Aviseringar
Rensa alla

Hoppa ur gymnasiet?


timpeltt:

För den delen, hur normalt är det för föräldrarna dricker cirka 5 glas vin och några öl på kvällen VARJE kväll?

Inte okej någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler Blir inte lätt då alla bor i finland.....

Tror hon inte hunnit bli riktigt full för jag hinner gå upp innan det, för jag orkar inte med det då jag får dåliga minnen från min barndom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För delen om jag skulle hoppa av gymnasiet så skulle mina föräldrar mörda mig, dom har sättit käppar i alla min drömmar en så länge:

Jag vill öppna ett cafe - NEJ DET FÅR DU INTE

Jag vill bli kock - NEJ DET FÅR DU INTE du ska jobba på verket som din pappa, där tjänar du mest,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timpeltt:

Geigerzähler Blir inte lätt då alla bor i finland.....

[sad] Dumt. Försök att prata med dem själv?

timpeltt:

du ska jobba på verket som din pappa, där tjänar du mest,

Mh, så var mina föräldrar också "Du får välja mellan natur, industri eller VVS, du har inget val!" för de ville att jag skulle tjäna bra med pengar (vilket jag ej bryr mig om, jag vill göra det jag tycker är kul). Men jag lyckades dock lura dem till att tro att naturbruks (går smådjursinriktning) var nästan som naturvetenskap. [blush] Tyvärr vet jag inte vad du kan göra om du inte får välja själv, så länge du är under 18år så kan dina föräldrar göra vad som helst med din skolgång. Tror inte ens att du får hoppa av gymnasiet utan deras samtycke. [sad]

Men ja, jag rekommenderar dig att gå klart gymnasiet i alla fall... Du kommer att må mycket sämre av att bara sitta hemma, det kan jag lova. Dessutom är det väldigt jobbigt att hamna efter så pass mycket att man senare får plugga med personer som är bra mycket yngre än sig själv och då kan det bli jobbigt att ens skaffa någon utbildning ö.h.t. och DÅ blir man verkligen utanför samhället för att man inte kan jobba...


   
SvaraCitera

Jag känner folk som har gått individuella programmet ett år och som tyckte det sög. Efteråt, när de fick välja vilket program de ville gå, tyckte de dock att det blev bättre.
Så mitt bästa råd är - STÅ UT. Har du funderat något över vad du vill läsa sen? Har du några intressen eller drömmar? Det kan bli bättre, lovar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bör dock tillägna en sak.

Jag (tror) att jag bara har ett år kvar?.. Vet inte så mycket fick inte reda på så mycket.

Och mina betyg är i botten helt seriöst. Jag kommer inte få klart mina betyg i tid.

Ämnen jag har godkänt i:

-Bild (Konstigt? Då jag hatar det)

-Hemkunskap.

-SO

Och då har jag 7 betyg kvar och fixa.

Anledning att jag har så dåligt betyg är för att det alltid gått åt helvte för mig.

Så jag kommer inte få välja vad jag ska läsa sen.
Så det spelar nog ingen roll om jag så hoppar ur nu eller väntar tills jag blir utsparkad :/.

....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på rubriken så känns det som att du behöver lite skola


   
SvaraCitera

Om du inte kan skaffa kompisar i din skola kommer du knappast bli respekterad på ditt jobb.. Och let's face it, ditt jobb skulle förmodligen inte vara särskilt bra om du inte fått en okej utbildning.

Tänk såhär. Låt inte mobbarna förstöra din framtid. Det borde vara tvärt om, dina mobbare förtjänar egentligen en dålig framtid, inte du. Tyvärr går det inte riktigt till så i denna värld. Du måste helt enkelt hålla ut i ett par år för att få det bättre i hela ditt liv. Tro mig, det är det klokaste du kan göra i denna situation. Hitta sätt att hålla ut, och det kommer att fixa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lugnt, snart har jag startat företag och är fett framgångsrik, jag anställer sådana i din situation i första hand! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lugnt, snart har jag startat företag och är fett framgångsrik, jag anställer sådana i din situation i första hand! [y]

Oroa dig inte, det löser sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timpeltt:

Om jag hoppar ur gymnasiet nu, hur kan jag skaffa jobb då? Försörja mig, och starta om och börja om på ett nytt liv?

det är jätte svårt att få jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

det är jätte svårt att få jobb.

Inte för er tjejer, är du beredd att sälja din kropp en timme lr två ska det nog gå fint! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timpeltt:

Och mina betyg är i botten helt seriöst. Jag kommer inte få klart mina betyg i tid.

Går du i 3:an? Du kan väl göra IG prövning och gå på sommarskola?
Jag hade 8 IG:n och klarade mig genom att göra ig-prövningar och sommarskola.. har dock fått nya ig:n så de blir att göra samma sak igen[tard]


   
SvaraCitera