Aviseringar
Rensa alla

hoppa av skolan


Ämnesstartare

hej
Jag går just nu andra året på Ib- linjen men jag har verkligen ingen studiemotivation kvar... Och det är något man verkligen behöver på just den här linjen.
Jag funderar på att hoppa av skolan, var tycker ni?
Har ni gjort det själv eller känner ni någon som har gjort det? Vad hände? Vad gör ni nu?
vore jätte tacksam för svar!! 🙂


   
Citera

Gör det inte, det kommer bli skit antagligen. Många 70-talister hoppade av skolan och lyckades (mina föräldrar), men idag är det andra tider. Råder dig att fortsätta, lycka till 😉


   
SvaraCitera
Tyrael

saravictoria:

Jag går just nu andra året på Ib- linjen men jag har verkligen ingen studiemotivation kvar... Och det är något man verkligen behöver på just den här linjen.

Ta ett sabbatsår


   
SvaraCitera

Jag tycker du borde hoppa av, jag gjorde det och gick jätte bra hoppa på komwux och börja röka bit på heltid istället [y]


   
SvaraCitera

hoppa av bara. vad fan väntar du på? [party]


   
SvaraCitera

Hoppa av, jag behöver din plats på högskolan [mad]


   
SvaraCitera

Fortsätt i skolan, du kommer ha större för delar så.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Hoppa av, jag behöver din plats på högskolan

Hahhah precis så, alla som tvekar kan hoppa av 😛


   
SvaraCitera

Jag hoppade av efter tvåan, men jag fick även ett jobb


   
SvaraCitera

Ifall det är högskola eller universitet, hoppa av bara. Du kan alltid återuppta studierna. Ifall det är gymnasiet är det lite krångligare, men i värsta fall ska det gå att lösa genom i värsta fall komvux.


   
SvaraCitera

Tycker inte det är någon bra idé. Jag gjorde det, och ja, se var jag hamnade [crazy]


   
SvaraCitera

saravictoria:

Jag funderar på att hoppa av skolan, var tycker ni?

Don't do it, girl.

Prata med din SYV, ta ett sabbatsår, hitta en hobbie, snacka med dina lärare, sätt upp mål för dina studier.


   
SvaraCitera

saravictoria:

Jag funderar på att hoppa av skolan, var tycker ni?

Absolut värsta valet man kan göra i livet (överdramatisk i know).
Nej men det är sant, hoppa av gymnasiet är verkligen, verkligen inte bra.


   
SvaraCitera

Edit: Fick för mig att du gick i gymnasiet, om du går i universitetet så är det en annan sak, då är det upp till dig, dock tycker jag du ska avsluta det ändå.


   
SvaraCitera

TallBall:

Edit: Fick för mig att du gick i gymnasiet, om du går i universitetet så är det en annan sak, då är det upp till dig, dock tycker jag du ska avsluta det ändå.

hon går gymnasiet


   
SvaraCitera