Aviseringar
Rensa alla

hoppa av uni/högskola


Ämnesstartare

nån som har gjort det eller funderar på att göra det?

ni som har gjort det, berätta omkring det


   
Citera
Åtta

Jag har tänkt på det sexhundratusen gånger, ungefär. Har dock inte gjort det ännu.


   
SvaraCitera

Tog ett ledigt år och jobbade som ingenjör på ett stort företag. Kom precis tillbaka till plugget med mer motivation än någonsin!
Skriver jag under en föreläsning. Men skämt åsido! Se om du kan ta ett ledigt år och syssla med något som liknar det din utbildning leder till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta en paus. men se till att du får med dig något så att allt inte är förgäves.
Se till att avklara halvklara kurser.
Eller kanske en kandidatexamen eller liknande, beroende på vad du pluggar.

Du har i alla fall förhoppningsvis fått en massa kunskap och erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag har tänkt på det sexhundratusen gånger, ungefär

hah varför![blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur länge har du pluggat?


   
SvaraCitera

näe
ja kör på ba
fast känner mig nöjd med mitt val å vill bli klar så snabbt som möjligt


   
SvaraCitera
Åtta

Tickstart:

hah varför!

P.g.a. C-uppsats och roligare att jobba och göra meningsfulla saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderat på det någon gång, sedan insåg jag att universitet och allt som hör till är jävligt kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jupp, kände att jag varken var intresserad av ämnet längre eller ville jobba som det sen, och tyckte inte utbildningen var kul. så hoppade av efter ett år och fick jobb dirr typ, var inga problem[party]

och, om du känner att du inte vill gå kvar så ska du inte göra det heller. tänk på att det du pluggar till ska vara det du ska jobba med resten av livet sen, så om du inte tycker att det är intressant är det ju bara jobbigt att plugga och lär inte gå så bra vilket fall.

dessutom är det bara jättenyttigt att ha ett par år ute på arbetsmarknaden innan man bestämmer sig för vad man ska utbilda sig till. så hoppa du av och jobba ett par år om du känner att det är det du vill, är inget fel i att ändra sig=)

vad pluggar du och hur mycket har du kvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick jobb, hoppade av ett tag. Skönt med paus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja gör. totalt meningslöst att plugga pga jävla bshdfsdkcsn
och tyvärrr så ligger det ju inga stora pengar i att ta hand om nästa generation, så man behöver csn också och det vet de jävlarna så de skickar kravbrev på kravbrev och beter sig som riktiga fittor och kvar att göra är bara att hoppas att ens rika färälder man ej träffat på ett sekel dör snart så att man kan gosa ned sig i dess pengahög men nej det går ju inteee för då kommer skatteverket och vill ha sin del också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh förlåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

csn

isola:

riktiga fittor

Ah, fick nytt avslag alldeles nyss.. Nu är min motivation att plugga vidare lika med 0 igen. [cry]


   
SvaraCitera