Aviseringar
Rensa alla

Hon vill träffas, men aldrig när jag vill träffas?!


Ämnesstartare

För ett tag sedan blev jag hembjuden av tjejen jag är kär i till henne. Hon frågade om jag ville komma över. Hon var ensam hemma. Då hade vi inte setts på hela sommaren, men vi hade haft en del kontakt och jag blev såklart skitglad över inbjudan.

Jag hoppade in i duschen, klädde mig snyggt men fortfarande vanlig klädsel. Hon var väldigt snyggt klädd, inte den klädseln man hade om man varit ledig en hel dag i alla fall.
Redan då kände jag att nu kanske är något på gång. Denna tjej är nykterist, hon har aldrig ens rört alkohol och trots att hon både ser bra ut och är omtyckt av verkligen alla, så kan inte jag komma på att hon har haft någon kille.

Det var i alla fall jättetrevligt, vi snackade länge, kollade en bra film liggandes i soffan och jag gick inte från hennes hus förrän väldigt sent. Jag sa skämtsamt en grej, minns inte vad, men hon sa något om att hon hade svårt att sova ensam, hon har nämligen flera äldre syskon.
Tror inte der var en invit om att jag skulle sova över, men jag vet inte.

I alla fall, mitt stora problem med henne. Hon kan fan aldrig göra något när jag vill.
Jag hör inte av mig varje dag, brukar ”taktiskt” skicka var 3-4:e dag typ. Det är inte heller ofta jag frågar om vi kan göra något heller, men när jag väl har modet så blir det alltid ett negativt svar. Fika, promenad, hitta på något… whatever. Inbjudningarna mellan varandra är väl ungefär jämlika, om vi har t.ex. 5 inbjudningar så stor jag för 3 och hon för 2. Som sagt, det är inte ofta heller.

Vad vill hon? Jag vågar inte säga ÄN, riktigt vad jag känner. Men hon bjuder över mig, tänder ljus(!) och vi spelar fin musik. Av alla hon känner bjöd hon över mig när hon var ensam. Jag vågade ju inte lägga någon stöt, mer än att liksom röra då och då. Inget sexuellt liksom. För vi hade ju inte setts på hur länge som helst och med tanke på att hon är både nykterist och oskuld(?) så kände jag att det var uteslutet. Men allt fungerade så bra ändå, så jag trodde verkligen att NU, nu kommer hon vilja mer. Men nej, har frågat nu två gånger och båda gångerna har det inte gått. Som alltid, som alla gånger. Nu börjar jag snart tröttna, för jag kan ju inte ”droppa bomben” om hur jag känner helt plötsligt när vi ses så sällan.

Behöver tips, vad bör jag göra? Att höra av mig ännu oftare tror jag inte funkar, hon är jättedålig på att använda mobilen (med alla, inte bara mig). Nu har hon precis börjar jobba och jag pluggar på distans så jag har jättemycket tid och hon lite.


   
Citera

försök bättre [smile]
Du kan inte göra mer än fråga. Kanske inte bara om eller bara när. Att lämna det öppet ger mer möjligheter.

Antingen så är det helt enkelt bara så att hon är i en fas att hon har för mycket att göra och inte hinner med. Eller så vet hon inte själv vad hon vill, kan eller bör, ej ett ovanligt fenomen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man vill ju inte framstå som jobbig, men hon kan omöjligt tycka att jag är jobbig. Hon skulle inte vilja promnera med eller bjuda hem mig om hon tyckte jag var jobbig.
Men hon hör fan aldrig av sig heller, det är alltid jag och jag hör inte av mig varje dag,långt ifrån.
För några veckor sedan, efter att jag sagt att jag tyckte att vi borde umgås mer så hörde hon av sig två dagar i rad.

Nu har hon kommit hem precis från att ha varit borta i två veckor, jag skickade ett sms (vi hade då inte hörts av på någon vecka, och önskade henne lycka till och hon verkade glad och frågade hur jag mådde etc.) och hon har inte svarat. Inte ovanligt, det kan komma ett var klockan 06.55 i morgonbitti.


   
SvaraCitera
Tyrael

Är det svårt att fråga när hon vill ses och sedan ses då?


   
SvaraCitera

Alterno:

a varit borta i två veckor, jag skickade ett sms (vi hade då inte hörts av på någon vecka, och ön

lugna ned dig, låt henne landa i verkligheten och fråga när sen när ni kan ses. lämna det öppet för henne att bestämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael

Det känns som det är bara på hennes villkor. De enda gångerna vi har umgåtts har det alltid varit hon som frågat, det har ALLTID blivit nej när jag frågat.

QF 5

Jo, kunde skötts bättre. Jag frågade inte i sms:et om vi kunde ses, jag frågade bara hur det hade gått.


   
SvaraCitera

du verkar lite knusslig


   
SvaraCitera