag hade ett annat, helt utmärkt exempel som jag också var väldigt intresserad av på kroken. Som förresten kände precis samma sak... Tänkte först skita i båda två eftersom de ställde sådana krav, men nu råkade jag känna lite för intressanta känslor för denna, så jag blev kvar ändå.

Det är som sagt att bluffa, och kräver att man är säker på sin sak. Vill hon gärna ha dig, så kommer hon stanna. Ett fult trick är det också, kommer straffa min pojkvän för det sen när jag dumpar honom (sounds harsh, men jag är dumparn).

Om du inte tror att hon tycker om dig så mycket, varför vill du ha ett monoamoröst förhållande med henne? Eller snarare, vad är det som får dig att tro att det finns en chans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fula trick, manipulation etc. har aldrig varit min grej. Även om det fungerar så är det oetiskt, känslokallt.

standby:

Om du inte tror att hon tycker om dig så mycket, varför vill du ha ett monoamoröst förhållande med henne? Eller snarare, vad är det som får dig att tro att det finns en chans?

Det är fortfarande skillnad på att tycka om, och att ha tillräckligt med attraktion för att kunna använda en sådan "rutin" och sedan lyckas. Jag är säker på min sak, men tro mig, tror knappast att det skulle hjälpa mig positivt.

Just nu är det monoamoröst, själva poängen med allt jag gått igenom är att jag vill försöka ändra på det. Jag förstår varför det du sa skulle fungera, men skulle hellre satsa på att ta avstånd ett tag och sen bygga upp det igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pastejköket:

Att just nu direkt växla till den attityden skulle bara göra det konstigt. Men att ha attityden under och efter vi har haft vårat avstånd låter i så fall bättre, in my opinion.

Låter bra.

Pastejköket:

Att komma tillbaka som en annorlunda människa, är inget jag skulle ha svårt med (med tanke på att jag ändå har den attityden normalt sett), men är osäker på om det skulle fungera?

Ja, klart det är osäkert. Men, vad har du för alternativ?
Ta avstånd tycker jag. Att bara hänga kvar som vän kommer antagligen inte föra dig dit du vill, som sagt.


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Verkar ju rätt pointless med tanke på att det redan var för sent då. Hur är er relation nu?

Jadu , vi har knappt någon kontakt längre istort sätt , det har vi inte haft på flera år, Men låt inte det här skrämma dig livet består av att ta risker .

Jag vet att man inte vill förstöra det man har , men det enda man kan göra är att chansa i såna lägen faktiskt i stort sätt så är det 50/50 chans på att du får henne.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera