Aviseringar
Rensa alla

Hopplöst?


Ämnesstartare

Känner inget hopp och ingen lust till nånting.. Har börjat prata med en kurator hos ungdomsmottagningen men känns inte som att jag får ut nånting av det. Min panikångest blir bara värre känns det som och min pojkvän ligger och är rädd att jag ska dö på riktigt av det. Åååå, vad fan ska jag göra? Orkar inte mer, kommer aldrig framåt. Står bara här på ruta ett och snubblar bakåt. Helvete.

Här ser ni vad jag pratar om hehe.
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=289566&page=1#10758522

Har bara så jävla tråkigt och mår skit så därför gör jag en tråd till. När fan ska man va på glatt humör o känna sig lycklig på riktigt igen???


   
Citera

Jadu. Jag lyckades komma över min panikångest. Eller har inte känt av den på några år iaf. [cute]

Har ingen aning om hur jag lyckades!


   
SvaraCitera

Din kurator hos ungdomsmottagningen kanske borde slussa dig vidare till en professionell psykolog.


   
SvaraCitera

prata med en riktig psykolog, försök hitta en vettig iaf. Så kanske det kan bli lite bättre iaf. har ingen aning för livet är rätt hopplöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Din kurator hos ungdomsmottagningen kanske borde slussa dig vidare till en professionell psykolog.

Tycker det med egentligen..

OF 5:

prata med en riktig psykolog, försök hitta en vettig iaf. Så kanske det kan bli lite bättre iaf. har ingen aning för livet är rätt hopplöst.

Livet är ju verkligen hopplöst. Skulle säkert kunna bli bättre men det känns halvt omöjligt. Fick väl skiten som många andra här i livet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har ingen aning om hur jag lyckades!

[sad]


   
SvaraCitera

:/


   
SvaraCitera

jenkannn:

Tycker det med egentligen..

Jag tycker du ska ta tag i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Jag tycker du ska ta tag i det.

Känns halvt meningslöst, men finns ju ingenting som jag själv kan göra så tycker nog att du har rätt.


   
SvaraCitera

jenkannn:

Känns halvt meningslöst, men finns ju ingenting som jag själv kan göra så tycker nog att du har rätt.

Det är inte meningslöst okej? Jag tror det är jävligt nyttigt, och som du skriver kan du inte göra någonting själv och då kommer det inte bli bättre utan kanske t.om. sämre. Sträva efter att det ska bli bättre och sök hjälp hos en psykolog för det är det jag tror att du behöver. En kurator kan inte hjälpa dig på samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Sträva efter att det ska bli bättre och sök hjälp hos en psykolog för det är det jag tror att du behöver. En kurator kan inte hjälpa dig på samma sätt

Det har du nog rätt i. Men känns som det bara blir värre hela tiden så är osäker till att det ens kommer bli bra. Vet att jag är pessimistisk (hur i helvete det nu stavas) o så nu, men har en fruktansvärd dag så kan va därför. Är inte positiv till att det kommer lösa sig annars heller i för sig, känns som det har gått för långt o mitt liv kommer va såhär förjävligt. Vet att jag är gnällig också 🙁


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

jenkannn:

När fan ska man va på glatt humör o känna sig lycklig på riktigt igen???

När du vinner på lotto.


   
SvaraCitera

Din pojkvän gör det bara värre med sin okunnighet. Gå till en psykolog ist för kurator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

När du vinner på lotto.

Stämmer säkert.

isola:

Din pojkvän gör det bara värre med sin okunnighet. Gå till en psykolog ist för kurator.

Jag vet.. Och ja, det verkar som det vore bäst.


   
SvaraCitera

jenkannn:

Vet att jag är gnällig också 🙁

Det är helt okej att du är gnällig. Det är bättre att gnälla än att hålla käft. Det blir värre för du inte har hittat en metod som åtminstone ger lite uppgång, kuratorn kanske inte var rätt grej men du har i alla fall försökt och det är bra. Jag tror inte det kan bli så mycket sämre med en bra psykologkontakt i alla fall, så pröva pröva pröva. Gör allt möjligt för att det ska bli bättre. Tro på att det KAN bli bättre, försök i alla fall. Om det inte blir bättre får du ta det då. Ta en sak i taget, uppsök en psykolog nu och tveka inte.


   
SvaraCitera