Aviseringar
Rensa alla

Hon är rädd för förhållande


Om du sviker henne lär du ta livet av dig.


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Varför skulle det inte vara det?

Hur kan det vara sunt att vara rädd för förhållanden?

Unexpected:

Om du sviker henne lär du ta livet av dig.

Du får inte svika henna.


   
SvaraCitera

medan_man_kan:

Hur kan det vara sunt att vara rädd för förhållanden?

För att förhållanden är överflödiga


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

För att förhållanden är överflödiga

Menar du nu?
Gäller detsamma relationer?


   
SvaraCitera

medan_man_kan:

Menar du nu?

Att förhållanden handlar om att tvinga ihop sig själv med en annan människa och sedan i någon mån försöka leva med den, det finns inget positivt med det, bara inskränkningar av sitt eget liv

medan_man_kan:

Gäller detsamma relationer?

Inget fel med att ha vänner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dockan:

Känner igen mig..

Gick det över?

Unexpected:

Om du sviker henne lär du ta livet av dig.

Jag ska inte svika henne. Det skulle krossa henne.


   
SvaraCitera

Bacarah:

Gick det över?

Jag var i din situation, det tog slut.. -.-

Men fortsätt kämpa! [smile]


   
SvaraCitera

Bacarah:

Jag ska inte svika henne. Det skulle krossa henne.

Säg det i spegeln varje dag [y]


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Att förhållanden handlar om att tvinga ihop sig själv med en annan människa och sedan i någon mån försöka leva med den, det finns inget positivt med det, bara inskränkningar av sitt eget liv

Men oj så fel du har. Det handlar ju inte om att tvinga ihop sig med någon annan. Visst kan det vara svårt att leva med en annan människa. Eller inte kan, det är svårt. Men säg mig, vad är inte svårt i livet (nu när världen ser ut såsom den gör)

Blir man ihop med någon av fel skäl är det negavtivt, blir man det för att man älskar varandra är det positivt.

Vad menar du med att det är inskränkningar av ens eget liv?


   
SvaraCitera

medan_man_kan:

Men oj så fel du har

Men oj så rätt jag har, om man med någon annan har ett förhållande, oavsett om grunden till det är kärlek, så handlar det fortfarande om att tvinga ihop sig med någon för att man anser att gamla normer fortfarande är gällande, att det är något man måste.

medan_man_kan:

Vad menar du med att det är inskränkningar av ens eget liv?

Kan en person i ett förhållande göra precis vad fan den vill?


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Men oj så rätt jag har, om man med någon annan har ett förhållande, oavsett om grunden till det är kärlek, så handlar det fortfarande om att tvinga ihop sig med någon för att man anser att gamla normer fortfarande är gällande, att det är något man måste.

Det märks att du har en helt fel, snevriden och sorglig syn på det här, på livet i allmänhet. Det är inte för att man anser att gamla normer fortfarande gäller, inte för att man måste. För en del kanske det är så, men de flesta är med en annan människa för att DE VILL. Man kan inte rå för att man blir kär i en annan person och vill dela upplevelser med denna. Vara en del av varandras liv. Visst vänner är också bra, med en dag kanske man träffar någon man vill vara mer än vän med. Och då går det inte att vara bara kompisar. Förstår du inte det?

Viljans Triumf:

Kan en person i ett förhållande göra precis vad fan den vill?

Som vad till exempel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Kan en person i ett förhållande göra precis vad fan den vill?

Säg när man kan det [cool]

dockan:

Jag var i din situation, det tog slut.. -.-

Äsch då [sad]

Unexpected:

Säg det i spegeln varje dag

Bra idé ! [y]


   
SvaraCitera

Bacarah:

Bra idé ! [y]

Jag vet [cool]


   
SvaraCitera

medan_man_kan:

men de flesta är med en annan människa för att DE VILL.

Självklart så vill dem det, dem är bara för dumma för att orka definiera situationen och tänka själva.
Det är fortfarade ett tvång enligt gamla värderingar, även om det inte är medvetet, liksom "ALLA ANDRA delar ju upp sig i grupper om två och lever sina liv så varför skulle inte jag göra det?"
Det är nog få som faktiskt tänkt den tanken, men den finns där omedvetet hos det mesta slödder.

medan_man_kan:

Man kan inte rå för att man blir kär i en annan person och vill dela upplevelser med denna.

Nog fan kan man påverka om blir kär i någon eller inte, allt sitter i huvudet, och har du inte ens kontroll över din egen kropp så är du svag, patetisk och förtjänar inte en plats i den mänskliga evolutionen

medan_man_kan:

en dag kanske man träffar någon man vill vara mer än vän med. Och då går det inte att vara bara kompisar. Förstår du inte det?

Vad jag inte förstår är varför man skulle vilja vara "mer än vänner", eller vad du menar med det, jag utgår från att du menar diverse fysiska göromål (vilket är det enda förutom den ihoptvingade levnads-stilen som är exklusivt för "mer än vänner").
Alltså är det mycket uppoffring för riktigt usla mål, det vill säga, förhållanden är totalt värdelösa.

medan_man_kan:

Som vad till exempel?

Det kvittar, min frågeställning gäller fortfarande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

förhållanden är totalt värdelösa.

Låter som att du inte har haft så jättetur med dina förhållanden.


   
SvaraCitera