Aviseringar
Rensa alla

Hopplös dator..HJÄLP SNÄLLA


Ämnesstartare

Myksa:

Men det går ju att återställa... Kanske.

Jo när jag startar kan man välja annat än "Starta windows normalt", t ex nu minns jag inte vad det stod men ungefär "Starta windows som den var sist gång då den fungerade", dock verkar mina tangentbord "avstängda" under den tiden och startar inte förrän man ser windows laddningen före inloggningen. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

möjligt, pröva stoppa i skivan å se om datorn hittar den automatiskt

Har ingen cd skiva just nu men sist gång jag testade fungerade det inte o_O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men det går ju att återställa... Kanske.

Gör du en snabbåterställning så går allt att återställa. Gör du en fullständig så borde inget gå att återställa om den är utförd korrekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ajja, tror ni jag skulle kunna få 2000 för den ifall jag köper ny 500GB:are?

Köpte den för 7000. 🙂 ändå funderat mycket över att köpa en ny så kan lika gärna ta chansen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Gör du en fullständig så borde inget gå att återställa om den är utförd korrekt.

Går ju ändå med recoveryprogram. Därför det finns program som skriver ettor och nollor fram och tillbaka flera gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Går ju ändå med recoveryprogram. Därför det finns program som skriver ettor och nollor fram och tillbaka flera gånger.

Som jag fick lära mig på operativsystemskursen i gymnasiet så om man gör en fullständig formatering så går datorn igenom alla kluseter och sätter till 0. Vid snabbformatering, som vanligen används på större hårddiskar eftersom det tar lång tid att göra en fullständig, så tas bara sökvägarna bort och då kan man med en recoveryprogram leta på dessa igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

recoveryprogram

DETTA HAR JAG!

Xpress Recovery2 från GIGABYTE, tho står det efter att man tryckt på den när den håller på att startas "Press any key to continue" och som sagt, mit tangentbord fungerar inte då. ********' * *******!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

.

Allt stämmer förutom att recoveryprogramm kan återställa filer även när du skrivit nollor över hela disken.
Om jag minns rätt så blir disken inte "helt noll" utan det blir lite magnetism kvar.
Finns program som skriver ettor och nollor några gånger och sedan dessutom går över disken med slumpmässiga ettor och nollor.
En fullt godkänd "government wipe" tror jag går över disken nio gånger och skriver med olika slumpmönster.

fantaexotic:

DETTA HAR JAG!

Inte samma sak.
Testa om tangentbordet är okej på annan dator och sälj burken formaterad.


   
SvaraCitera