Aviseringar
Rensa alla

Hora?


Ämnesstartare

Varför finns ordet hora om man inte får va det? Är det inte bättre att man kan köpa sex istället för våldta folk? 


   
Citera

man får vara en hora
ordet finns pga lång historia
man måste inte ha sex = skittunnt argument du kommer med


   
SvaraCitera

ska vi börja banna ord elle


   
SvaraCitera

Det finns inget får eller inte får. Man har en åsikt om antingen det ena eller det andra, det är det enda som finns, åsikter.


   
SvaraCitera

Man för visst va de?


   
SvaraCitera

Inte mot Sveriges lagar. Sexhandel, alltså prostitution är olagligt.

ungådum:
Man för visst va de?


   
SvaraCitera

sicilianmind:
Inte mot Sveriges lagar

det är lagligt att sälja sex men olagligt att köpa sex. 


   
SvaraCitera

Aha. Låter riktigt efterblivet, men tack!

stereo total:

det är lagligt att sälja sex men olagligt att köpa sex. 


   
SvaraCitera

sicilianmind:
Inte mot Sveriges lagar. Sexhandel, alltså prostitution är olagligt.

Jo. Du får va hora men inte köpa horor enligt lagen


   
SvaraCitera

sicilianmind:
Aha. Låter riktigt efterblivet, men tack!

varför då? 


   
SvaraCitera

Vi säger att jag har en butik och jag säljer en nalle. Men ingen får köpa den. Låter lite så typ. 

stereo total:

varför då? 


   
SvaraCitera

sicilianmind: Vi säger att jag har en butik och jag säljer en nalle. Men ingen får köpa den. Låter lite så typ.

Kan man verkligen jämföra en nalle som inte är levande med en människa som kan tänka och utföra saker?
Jag ser det som att det är en sak om en person självmant vill sälja sig själv men en helt annan om man är tvingad till det. Sen kan man vara tvingad både av andra och sig själv.


   
SvaraCitera

sicilianmind:
Vi säger att jag har en butik och jag säljer en nalle. Men ingen får köpa den. Låter lite så typ. 

Fast du kan inte jämföra att köpa sex med att köpa en nalle. 
jag är emot prostitution men förstår att det kan finnas väldigt många olika anledningar till att man har det som yrke. därför tycker inte jag att man ska straffa de prostituerade genom att göra deras tjänster olagliga. jag tycker att det är rätt att man går på köparna. 
lagen ska skydda de prostituerade inte sexköparna. 


   
SvaraCitera

sicilianmind:
Vi säger att jag har en butik och jag säljer en nalle. Men ingen får köpa den. Låter lite så typ. 

Haha! <3


   
SvaraCitera

Jadå. Du har helt rätt! Men jag förstår ej varför en får sälja sig men inte köpa. Det triggar väl mer åt att köpa sex när att sälja sig är tillåtet. Tror inte någon prostituerad säger; "alltså du vet att detta är olagligt?" och att köparen avbryter sexet. Kanske.

Xisco:

Kan man verkligen jämföra en nalle som inte är levande med en människa som kan tänka och utföra saker?
Jag ser det som att det är en sak om en person självmant vill sälja sig själv men en helt annan om man är tvingad till det. Sen kan man vara tvingad både av andra och sig själv.


   
SvaraCitera