Aviseringar
Rensa alla

Hoppa av gymnasiet?


Ämnesstartare

Jag har kommit till den gränsen att jag orkar fan inte skolan mer. Jag har byt skola en gång tidigare, för trivdes inte på första. Och nu har jag märkt att med den här linjen (IT-Media John Bauer), så kommer jag inte komma någonstans i min framtid som Fotograf. Och jag vägrar att börja om på nytt igen. Film & Musik Gymnasiet har givit mig en chans att hoppa in, MEN måste plugga igen 2 kurser då. Och vid den här gränsen orkar jag fan inte göra det.

Så tanken är att kanske hoppa av, hitta extrajobb och plugga distans på högskola? Sounds good or what?

Någon som har hoppat av och sedan gått vidare utan problem?
Tips tricks tack.

Mvh


   
Citera
Ämnesetiketter

De flesta jag känner som hoppat av har slutat med skitjobb och noll framtid [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen erfarenhet, låter bara som en kass ide med tanke på dagens arbetslöshet.
Kan du inte ta ett år off och jobba, plugga lite och sen gå tillbaks till plugget igen?
Sen kanske det finns en anledning till att skolan är så jobbig för dig. Visst är den jobbig men den borde inte gå så långt att man hoppar av.
Lycka till


   
SvaraCitera

NightOink:

plugga distans på högskola?

Hur ska du kunna komma in på kurser om du inte har en gymnasieexamen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej! hoppa inte av för i helvete! Det kommer du ångra som fan sen om några månader faktum är att det är det sista du ska göra faktist..

Det du ska göra är att ta dig i kragen och gå din gymnasieutbildning även om du inte trivs, i min klass har vi 2 stycken som känner sig utanför, men inte hoppar de av.. Nej istället ger de järnet och stannar kvar så att de kan gå ut gymnasiet med någorlunda bra betyg iaf.

Vid senare tillfälle när du har gått ut gymnasiet. Då kan du börja plugga till det du vill bli.. Alternativt ring runt till flera skolor som har den utbildningen du vill gå och fråga om de har en plats ledig för dig. Så att du kan börja så snabbt som möjligt, visserligen har du några kurser som du kommer ta igen men det kan du göra vid ett senare tillfälle.

/ en kille som har erfarenhet av att hoppa av gymnasiet. [blush]


   
SvaraCitera

NightOink:

Sounds good or what?

Sounds bad dude.

Bit ihop och gå klart. Det underlättar avsevärt för din framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att plugga är ju min nackdel. Jag vet inte vad som ska få mig att börja plugga och inse.

Hur ska jag kunna få motivation för att börja plugga utan att tycka det är tråkigt. Att tvinga mig själv har jag gjort ett antal gånger nu. Och nu orkar jag fan inte mer.
Min klass är klockren och vi alla står nära varandra. Klassen som får mig att gå till skolan, men plugg blir de inte mycket av.


   
SvaraCitera

NightOink:

och plugga distans på högskola

Du kan ju inte gå på högskola utan gymnasiebetyg.


   
SvaraCitera
blum
 blum

NightOink:

Hur ska jag kunna få motivation för att börja plugga utan att tycka det är tråkigt. Att tvinga mig själv har jag gjort ett antal gånger nu.

Hur många tror du tycker att det är kul att plugga på gymnasiet?
Man får bita ihop och köra bara. Om du hoppar av gymnasiet kommer du inte att kunna plugga vidare på högskolan, så det är skitkorkat.


   
SvaraCitera

se till att hänga med på lektionerna så behöver du inte plugga så mycket på fritiden. beror så klart på vilket betyg du strävar efter men G kan man ofta få genom att hänga med på lektionerna.


   
SvaraCitera

se till att få ett slutbetyg bara så du inte sabbar framtiden helt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mycket behöver du egentligen plugga om du läser IT-media på john bauer? Hur tror du att du ska palla något på högskolan då?


   
SvaraCitera

har själv gått i dom tankarna bara för att blanda om korten lite osv


   
SvaraCitera

funderar också på att hoppa av men 99/100 pers säger att jag pajjar nitt liv då


   
SvaraCitera

NightOink:

Att plugga är ju min nackdel. Jag vet inte vad som ska få mig att börja plugga och inse.

Gör i princip allt på lektionerna, så slipper du 10 ton extra plugg när du kommer hem.


   
SvaraCitera