Aviseringar
Rensa alla

Hon hänger efter mig!!


Ämnesstartare

Hej, har ett problem..
Det är en tjej i min matte som alltid sitter ensam, en gång tänkte jag att jag kan sätta mig bredvid henne för att göra henne sälskap(tyckte synd om henne). Först var hon jätte tystlåten men sedan så började hon prata jätte mycket och nu hänger hon efter mig hela tiden för att hon inte har någon annan att prata med! Jag årkar inte med henne efter mig hela tiden!!
Hur kan jag säja åt henne att jag inte vill vara hennes bästis, det räcker med 2 timmar i veckan matte med henne.. jag vill vara med min "riktiga vänner" men hon hänger efter mig bara!!![tired][tired][tired]


   
Citera
Ämnesstartare

I got same problem :c


   
SvaraCitera

Umgås med dina "riktiga vänner" som vanligt bara. Tror inte du behöver säga åt den här ensamma tjejen att du inte vill vara hennes bästis. Du är förmodligen den enda som har gett henne uppmärksamhet, och förmodligen gjort hennes tillvaro mycket ljusare. Det är ju en bra sak du har gjort!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det helt omöjligt att det här är en jättetrevlig tjej när man lär känna henne då?


   
SvaraCitera

galning:

Det är ju en bra sak du har gjort!

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Är det helt omöjligt att det här är en jättetrevlig tjej när man lär känna henne då?

Töntar är inte trevliga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Töntar är inte trevliga!

ska du säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg bara åt henne att prata mindre. what's the problem. hon kanske är asball egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Är det helt omöjligt att det här är en jättetrevlig tjej när man lär känna henne då?

sen vill jag säga såhär att jag förstår verkligen känslan. Det är jobbigt när någon hänger efter en sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

ska du säga.

Är ju precis det jag säger. Talar utav av egen erfarenhet.


   
SvaraCitera

Har upplevt detta av och till från mellanstadie till högstadie. Vet att det kan vara extremt socialt krävande, och att människor som sällan får uppmärksamhet och är superkänsliga lätt suger all social energi ur en, om man känner att man måste anstränga sig på olika sätt för att inte göra personen ledsen.
Har egentligen inga bra tips mer än att försöka introducera henne till fler vänner så att hon inte hänger efter enbart dig, eller försöka hitta styrkan inom dig att lära henne lite social skills så att hon inte skrämmer bort de vänner hon får.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meh :C
Hon är säkert bara jätteglad över att någon så trevlig som du faktiskt verkat se henne. Stå ut ett tag till, hon är säkert jättetrevlig när du lär känna henne.

Mvh hon som både varit i din och "den där tjejens" situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker faktiskt mer synd om tjejen som inte har några vänner än om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner igen mig lite.
jag börja lyssna på när en snubbe, som är väldigt töntig o antagligen haft svårt för att bli accepterad, började prata. det slutar med att han sätter sig bredvid mig varje lektion och varje rast hundar han efter mig.

jag har inget starkt emot honom.. bara det att jag vill lära känna annat folk som intresserar mig mer :(.

Buddah:

Töntar är inte trevliga!

håller halvt med, dom kan väl vara helt okej o vissa kan man komma riktigt bra överens med (iaf jag [crazy]). men personer med många vänner är oftare trevliga o sköna att umgås med (antagligen därför dom har många vänner liksom)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortsätt att vara trevlig mot henne. Sitt bredvid henne någon gång ibland. Men om du inte vill att hon ska sitta vid dig så låt henne gå in före dig i klassrummet, sen sätter du dig bara bredvid någon annan.

Onödigt att säga något om det. Hon skulle nog bara bli ledsen..

Postorderhoran:

Hon är säkert bara jätteglad över att någon så trevlig som du faktiskt verkat se henne.

jag tror samma [smile]

HK Berghdal:

jag har inget starkt emot honom.. bara det att jag vill lära känna annat folk som intresserar mig mer :(.

Det har hänt mig också, men det hindrar dig ju inte från att lära känna andra! Känn inget tvång att umgås med hundpojken [cute]
Du kan gå iväg när som helst. Och bara du fortsätter vara snäll så är han nog glad


   
SvaraCitera