Aviseringar
Rensa alla

Hoppar av skola


Ämnesstartare

Tar mitt samlade betygsdokument och drar. Har ju ändå betyg i de nödvändigaste ämnena.

Idiotisk eller bra, om jag nu verkligen inte mår bra av skolan?

Hur klarade ni er, som gör som jag?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vet så här i efterhand att jag hade kunna hoppa av utan att riskera något. Tycker du att det är helt olidligt och inte heller ser någon fördel i att ha någonstans att gå om dagarna så gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du inte vill plugga vidare har du ju ingen jättenytta av att gå ut ändå, och skulle du ädra dig och vilja det kan du ju allti läsa upp på komvu, så gör du så : >


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller iof är nog skönt att ha det gjort, hur mycket ahr du kvar?


   
SvaraCitera

Det kan ju vara en rätt dålig idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Hur klarade ni er, som gör som jag?

Har ångrat mig en del över att jag hoppade av, men hade inte klarat mig längre. Hur långt har du kvar? Om det bara är något halvår kan det vara värt att uthärda fastän man mår kasst av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

eller iof är nog skönt att ha det gjort, hur mycket ahr du kvar?

1 år. Men jag orkar verkligen inte mer, inte för att jag är skoltrött.. Har jätte bra betyg. Men jag klarar det bara inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jörg Buttgereit:

Om det bara är något halvår

Har betydligt mer. Har dessutom en väldigt jobbig linje att klara..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli sjukskriven ett tag och vila upp dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

Bli sjukskriven ett tag och vila upp dig

Hellre missa allt än bara lite. Fy fan. Om jag missar lite blir det 10 x värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas att det inte blir för mycket att ta igen sen när du mår bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte bara fråga om du jobba på distans? Dra till skolan en gång i veckan, ta med dig och arbeta upp allt hemma istället. Eller om ni kan köra det via en skolmotor och du sköter all kontakt där.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Har betydligt mer. Har dessutom en väldigt jobbig linje att klara..

Vad är det för linje?
Vilken årskurs går du i?

Själv går jag teknik linje med IT inriktning.

Jag vet att jag inte kommer klara fysik B.
MEN!

Jag går dit ändå för det är bättre att få IG på en kurs istället för inget betyg alls.
För ett IG visar att du ändå har gått kursen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Idiotisk eller bra, om jag nu verkligen inte mår bra av skolan?

Alltså, det beror på rätt många saker.

1. Har du föräldrar som försörjer dig och är villiga att göra det även om du hoppar av? Har du något annat sätt att försörja dig på som inte förutsätter att du går i skolan? Det här är väl det viktigaste som du borde tänka på innan du fattar något beslut.

2. Vill du plugga på högskola efter gymnasiet? Har du koll på hur du kan gå till väga för att få grundläggande behörighet i så fall?

3. Finns det några alternativ till att hoppa av? Skulle det fungera bättre om du läste i långsammare takt eller på distans?

4. Har du något att göra istället?

Att hoppa av behöver inte vara en dålig grej (har typ gjort detta), men du borde verkligen fundera över vad det innebär och vad du ska göra istället innan du faktiskt gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du någon du kan leva på resten av livet så är det ju lugnt, även om du har bra kontakter. Annars är det rätt kört. Även fast du har massa ämnen måste du nått upptill 2500p för att de ska vara värda något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske klarar hp ändå, kan man ju hoppas.
Annars så kan du plugga sen då du inte alls är särskilt gammal. Ta´t lugnt.


   
SvaraCitera