Aviseringar
Rensa alla

Hoppa av gymnasiet?


Ämnesstartare

Hej jag går ettan på gymnasiet och vill hoppa av.
Jag har inga problem med skolan själv och har bra betyg men problemet är..jag är utstött.
Blev redan det första veckan då jag varken röker, dricker eller skolkar, så blev klassad som ett töntigt A-barn.

Har pratat med en lärare men hon bryr sig inte.
Jag brydde mig  inte så mycket i början men nu mår jag jätte dåligt över detta, har jämt ont i magen pga skolan, gråter jämt hemma över detta osv..

Vad kan jag bli om jag hoppar av?
har läst om andra linjer men ingen verkar intressant.


   
Citera

Att byta klass eller skola bör vara ditt första alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
Att byta klass eller skola bör vara ditt första alternativ

Finns en sån klass på min skola och nästa närmaste skola med denna linje ligger ca 3 timmar bort :/


   
SvaraCitera

felicia.s:

Finns en sån klass på min skola och nästa närmaste skola med denna linje ligger ca 3 timmar bort :/

Finns det ingen annan linje du kan tänka dig då? Det går ju att välja till många kurser. Det finns garanterat människor på skolan du hade trivts bättre med.
Att läsa gymnasiet på distans är även en möjlighet, men det är sällan att föredra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

Finns det ingen annan linje du kan tänka dig då? Det går ju att välja till många kurser. Det finns garanterat människor på skolan du hade trivts bättre med.
Att läsa gymnasiet på distans är även en möjlighet, men det är sällan att föredra.

Har läst om alla linjer som finns på den skolan men inget intresserar mig, vill även ha en linje med lite matte då jag har haft problem med det tidigare, haha


   
SvaraCitera
Berit

felicia.s:

Har läst om alla linjer som finns på den skolan men inget intresserar mig, vill även ha en linje med lite matte då jag har haft problem med det tidigare, haha

Fordon ffs


   
SvaraCitera

vilken linje går du nu? 


   
SvaraCitera

Jag ä oxå klassat som ett A-barn... Förstår inte vad problemet med det är. Det ä la inte direkt så att människor undviker dig bara för det? Att vara smart ser jag mer som en cool grej Cool


   
Admin reagerade
SvaraCitera
Ämnesstartare

B.C-:
vilken linje går du nu? 

hotell och konferans


   
Admin reagerade
SvaraCitera

Hoppa inte av, vad ska du bli utan utbildning? 


   
Admin reagerade
SvaraCitera

Hoppa inte av, se dig om efter alternativa linjer eller dylikt.


   
SvaraCitera

Jag röker inte, snusar inte, dricker inte alkohol och varför skulle jag?

Min hjärna är inte fullt utvecklad än och jag är inte en liten tönt som dricker alkohol varje helg för att leka cool.

Hoppa av gymnasiet som ett white trash och lycka till. 


   
Admin reagerade
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: varför skulle jag?

För det kan kännas najs å kan vara kul.

SvenskWithAttitude: Min hjärna är inte fullt utvecklad

Skönt att få det bekräftat

SvenskWithAttitude: Hoppa av gymnasiet som ett white trash och lycka till.

man är inte skräp bara för att man inte trivs i skolan.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Att byta är vansinnigt mycket bättre än att hoppa av.


   
SvaraCitera

Punda: Skönt att få det bekräftat

: D


   
SvaraCitera