Aviseringar
Rensa alla

Hoppade med bilen igår, hur länge dröjer de tills polisen hämtar den? (anmäld stulen)


Ämnesstartare

Jag och några polare var ute och körde med min bil igår kväll, det slutade med att vi hoppa med den så däcken pajade, men nu har polisen vart där och satt upp band, hur länge dröjer de tills polisen hämtar min bil? den har dock blivit anmäld stulen.. / bjuder på bilder på den 😀
Måste jag hämta den ikväll, eller kan jag vänta tills imorgon?


   
Citera

deuse:

körde med min bil igår kväll

deuse:

den har dock blivit anmäld stulen

troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

troll

Nej jag köpte den här bilen i förra fredagen, skrev helt random uppgifter på ägar bytet för att jag egentligen bara är 15 så jag inte kan äga en bil. Så den där betade jag faktiskt 1500 kr för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte hämta den pga ful. Sen får du nog inte hämta den om du inte kan bevisa att du är ägaren.


   
SvaraCitera

deuse:

skrev helt random uppgifter på ägar bytet för att jag egentligen bara är 15 så jag inte kan äga en bil.

Okey, hoppas du inte lämnade efter hår eller dylikt i bilen.. [sad] Eller jo, hoppas! [zzz]

Kriminaltekniker kan använda DNA i blod, sperma, hud, saliv eller hår för att identifiera brottslingar u know! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Lätt värt 1500kr eller? D:


   
SvaraCitera

tror att man får äga en bil även om man inte har körkort, man får bara inte köra med den[smile]


   
SvaraCitera

deuse:

jag egentligen bara är 15 så jag inte kan äga en bil

Troll eller idiot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Lätt värt 1500kr eller? D:

Ja lätt, du ska bara veta hur kul vi har haft med den. 😀

Nintendos BFF:

tror att man får äga en bil även om man inte har körkort, man får bara inte köra med den

Nej, man måste vara 18 år för att endel satte sina barn i stora skulder, tex köpte en fet BMW och ställde den på sin son/dotter och inte betalade för den så att dom blev skuld satta när dom vart 18.

Btw den är borta nu, han inte hämta den.. 🙁


   
SvaraCitera
Bakric

deuse:

Jag och några polare var ute och körde med min bil igår kväll, det slutade med att vi hoppa med den så däcken pajade, men nu har polisen vart där och satt upp band, hur länge dröjer de tills polisen hämtar min bil? den har dock blivit anmäld stulen..

Din dumme fan... Lägga ett å ett halvt papp å en sådan ratbil xD
Vänta tills morsan är borta å drifta me hennes bil istället. Precis vad jag gjort sen i onsdags å har varit på drive in två gånger å var nära att sladda in i en "mindre vit" person nu i veckan [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Din dumme fan... Lägga ett å ett halvt papp å en sådan ratbil xD
Vänta tills morsan är borta å drifta me hennes bil istället. Precis vad jag gjort sen i onsdags å har varit på drive in två gånger å var nära att sladda in i en "mindre vit" person nu i veckan

Hon kom på mig förra gången.. sen får jag ändå 7k imorgon för en sak och de är ändå svarta pengar och försöker lägga av med droger, så de va lätt värt 1500. Vill ju inte bara driffa me den, vill köra som en idiot och hoppa och sånt med den, annars är de ju inget kul. 🙂


   
SvaraCitera

deuse:

Hoppade med bilen igår, hur länge dröjer de tills polisen hämtar den? (anmäld stulen)

Jag och några polare var ute och körde med min bil igår kväll, det slutade med att vi hoppa med den så däcken pajade, men nu har polisen vart där och satt upp band, hur länge dröjer de tills polisen hämtar min bil? den har dock blivit anmäld stulen.. / bjuder på bilder på den 😀
Måste jag hämta den ikväll, eller kan jag vänta tills imorgon?

Bilen skuller jag tippa på är värd ca 500 kronor. Har du betalar 1.500 kronor för den har du betalat en långsläng för mycket. [badgrin]

Att äga en bil och att få ha en bilförsäkring (trafikförsäkring) har inget med åldern eller körkort att göra. Pappa som är en ekonomisk fantom har ex skrivit tre av sina bilar på min lillabrorsa som är 4 1/2 år. Min lillabrorsa är alltså bilägare till tre lyxbilar och har även tre försäkringar (helförsäkringar) eftersom det är västtyska lyxbilar skrivna på sig. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Bilen skuller jag tippa på är värd ca 500 kronor. Har du betalar 1.500 kronor för den har du betalat en långsläng för mycket.

Att äga en bil och att få ha en bilförsäkring

haha du de va fan en turbo disel den va lätt värd 1500, den va fan i helt okej skick när ja köpte den. 🙂

Men det går inte längre iaf, dom gjorde om de för något år sen. .)


   
SvaraCitera

deuse:

haha du de va fan en turbo disel den va lätt värd 1500, den va fan i helt okej skick när ja köpte den. 🙂

Försök att lägg ut den på Blocket så får du se vad du får för den. Är motorn, låda, startmotor och generator i funktion kan du i varje fall få "några hundra" för den. [wink]

Tycker att bilens uppgifter är lite märkliga. [party]

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: EDX415
Fabrikat: VOLKSWAGEN GOLF
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1991 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: ZZZ1GZMW304758
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2006-03-17
Senaste EU-regbevis del 2: 2012-02-27
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2011-12-19)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 10 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1998-09-09
I trafik första gången i utlandet: 1990-12-06
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2012-05-01 - 2012-09-30
Senast godkända besiktning: 2011-09-27
Vägmätarställning, km: 364288 [badgrin]

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 3160
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 2420
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Betalningsmånad/er: oktober
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.

Tekniska data
Motornummer:
Kaross: Täckt, Taklucka (04)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3:
Växellåda: MANUELL

Antal passagerare, max: 4
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Skattevikt, kg: 1070
Tjänstevikt, kg: 1070
Totalvikt, kg: 1460
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg: 1000
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1070
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 390
Kopplingsanordning : KULA
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 175/70R13
Däckdimension axel 2: 175/70R13

Längd, mm: 4000 Bredd, mm: 1670
Höjd, mm:

Drivmedel 1: DIESEL
Tankvolym, liter: 55
Motoreffekt, kw: 44,0
Effektnorm: EG

Den är ju avställd ur registret igår! Vem har gjort det?

Däremot är det INTE KÖRFÖRBUD på den på grund av att den är obesiktigad. Den godkändes hos SBP: Senast godkända besiktning: 2011-09-27


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Den är ju avställd ur registret igår! Vem har gjort det?

Däremot är det INTE KÖRFÖRBUD på den på grund av att den är obesiktigad. Den godkändes hos SBP: Senast godkända besiktning: 2011-09-27

haha kanske skulle censurerat nummer plåten.. men skit samma, dom skrota nog den efter som dom hittade den, och då var inte skicket sååå bra kan man säga. 🙂


   
SvaraCitera