Aviseringar
Rensa alla

Hon krafsar på dörren så att vi blir galna


Ämnesstartare

Avatar:

Jag är on topic. Det handlade om att du var irriterad av att kattfan krafsade på dörren. Jag gav dig ett tips. Bara för du inte råkade tycka mitt tips var OK betyder det inte att det är off topic.

Om du verkligen, på riktigt tror att en normal djurägare kan tänka sig att avliva sitt husdjur som första och enda utväg så visst, men så dum tror jag inte att du är. Och isåfall är det OT.

Avatar:

Ljudisolera erat sovrum så kan kattfan krafsa hur mycket den vill.

Det är en studentlägenhet :p


   
SvaraCitera

misfits:

Det är en studentlägenhet :p

Lägger mina pengar på att katten är understimulerad och söker uppmärksamhet.

Hon mår dåligt helt enkelt, se till att skaffa en katt till som håller henne sällskap eller utrusta lägenheten ordentligt så katten får leka och springa stimulerande på egen hand.


   
SvaraCitera

Avatar:

Och när man skaffar barn är man redan fullt medveten av "riskerna" att den kommer att skrika och vara allmänt jobbig.

Det är man när man skaffar katt också ditt cp. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Lägger mina pengar på att katten är understimulerad och söker uppmärksamhet.

Hon mår dåligt helt enkelt, se till att skaffa en katt till som håller henne sällskap eller utrusta lägenheten ordentligt så katten får leka och springa stimulerande på egen hand.

Tror inte hon är det. Vi har 3 katter och så vitt jag kan se så beter hon sig precis som de andra två och alla kommer väl överrens, så jag tror inte det det är understimulering heller. Däremot är det säkert ett sätt att söka uppmärksamhet och varför hon gör det är svårt att veta.

Men hon är aktiv, springer runt, leker, sover, äter och är som andra katter annars.


   
SvaraCitera

Är det inte för att hon vill komma innanför dörren då? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öppna dörren, hon vill väl komma in.


   
SvaraCitera

misfits:

Har inte med det att göra. det känns som ett uppmärksamhets-beteende.

jo det kan det, de kliar under klorna och de vässar dem.
min Katt luna gjorde så på soffan och då blev min pappa arg och jagde henne runt.


   
SvaraCitera

Spruta vatten på henne när hon börjar, och reagera så fort som möjligt. Till slut måste hon ju lära sig.


   
SvaraCitera

misfits:

en liten katthora

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Är det inte för att hon vill komma innanför dörren då? [tard]

GHurt:

Öppna dörren, hon vill väl komma in.

Nej, det vill hon inte. Öppnar man går hon därifrån [cute]


   
SvaraCitera

misfits:

Nej, det vill hon inte. Öppnar man går hon därifrån [cute]

Krafsar hon även om det är öppet då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Nej, det vill hon inte. Öppnar man går hon därifrån [cute]

Vilket svin, men ja hon slutar ju väl iaf?


   
SvaraCitera

misfits:

annars.

Aha, du sa inte att ni hade fler katter. Då kliar det nog i klorna, är de klippta ordentligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Krafsar hon även om det är öppet då?

det händer ja.

Thundercracker:

Aha, du sa inte att ni hade fler katter. Då kliar det nog i klorna, är de klippta ordentligt?

jag klipper dem ungefär en gång i månaden, så jag tror inte det är det heller. troligen är det bara ett skumt beteende hon har. Hon gör det nästan bara om någon av oss är på toa (hon ser inte personen) eller när vi sover (hon får ingen uppmärksamhet).


   
SvaraCitera

sätt något på dörrarna som gör att det stör mindre då 🙂


   
SvaraCitera