Aviseringar
Rensa alla

Hong Kong vs. Singapore - Weekendresa


Penstrokes:

Det är lite så jag har uppfattat det också. Har hört folk snacka om att det är som att leva i Disneyland.

haha, ja, det är en ganska träffande beskrivning. det är värt att se, det finns helt sjuka saker. den konstgjorda ön, köpcentrat som är öppet dygnet runt, bar-stadsdelen, stadsdelen med prostituerade, alla konstiga underjordiska tunnlar för de som inte vill vara ute i värmen och alla skyltar med straff man får om man gör si eller så.

Penstrokes:

Varje 7 Eleven i närheten har en snubbe med ett stort jävla hagelgevär, en pistol, en kniv och en batong, typ.

haha, vad i helvete. fast det kanske behövdes, jag reste ihop med en kille som var där i några veckor och bevittnade två bankrån under den tiden. [crazy]

var sugen på att åka dit när jag var i svängarna men skräpmats- och våldsryktena fick mig att avstå. ångrar det lite nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

haha, ja, det är en ganska träffande beskrivning. det är värt att se, det finns helt sjuka saker.

Ja, det är därför jag försöker väga det mot Hong Kong. HK känns ju så mycket mer "på riktigt" - äkta storstadspuls, lite fucking smuts och vanligt folk. Men Singapore känns ändå intressant att se som det semi-sociala experiment det urartat i.

internet:

haha, vad i helvete. fast det kanske behövdes, jag reste ihop med en kille som var där i några veckor och bevittnade två bankrån under den tiden. [crazy]

Fan vad soft! Jag har hört jävligt läskiga berättelser om turister som blir nedsövda av taxichaufförer och lämnade utan kläder i ett dike i slummen, kidnappningar etc. Dock har jag inte sett mycket utav det. Tror de har ökat säkerheten här som fan under de senaste åren.

Du borde ju dock naturligtvis åkt hit ändå. Det är ett sjukt intressant ställe.

Dold text: BTW: Jag tror jag stod mer eller mindre bredvid dig på DOOM i Stockholm. Kom att tänka på att Teo sagt att du skulle dit och tror jag lyckades spotta dig om du är lång, blond och har glasögon. Kan detta stämma?


   
SvaraCitera

Penstrokes:

BTW: Jag tror jag stod mer eller mindre bredvid dig på DOOM i Stockholm. Kom att tänka på att Teo sagt att du skulle dit och tror jag lyckades spotta dig om du är lång, blond och har glasögon. Kan detta stämma?

jag är inte särskilt lång och inte särskilt blond, men jag har glasögon och jag var på DOOM med två brudar. en kort brud i svart keps, en blond brud utan keps. vi stod ganska långt bak, typ bredvid DJ-båset, fast några meter in.

Penstrokes:

Du borde ju dock naturligtvis åkt hit ändå. Det är ett sjukt intressant ställe.

jag sak åka dit, i framtiden. har planer på att avverka den delen av indonesien jag inte var i och ta ett par ställen i 'närheten' som jag inte hann besöka. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag är inte särskilt lång och inte särskilt blond, men jag har glasögon och jag var på DOOM med två brudar. en kort brud i svart keps, en blond brud utan keps. vi stod ganska långt bak, typ bredvid DJ-båset, fast några meter in.

Ah, jag vet inte. Det var nog inte du isåfall. Nåväl!

internet:

jag sak åka dit, i framtiden. har planer på att avverka den delen av indonesien jag inte var i och ta ett par ställen i 'närheten' som jag inte hann besöka. [smile]

Jag har aldrig riktigt varit intresserad av att resa i Asien tidigare, innan jag åkte hit. Nu har jag blivit grymt intresserad - det är jävligt fascinerande och en helt annan grej än fucking USA och Europa.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Ah, jag vet inte. Det var nog inte du isåfall. Nåväl!

är det du som är ganska kort och skäggig och kommenterar teos grejer ibland på facebook? tyckte jag såg en kille jag kände igen som jag sedan har kopplat till detta, fast kan vara önsketänkande.

Penstrokes:

Nu har jag blivit grymt intresserad - det är jävligt fascinerande och en helt annan grej än fucking USA och Europa.

aldrig varit i amerika, men runt en del i europa. jag gillar både och, är sugen på att se mer av indonesien för det gillade jag bäst. skitigt, stort, rörigt, galet, otroligt nyanserat. massa vatten, regnskog och torrare klimat, alla världsreligioner, flera språk, sjukt mycket djur och helt galna ställen. synd bara att det händer ganska mycket skit där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

är det du som är ganska kort och skäggig och kommenterar teos grejer ibland på facebook? tyckte jag såg en kille jag kände igen som jag sedan har kopplat till detta, fast kan vara önsketänkande.

Det kan det säkerligen vara. Jag heter MH (pallar inte skriva ut hela mitt namn, men du lär väl se mig nåt om inte annat). Tror jag sett dig på Facebook en del, du heter Oscar nånting?

internet:

är sugen på att se mer av indonesien för det gillade jag bäst. skitigt, stort, rörigt, galet, otroligt nyanserat. massa vatten, regnskog och torrare klimat, alla världsreligioner, flera språk, sjukt mycket djur och helt galna ställen. synd bara att det händer ganska mycket skit där.

Det låter jävligt häftigt, faktiskt. Manila är typ skitigt, stort, rörigt, galet och otroligt nyanserat. Däremot grymt urbant, det är svårt att hitta nån som helst natur om man inte åker timmar utanför staden.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Det kan det säkerligen vara. Jag heter MH (pallar inte skriva ut hela mitt namn, men du lär väl se mig nåt om inte annat). Tror jag sett dig på Facebook en del, du heter Oscar nånting?

ja, precis den jag trodde!!!

heter wolf gang sen någon månad tillbaka. pga häftigare än oscar.

Penstrokes:

Däremot grymt urbant, det är svårt att hitta nån som helst natur om man inte åker timmar utanför staden.

ah, som jakarta kanske. vi åkte taxi i nästan en timma för att ta oss från flygplatsen till där vi bodde, merparten var på en stor motorväg med stad under, hela vägen. 13 miljoner människor är ganska stort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

heter wolf gang sen någon månad tillbaka. pga häftigare än oscar.

wolf gang är häftigare än de flesta namn [y]

internet:

ah, som jakarta kanske. vi åkte taxi i nästan en timma för att ta oss från flygplatsen till där vi bodde, merparten var på en stor motorväg med stad under, hela vägen. 13 miljoner människor är ganska stort.

Kanske. Men Manila är 16 miljoner. [cool]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

wolf gang är häftigare än de flesta namn

om jag får en son någon gång ska han heta wolf, mellannamn: "gang".

Penstrokes:

Manila är 16 miljoner.

på riktigt?? [crazy]

trodde det var typ lika stort som kuala lumpur!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

trodde det var typ lika stort som kuala lumpur!!!

Ah, alltså själva "staden" Manila är bara nån miljon, 1-2 har jag för mig. Grejen är att det man normalt refererar till när man säger Manila är Metro Manila - eller National Capital Region -, vilket är 16 storstäder som ligger exakt bredvid varandra i en enorm jävla klump med 16 miljoner invånare.

Så ah, rätt enormt. Man vet fan aldrig var man är nånstans om man t.ex. följer med ut till nån bar. Man vet inte vilket område, vilken stad eller hur i helvete man nånsin ska hitta därifrån. [crazy]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Capital Region -, vilket är 16 storstäder som ligger exakt bredvid varandra i en enorm jävla klump med 16 miljoner invånare.

coolt! hur är staden i övrigt? nu hade du kanske inte varit runt så mycket och kan inte jämföra med andra asiatiska städer... hur länge har du varit där? hur länge ska du stanna?


   
SvaraCitera

Singapore.

Kul med Asienresor, by the way!


   
SvaraCitera