Aviseringar
Rensa alla

Hoppade med bilen igår, hur länge dröjer de tills polisen hämtar den? (anmäld stulen)


vem fan importerar en diesel golf...


   
SvaraCitera

deuse:

haha kanske skulle censurerat nummer plåten.. men skit samma, dom skrota nog den efter som dom hittade den, och då var inte skicket sååå bra kan man säga. 🙂

Får jag vara lite nyfiken och ställa några frågor till dig. [wink]

Du köpte alltså den här bilen för en vecka sedan för 1.500 kronor. Gav fan i att skriva över bilen på dig utan lät den förra ägaren stå kvar som ägare. OK, rätt uppfattat?

Sedan ger du dig ut och kör offroad med den i skogen och ger dig ut och "hoppar" med bilen så v framdäck pajar. Istället för att byta hjul så låter du bilen stå kvar och låter (troligen) snuten ta hand om bilen... samtidigt som DU??? anmäler bilen stulen???

Varför anmäler du bilen stulen? Du äger ju inte ens bilen. Det ska ju den förra (registrerade) ägaren göra. Såvida nu ens bilen är försäkrad. Vilket den troligen inte är eftersom den är avställd.

Varför bytte du inte istället bara hjulet och lade ut bilen på Blocket till försäljning. Lite hade du i vart fall fått för en fungerande startmotor, generator och med lite jobb hade du tom kunna sälja lådan i den. Motorn... en diesel... är väl knappast värd någonting med dryga 36K mil på mätaren.

Kan du svara på ovanstående frågor?

OF 5:

vem fan importerar en diesel golf...

Jävligt bra fråga. [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Får jag vara lite nyfiken och ställa några frågor till dig.

Jag köpte bilen förföra veckan för 1500 kr och skrev helt random uppgifter på papperna istället för mina egna.

Först har jag bilen i en vecka och kör runt i den och använder den när jag behöver åka någon stanns, sen försöker en avensjuk fitta sno min bil (vet vem, han ångrar de nu kan man säga) sen hittar jag den igen och då är den typ helt slut så då drar jag ut och leker med den en sista gång (hoppar med den mm) efter hoppet går de hål i golvet kylaren går sönder + mer saker, så det finns inga delar på den som är hela.

En vecka efter jag har köpt bilen (föra fredagen) smsar han jag köpte den av och säger att han anmälde den stulen (för jag sket i ägarbytet).

Jag lämnade bilen för att jag nyss hade blivit jagad av polisen, och var i ett område där dom bygger nya hus, och den dog framför ett färdigt hus och då springer det ut en arg man från huset och gapar olika saker, så därför lämnade jag kvar bilen.

Går allt ihop nu? 😀


   
SvaraCitera

cool story, bro


   
SvaraCitera

haha oj finns sånahär människor på riktigt? Trodde det bara var troll i "cops" och amerikanska filmer som gjorde sånthär.


   
SvaraCitera

S3ON:

Kriminaltekniker kan använda DNA i blod, sperma, hud, saliv eller hår för att identifiera brottslingar u know!

tror ej polisen lägger så mycket resurser på en random bil de hittar i skogen...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tror ej polisen lägger så mycket resurser på en random bil de hittar i skogen...

Never say never o.s.v. [no-no]


   
SvaraCitera

deuse:

Jag lämnade bilen för att jag nyss hade blivit jagad av polisen, och var i ett område där dom bygger nya hus, och den dog framför ett färdigt hus och då springer det ut en arg man från huset och gapar olika saker, så därför lämnade jag kvar bilen.

Går allt ihop nu? 😀

Ja, det var ju en tragisk story. [cry]

Får jag bara fråga - vad menar du att du "hoppar" med bilen? Att jänkare sätter dit några tryckluftsdrivna stötdämpare eller vad det är som gör att bilarna kan "hoppa" ett par meter är en sak. Men en gammal dieseldriven Golf som är drygt 20 år gammal och som sett sina bästa dagar?????? Explain please. [wink]

Btw, kanske dags att ta det lite lugnt med ev nya bilar och vänta tills du fått körkort på riktigt. [smile]

EDIT - varför inte göra en körning på bilen och se vem som står som ägare idag? Har du tillgång till FAX?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

sett sina bästa dagar?????? Explain please.

Btw, kanske dags att ta det lite lugnt med ev nya bilar och vänta tills du fått körkort på riktigt.

EDIT - varför inte göra en körning på bilen och se vem som står som ägare idag? Har du tillgång till FAX?

haha menar att jag kör i ungefär 90 km/h där dom ska bygga nya hus sen kommer det en väg och de är ett dike framför vägen så jag kör ner i diket och sen flyger jag ungefär 4-5 meter, de menar jag att hoppa med bilen.
Ska iaf aldrig köpa en bil innan jag fyller 18, nej de har jag inte, och orkar inte göra de heller men den är nog skrotad. 🙂


   
SvaraCitera