Aviseringar
Rensa alla

hon ljuger hela tiden...


Ämnesstartare

Det är så att jag är då tsm med en, som jag verkligenverkligen gillar..men där är något..fel.. hon ljuger vid vissa tillfällen, och det är inga vita lögner direkt utan rätt dramatiska händelser.

t. ex när vi bråkar, och jag är off med henne och "dissar" henne så skickade hon då ett sms som var typ "fan du måste snabba dig hit, kan inte gå..hjälp mig..nu!!" och sen därefter ett där det stod "fan..jag skicka fel, pretend u didnt see that one"

och ja det är klart man inte kan ignorera henne då, utan jag frågade vad som hänt blabla, och hon messa ngt om hon blivt nedslagen yadayada..
alltså det blir alltid så, om vi bråkar eller om hon vill ha uppmärksamhet eller vad fan det är så kan vilken historia som helst komma fram, och saker som hon aldrig sagt innan(typ att en kille en gång nästan våldtog henne i somras)-helt hundra på att det inte stämmer- det är så sjukt jobbigt, också sårande och man blir så jävla irriterad.

men vad ska man göra.. det känns weird att anklaga henne för att ljuga, för jag har ju inga bevis direkt.. men jag bara vet att det inte är sanning, och det är så obvious ibland..

någon annan som också känner ngn som hittar på/ljuger om saker, händelser?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

teganandsara:

t. ex när vi bråkar, och jag är off med henne och "dissar" henne så skickade hon då ett sms som var typ "fan du måste snabba dig hit, kan inte gå..hjälp mig..nu!!" och sen därefter ett där det stod "fan..jag skicka fel, pretend u didnt see that one"

hahah sådär gör jag med flit för att va busi & irriterande
gör alltid massa söta smileysar därefter som bevisar ironin[crazy][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

hahah sådär gör jag med flit för att va busi
men ja gör alltid massa söta smileysar som bevisar ironin[crazy][cute]

haha det är stor skillnad det..[sad]


   
SvaraCitera

jobbigt läge du har där:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teganandsara:

haha det är stor skillnad det..

äh, hone väl omogen.
vad är åldern på henne ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon ska fylla 18.. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antingen pratar du med henne om det eller, sluta va med människa då om det inte känns bra.


   
SvaraCitera
Acuve

teganandsara:

någon annan som också känner ngn som hittar på/ljuger om saker, händelser?

Mh, hade en kompis som låtsades att hon hade en pojkvän i Dalarna. Det blev rätt jobbigt för hon drev det så långt, låtsades prata med honom i telefon när jag stod bredvid, osv. Han fanns egentligen inte överhuvudtaget. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Acuve:

Mh, hade en kompis som låtsades att hon hade en pojkvän i Dalarna. Det blev rätt jobbigt för hon drev det så långt, låtsades prata med honom i telefon när jag stod bredvid, osv. Han fanns egentligen inte överhuvudtaget.

ja asså det är precis sånt jag menar.. så jävla sjukt egentligen.. man vill bara slå in pannbenen på dom [mad]


   
SvaraCitera

Men om du, istället för att bli arg, försöker förstå varför hon gör det? Antagligen har hon väldigt stora mindrevärdeskomplex och behöver ljuga för att få mer uppmärksamhet, mer kärlek, mer omtanke ifrån andra - iallafall så tror hon att hon måste ljuga för att få det.

Du kanske behöver berätta för henne att hon är bra precis som hon är och att du verkligen UPPSKATTAR ärlighet och att du har väldigt svårt att acceptera någon som ljuger.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

väldigt stora mindrevärdeskomplex

This.

BLODÅDRA:

mer uppmärksamhet, mer kärlek, mer omtanke ifrån andra

Sådana personer har en tendens att utveckla viss vamyprism när man behandlar dem så där. Då kan man ge dem hur mycket kärlek som helst och de suger ur den tills inget finns kvar, och det utan att faktiskt ta lärdom eller må nå vidare bättre[shake]

Jag tycker att du borde konfrontera henne och samtidigt försöka få henne att inse att du gillar henne utan de där lögnerna, att de inte behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med henne. Jag hade då aldrig pallat någon som höll på sådär.
Ibland måste man helt enkelt utesluta vissa människor ur sitt liv, för sitt eget bästa. Sorgligt, men väldigt sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teganandsara:

någon annan som också känner ngn som hittar på/ljuger om saker, händelser?

hon verkar lite mytoman typ?

teganandsara:

å skickade hon då ett sms som var typ "fan du måste snabba dig hit, kan inte gå..hjälp mig..nu!!"

tänker på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

behöver ljuga för att få mer uppmärksamhet, mer kärlek, mer omtanke ifrån andra - iallafall så tror hon att hon måste ljuga för att få det.

Ja det där stämmer nog rätt så bra..

BLODÅDRA:

Du kanske behöver berätta för henne att hon är bra precis som hon är och att du verkligen UPPSKATTAR ärlighet och att du har väldigt svårt att acceptera någon som ljuger.

Jo, jag brukar alltid säga det förstnämnda och så.. men det med ljuga..alltså ibland är det precis som att hon går in så mycket i sina egna lögner att hon verkligen tror på dom sen, så att hon glömmer att det hon säger/hittar på faktiskt är lögn

men tack för svaret, har inte tänkt sådär innan[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

ådana personer har en tendens att utveckla viss vamyprism när man behandlar dem så där. Då kan man ge dem hur mycket kärlek som helst och de suger ur den tills inget finns kvar, och det utan att faktiskt ta lärdom eller må nå vidare bättre[shake]

Jo.. och hon är världens mest.. "needy-igaste" människa jag nånsin vart tsm med.. väldigt såhär på-ig och som nästan gillar en "för mycket". Och jag är precis tvärtom, pallar verkligen inte med sånt..och då blir hon bara värre känns det som.

isola:

Ibland måste man helt enkelt utesluta vissa människor ur sitt liv, för sitt eget bästa. Sorgligt, men väldigt sant.

Sant.. men hon är den som jag verkligen är riktigt riktigt kär i, vet inte om jag vart mig själv igen om jag lämnat henne även om jag väldigt många gånger på sista tiden övervägt saken pga att hon är som hon är. Men ja..är väl bäst att försöka lösa det med att konfrontera henne nästa gång, eller något av ovanstående förslag


   
SvaraCitera