Aviseringar
Rensa alla

Hoppat av gymnasiet och känner att jag borde göra något viktigt.


Ämnesstartare

Jag började gymnasiet i höstas men hoppade av efter två månader ungefär, och började jobba direkt. Är dock bara timanställd men jobbar förhållandevis mycket men har ändå ofantligt mycket fritid över. Hade tänk söka in igen till hösten. Har fått mitt jobbschema från januari- Juni och  nu kommer jag knappt jobba något alls. Vilket gör att jag kommer ännu mer fritid att lägga på något onödigt. (träna, läsa böcker, harry potter maraton)

Jag skulle vilja göra något viktigt nu i vår, kanske börja volontärarbeta utomlands eller kanske plugga något språk i ett annat land eller så? Har ni några ideér? Annars så söker jag nog ett till jobb. 

Tack i förhand! 


   
Citera

Var jag du skulle jag hoppa in i gymnasiet igen. 


   
SvaraCitera

Jag själv är arbetslös men mitt mål i Maj är att åka til England som Au pair och jobba där 1 år eller mer. Just nu letar jag efter familjer.
Måste åka i maj eftersom jag går på en kurs som slutar sista veckan i april.

Men att jobba som volontär är också något helt makalöst, känner vänner till mig som har gjort det.

Hmm.. jobba som personlig assistans, jobba som barnvakt, ta en road trip ner till EU, Tågluffa runt i Europa. Gör det du vill göra! 😀


   
SvaraCitera

Det finns vissa "folkhögskol"-linjer typ, som tar in personer under 18 dock så är det större antagning på personer där kursen söker sig till dom som fixat vissa ämnen i gymnasier, högskolan, H.A.L. och liknanade. Om det är något. Finns också undantag som dom kan göra, men då kan det finnas mindre chans till ekonomiska bidrag och sånt. Språk finns det massa utav. Funderar starkt på om jag själv ska söka folkhögskola-språk. Finns också gott om kurser där man typ är utbytesstudent, halva tiden och lära sig grunderna i Sverige och sen åka iväg till Spanien, Japan, osv...

Hoppas att du hittar något att göra! Inte alltid så roligt att behöva vara själv hemma om dagarna.


   
SvaraCitera

starta ett företag som kan växa och ge arbeten


   
SvaraCitera
alis
 alis

Det dummaste du kan göra är att hoppa av dina studier, jag hoppade av sista året på gymnasiet och gick STYLIST , nu tre år efter ångrar jag mej varje dag och önska jag kunde ta tillbaka den tiden,  tvär bra att du hittat jobb, men försök göra det vid sidan om, ta skolan på högsta allvar. 

Lycka till!

Alisa


   
SvaraCitera