Aviseringar
Rensa alla

..hoppas att det inte bara jag som känner på detta vis?


Ämnesstartare

Måste ärligt säga att skolan plågar en långsamt och extremt för stunden. Har hur mycket som helst att göra, bara tills imorgon!?
Hur ska man orka, hur ska man få tiden att gå saktare så man faktiskt hinner. Vill helst av allt bara ge upp hela skiten, men neh. Så lame är jag inte. [no-no]

Nån som har något uppmuntrande att säga så man orkar, eller tillexempel något tips på hur man snabbast lär sig massa fakta text från en bok? [sad]

Antar att jag inte är ensam att känna såhäääär just nu innan jullovet.


   
Citera
Ämnesetiketter

Inse att du inte måste klara av allt hela tiden. Ingen är perfekt.


   
SvaraCitera

zannii:

hoppas att det inte bara jag som känner på detta vis?

Du önskar oss ont? Tack, tack så mycket.


   
SvaraCitera

mopsen:

Du önskar oss ont? Tack, tack så mycket.

[love]


   
SvaraCitera

Nej, ensam är du nog inte.
Jag har så mycket att göra att jag inte gör någonting alls utan sitter här istället. Känns inte som någon bra taktik.


   
SvaraCitera

zannii:

bara tills imorgon!?

planera, nu har du redan satt dig i klistret om man säger så [rolleyes]

tänk på de som studerar vid elitskolor och pluggar typ 5 h om dagen utöver föreläsningar. funkar för mig iaf, allting är relativt så jämför med ngt osv


   
SvaraCitera

Det är då man tar livet av sig. Sorry men du är den enda.


   
SvaraCitera

Fortfarande några fucking jävla år innan jag är fri[mad]


   
SvaraCitera

zannii:

Nån som har något uppmuntrande att säga så man orkar, eller tillexempel något tips på hur man snabbast lär sig massa fakta text från en bok? [sad]

Läs exempelvis "Master Your Memory" av Tony Buzan, och en hel del andra av hans böcker.

Du borde lära dig att använda sig av mnemonics. Googla.


   
SvaraCitera

zannii:

Nån som har något uppmuntrande att säga så man orkar, eller tillexempel något tips på hur man snabbast lär sig massa fakta text

Har du prov?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

planera, nu har du redan satt dig i klistret om man säger så

planera är det ju enda jag gör, har ju världens schema på vad jag ska plugga om dagarna.

Nachac:

Har du prov?

jupp, dom tar aldrig slut [bigcheers]


   
SvaraCitera

zannii:

jupp, dom tar aldrig slut [bigcheers]

Bästa tipset evur är att aldrig läsa till långt in på natten. Ordentligt med sömn är viktigare än att du kan faktan perfekt.

Annars så kan du fundera över det du läser, på så vis kommer du associera det med något och komma ihåg det bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Bästa tipset evur är att aldrig läsa till långt in på natten. Ordentligt med sömn är viktigare än att du kan faktan perfekt.

hah låter faktiskt vettigt, hade planerat sitta upp till typ 12 inatt..

Nachac:

Annars så kan du fundera över det du läser, på så vis kommer du associera det med något och komma ihåg det bättre.

SMART-ASS! [bigsmile] ska göra't


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zannii:

SMART-ASS! ska göra't

tack asså..hah [crazy]


   
SvaraCitera

zannii:

hah låter faktiskt vettigt, hade planerat sitta upp till typ 12 inatt..

Får du för lite sömn kommer du dels inte vara klar i huvudet och inte klara mvg-frågorna lika bra och så glömmer du förmodligen det mesta. Tänk också på att ha gott om tid på dig i morgon till skolan och så eftersom stress påverkar minnet negativt.

zannii:

SMART-ASS! [bigsmile] ska göra't

[y]


   
SvaraCitera