Aviseringar
Rensa alla

Hoppas att


Ämnesstartare

det finns någon som gör ett spel om de grekiska gudarna. Det skulle vara häftigt om de gjorde det, alltså att välja en av det grekiska gudarna: Ares, Athena, Hefaistos, Helios, Poseidon, Hades, Afrodite, Hermes, Demeter, Zeus, Hera m.m. Det skulle vara häftigt å kul. Jag skulle köpa det direkt.^^


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Battle of Gods, skulle ett sådant spel kunna heta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Battle of Gods, skulle ett sådant spel kunna heta.

Ja, bra namn. Jag skulle nog spela som Ares jag^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

harpyja hälsar: "Skulle lätt vara afrodite. Liksom, hon startade ju hela det trojanska kriget" [tard]


   
SvaraCitera
Tyrael

Du kan ju alltid spela Hercules från 1998 eller något.


   
SvaraCitera

Master Avatar:

det finns någon som gör ett spel om de grekiska gudarna. Det skulle vara häftigt om de gjorde det, alltså att välja en av det grekiska gudarna: Ares, Athena, Hefaistos, Helios, Poseidon, Hades, Afrodite, Hermes, Demeter, Zeus, Hera m.m. Det skulle vara häftigt å kul. Jag skulle köpa det direkt.^^

Vilken spelgenre hade du tänkt dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Master Avatar:

det finns någon som gör ett spel om de grekiska gudarna.

God of War 1 & 2 är nog det närmaste du kommer, förutom Hercules som Tyrael föreslog. Dock så finns det säkert spelföretag som tänkt på konceptet så skulle inte blir förvånad om det du syftar på kommer inom en inte allt för avlägsen framtid 🙂

Tyrael:

Du kan ju alltid spela Hercules från 1998 eller något.

Väldigt roligt spel vill jag minnas! PSONE om jag inte missminner mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I Age of Mythology så kan man välja, lite. Zeus: Master of Olympus lät en också handskas med grekiska gudar.

iosib:

harpyja hälsar: "Skulle lätt vara afrodite. Liksom, hon startade ju hela det trojanska kriget" [tard]

Helena > Afrodite

Buddah:

Väldigt roligt spel vill jag minnas! PSONE om jag inte missminner mig?

PS1 och dator! Med svensk översättning! Herkuläsk!


   
SvaraCitera
Tyrael

Buddah:

Väldigt roligt spel vill jag minnas! PSONE om jag inte missminner mig?

Kommer inte ihåg, var väl typ 6 år då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

Vilken spelgenre hade du tänkt dig?

Jag vet inte, men kanske äventyr/ Action kanske?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Buddah:

God of War 1 & 2 är nog det närmaste du kommer, förutom Hercules som Tyrael föreslog. Dock så finns det säkert spelföretag som tänkt på konceptet så skulle inte blir förvånad om det du syftar på kommer inom en inte allt för avlägsen framtid 🙂

Jo, det förstårs. Har både God of war 1 och 2, men skulle gärna spela en gud, göra som man ville.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mawns:

I Age of Mythology så kan man välja, lite. Zeus: Master of Olympus lät en också handskas med grekiska gudar.

jo, men i Zeus: Master of olympus, får du inte ahera gud själv. Jag skulle vilja ha det som Black and White 2. Det skulle vara grymt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Helena > Afrodite

men vad fan... citera harpyja istället [zzz]

Harpyja:

nej...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

men vad fan... citera harpyja istället

[smile]

Mawns:

Helena > Afrodite

Fast det var ju Afrodite som startade allt om man ska tro på myten och inte sköna Helena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dionysus är coolast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Fast det var ju Afrodite som startade allt om man ska tro på myten och inte sköna Helena.

Nä, hera och den där tredje gudinnan spelade lika stor roll. Och den där kungen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Nä, hera och den där tredje gudinnan spelade lika stor roll. Och den där kungen.

Men nein. Okej Agamemnon kanske spelade stor roll men för första början var det egentligen Eris som spelar störst roll eftersom hon kstade in ett äpple till gudarnas fest där det stod "Till den skönaste" på.

Tre gudinnor som ansåg sig själva vara den skönaste, tog hjälp av Paris som fick Den sköna helena av Afrodite. Därav var det afrodite som såg till att det blev krig eftersom de andra två erbjöd mark.

:]


   
SvaraCitera