Aviseringar
Rensa alla

Hon la undan mina vantar (tiggare)


Ämnesstartare

Zymba: men du får försöka tänka att pengarna går till människor som är utsatta och i verkligt stort behov av dem.

Aa, jag har redan tänkt så
asså behöver ej hjälp eller råd för att inte sakna mina vantar lr förstå vrf hon gjorde som hon gjorde. Jag har inget problem med situationen, ärligt talat
diskuterar bara:) vet redan vad jag sj tkr & har tänkt klart. 

menar ej att låta hård, vill bara vara tydlig

Zymba: Oavsett hur de används så används de av en människa som är så fattig att hen måste sitta på gatan och be om en femkrona.

finmatta: & vidare utvecklat: en svensk persons månadslön till en tiggare kommer inte hjälpa t.ex. romernas situation. en månadslön till cancerforskning är mer effektivt, isf

+ tror det finns mer att göra än at ge en femkrona lr flera femkronor, som dessutom kräver mindre energi/pengar från vår sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker mig spontant att det var mig en otacksam tiggare som inte nöjde sig ett par vantar utan ville åt dina ringar också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

hon satt med en filt runt sig. det gjorde alla tiggare idag & filtarna såg exakt likadana ut

det blir kallt ändå. testa att sätta dig på marken med bara en filt runt. 🙁

Weeaboo:
Tänker mig spontant att det var mig en otacksam tiggare som inte nöjde sig ett par vantar utan ville åt dina ringar också. 

så jobbigt att ha en sådan människosyn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Tänker mig spontant att det var mig en otacksam tiggare som inte nöjde sig ett par vantar utan ville åt dina ringar också. 

Galentror jag inte du tänker/tkr
kanske bara i en sekund då, lr ironiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: det blir kallt ändå. testa att sätta dig på marken med bara en filt runt. 🙁

& kl var 9 på morgonen, hon hade antagligen inte suttit där så läge 
 kan vara som du säger men tror ej mest på den teorin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte tillräckligt kallt för vantar än? Bor du i norrland?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
Det är inte tillräckligt kallt för vantar än? Bor du i norrland?

ja, jag bor i norrland och det snöade idag.

det är inte -20 än, inte ens -10 men kallt om händerna är det & folk har mössa, vantar & vinterjackor. vet ej vad du försöker antyda. hon värmde ju händerna, då spelar det inte så stor roll om det är kallt lr inte. hon verkade tycka det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
Det är inte tillräckligt kallt för vantar än? Bor du i norrland?

det är det verkligen. speciellt tidigt på morgonen, sent på kvällen och om man skulle sitta stilla utomhus i typ tio timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

ja, jag bor i norrland och det snöade idag.

det är inte -20 än, inte ens -10 men kallt om händerna är det & folk har mössa, vantar & vinterjackor. vet ej vad du försöker antyda. hon värmde ju händerna, då spelar det inte så stor roll om det är kallt lr inte. hon verkade tycka det

Ah ok det är minst 10+ grader här iaf


   
SvaraCitera

problemet är att du bor i norrland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

Ah ok det är minst 10+ grader här iaf

låter som du bor väldigt långt ned, lr? kmr från en stad nära sthlm & där är det inte så varmt som 10..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
problemet är att du bor i norrland

vad har det med ngt att göra omg
gå härifrån, pleaseGalen skoja, stanna. men provocera mig ej, kan "slå under bältet"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

utgår du från att tiggaren var utlänning? Rullar ögonen

nej, jag utgår från att folk här som är rasister uttalar sig rasistiskt direkt de läser någonting om tiggare 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontrollerade du dina fickor när du kom hem?


   
SvaraCitera

hon kan ju uppskatta och ha användning för dem, dock måste hon ju försöka få in så mycket pengar som möjligt för att kunna försörja sig själv och eventuell familj och då är det bättre att frysa om händerna när man tigger gissar jag


   
SvaraCitera