Aviseringar
Rensa alla

Hoppa av skolan, HJÄLP!


Ämnesstartare

Hej, jag har jobbat med försäljning i ett och ett halvt år nu.
Fyller arton i nästa vecka, tjänar ca 20 000kr efter skatt idag (på lite mer än deltid).

Pluggar media i skolan, vilket jag verkligen inte tänker jobba inom, har halvdana betyg.
Det kan nog bero på att jag inte går i skolan för min skull, mer för att mamma ska vara nöjd.
Men nu är jag trött på det, känner att jag vill satsa på jobbet.
Är snart delägare för ett väldigt framgångsrikt företag.
Har läst om många som hoppar av för att dom är "skoltrötta", arbetslösa och inga planer what so ever, men jag har ju planerat min framtid.
Har en karriär att börja satsa på redan från början, tvekar starkt på att jag kommer ha användning för mina betyg i framtiden.
Kan ju alltid plugga upp dem på komvux på distans i min takt, inte sant?

Är det verkligen så farligt att hoppa av?
Tack för svar.


   
Citera

Jag har hoppat av. Ska förmodligen snart läsa på komvux/folkhögskolan. Senaste jag hörde så är antagningen till högskolor lite annorlunda om du gått på folkhögskolan vs. gymnasie men jag vet inte exakt hur. Har hört att högskolor tar in, bara ett exempel, 20 stycken till en klass, då är bara 3 av dessa från folkhögskolan, resten från olika ställen. Men! Jag har också hört tvärt om. Bara att ge dig ut och undersöka.


   
SvaraCitera

inte dåligt alls för att va 17 bast.
fast om du KAN och orkar tycker jag att du ändå ska stanna och gå ut helt. det är ju typ bara ett år kvar ju!
tänk studenten! festerna, presenterna, skivorna, och allt [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick dock inget riktigt svar på min fråga :p
Hur såg ditt liv ut med jobb osv när du hoppade av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, har jobbat hårt för att komma dit jag är.
Bott själv i snart ett år kanske kan vara bra att tillägga!
Haha, äh.. med min lön kompenseras festerna, presenterna och allt sådant realtivt rejält!


   
SvaraCitera

lite naivt, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur menar du?


   
SvaraCitera

SajjkBeats:

Haha, äh.. med min lön kompenseras festerna, presenterna och allt sådant realtivt rejält!

ja men en utbildning är ändå bra att ha i fickan liksom.. somsagt så är det ju bara ett år kvar. kan man inte typ plugga distans med media? äsch jag vet inte. men det hade ju vart bra.
bara nyfiken.. vad är det för företag? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett Telecom-bolag.
Samt att min broder startar upp ett bemmaningsföretag nu, och där kommer jag också vara del-ägare då jag investerar en del av mina besparingar!

Menar bara att dom viktiga kurserna kommer jag ju förmodligen plugga upp i framtiden!


   
SvaraCitera
smisk

Äh, hoppa av, chansa lite. Det verkar ju gå bra för dig. Själv är jag snart 20 och har inte arbetat en enda dag i mitt liv :s


   
SvaraCitera

Du har ju jobb! Go for it! Jag hoppade av och har vart arbetslös i 2 år. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför hoppade du av utan något säkert jobb eller något?


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag hoppade av och har vart arbetslös i 2 år.

fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom gärna med en åsikt om mitt inlägg ANkzor!


   
SvaraCitera

ankzor:

fail

[party]


   
SvaraCitera