Aviseringar
Rensa alla

Hon vill göra Europa mångkulturellt - Barbara Lerner Spectre: ”Vi judar kommer att leda den förvandlingen”


Ämnesstartare

Gillar förövrigt din källa.[zzz]

Arazoid:

Man skulle nog göra alla en tjänst om man släppte en bomb över det där jävla landet!

Nämen, en nationalist som vill ta död på judar, vad förvånande. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nämen, en nationalist som vill ta död på judar, vad förvånande. [zzz]

Fundera över nedastående en stund:

:

”Jag tror att det sker ett uppsving av antisemitism, eftersom Europa vid denna tidpunkt ännu inte lärt sig att vara mångkulturellt. Och jag tror att vi kommer att vara en del av den omvandling som måste ske. Europa kommer inte att bestå som det monolitiska samhälle det varit under det senaste århundradet. Judar kommer att stå i centrum för det här. Det är en enorm omvandling av Europa. Man kommer nu in i ett mångkulturellt skede, där judar kommer att bli avskydda på grund av sin ledarroll, men utan den ledarrollen och utan den förändringen kommer Europa inte att överleva.”

Vill för övrigt påpeka en viktig detalj i det hon säger om "uppsving av antisemitism", vem är det som står för dessa ageranden om inte just muslimer?

Nationell Idag skriver:

:

Vad Europa skulle tjäna på ett mångkulturellt samhälle och på vilket sätt Europa skulle gå under utan den påtvingade mångkulturen eller främmande ledarrollen, framgår inte i intervjun.

Precis, på vilket sätt gå Europa under utan mångkultur? En belastning av bidragstagare och kulturberikare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

ill för övrigt påpeka en viktig detalj i det hon säger om "uppsving av antisemitism", vem är det som står för dessa ageranden om inte just muslimer?

I och med att flera högerkrafter blir fler och större i Europa så chansar jag på just dem. Då dessa riktar sig mot romer, muslimer (nu är inte muslimer någon enhetlig folkgrupp, men för enkelhetens skull så säger jag bara muslimer) och kan då även tänka mig mot judar.

Sedan så har jag bara sett nationella uttala sig negativt om judar i denna tråd, till exempel och inga muslimer. Fast jag vet inte, du kanske är en muslimsk nationalist från Finland som är emot muslimer och judar. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

I och med att flera högerkrafter blir fler och större i Europa så chansar jag på just dem. Då dessa riktar sig mot romer, muslimer (nu är inte muslimer någon enhetlig folkgrupp, men för enkelhetens skull så säger jag bara muslimer) och kan då även tänka mig mot judar.

Löjligt konspirerande. Att "högerkanten" växer har att göra med de växande oroligheterna från just muslimer, detta har vi sett i Malmö (Sveriges största muslimska befolkning) och Frankrike (landet med största mängden muslimer i hela västeuropa). Du har inga som helst bevis på att vanliga européer skulle visa antisemitiskt uppförande eller att ens "högerkantens" (definiera högerkant?) jude angrepp skulle ske i någon märkbar omfattning.

Dessutom så får hon det att låta som att det är vanligt bland Européer att gå till angrepp mot judar! Det är inte ett europeiskt fenomen och ingen vanlig person skulle ens bry sig om judar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Löjligt konspirerande.

Så det som man vill genomföra i Ungern mot romer är konspirerande? Så anledningen till att man i Frankrike går så hårt mot muslimer är konspirerande? Olika förbud riktade mot muslimer är konspirerande?

Med högerkrafter syftar jag främst på nationalistiska sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

här står inte heller om invandrare, men här finns i alla fall tendenser till zog-hysteri. gotte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Så det som man vill genomföra i Ungern mot romer är konspirerande? Så anledningen till att man i Frankrike går så hårt mot muslimer är konspirerande? Olika förbud riktade mot muslimer är konspirerande?

Med högerkrafter syftar jag främst på nationalistiska sådana.

Såg du hur många muslimer som blockerade gatorna i Paris helt olagligt för att hålla bön? Tänk dig om det var krigstider nu?

Frankrike går inte hårt mot muslimerna någonstans, det dom måste göra är att så småningom deportera alla muslimer till sina hemländer, för Frankrike har ca 6 miljoner muslimer och landet riskerar att bli en islamisk stat i framtiden pga deras höga födseltal om inget görs.

Allvarliga faktafel från aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/le​dare/article6936100.ab

En stockholmare från Ungern kommenterar:

:

Jag är en Stockholmare från Ungern, och känner mig ganska så bevandrad i ämnet. Jag blev inte bara bestört, men otrolig ledsam, besviken över att Aftonbladet publicerar en sådan hatisk, propaganda artikel, som saknar elementära journalistiska grundfakta. NB, jag har aldrig under mitt liv tillhörde något parti, och betraktar mig själv numera som en modest observatör. För det första, Orban har inte byggt koalition varken med Magyar Gárda, eller Jobbik. Magyar Gárda må vara excentrisk, men många av mina vänner som är medlemmar i Gardet skulle bli helig förbannade att kalla de fascister. Att inte ta reda på vad "Jobbik" betyder är mycket sorglig. Jobb=Höger. Jobbik= Till det BÄTTRE, och inte till HÖGER. Varför artikel författaren inte behagade sig och skriva om även om de händelserna som just Cigenärna har begått i Ungern? Stöldvågen, mordvågen, lynchningen av medborgare? Det finns byar, enstaka hus, lägenhet som under en helg "tas över" av Cigenärna. "Ingen har bott där"...är förklaringen. Varför är det tillåtet att en 300 år gammal skog skövlas stjäls, höggs ner? (Min Familj...) Är det så konstigt att Medborgare Gardet rycker ut? Låt oss balansera upp bilden, bredvid Magyar Garda finns det Ungerska paramiltära Medborgargardet som försöker återskapa någorlunda ordning i byarna. Det har ingenting med Fascismen att göra, bar a Folk i byarna är TRÖTTA att bli nedslagna, molesterade, bestulna. Och en alldeles för passiv daltande EU och forna Regeringen inte orkade ta itu med problemet. Då reagerar Folk. Och det är självfallet inte bra. Men det är inte Fascismus. Jag har inget emot hårt arbetande invandrare i något land, inklusive Sverige. Men jag är helig förbannad på parasiterna. Att kalla Ungern som ett land i Europa som vill återskapa Fascismen, är oerhört kränkande. Zsolt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Såg du hur många muslimer som blockerade gatorna i Paris helt olagligt för att hålla bön? Tänk dig om det var krigstider nu?

ja, jag såg en demonstration mot vad staten håller på med.

Arazoid:

det dom måste göra är att så småningom deportera alla muslimer till sina hemländer,

Inte då. Ni nationalister har en tendens att bara förvärra saker och ting.

Förövrigt så ger jag inte mycket för någon idiot som stavar "cigenärna".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Cigenärna

[bigsmile]

stavning + versal. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Förövrigt så ger jag inte mycket för någon idiot som stavar "cigenärna".

Han säger ju sig vara ungrare, då finns det stor risk att han inte är lika bra på det svenska språket, även när det kommer till att stava "Zigenare".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Han säger ju sig vara ungrare, då finns det stor risk att han inte är lika bra på det svenska språket, även när det kommer till att stava "Zigenare".

Trams. Ser man till texten överlag så finns det inga antydningar på att han skulle ha problem med det svenska språket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Dold text: Vafan stringis varför skulle du avslöja mig för nu förstörde du ju för fan hela tråden

Sorry, ska inte göra om det XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

en judisk invandrare från Israel, kanske det mest intoleranta och inhumana landet på alla kriterier i modern historia

Alla israeler representerar inte Israelregimen, även om hon verkar göra det - fast i Europa och inte Israel, då.


   
SvaraCitera