Aviseringar
Rensa alla

Hosta


Ämnesstartare

Min bror hade fått någon konstig hosta, det började med att han hostade massa, i någon/några veckor, sen började han kräkas av det. Inte varje gång han hosta. men typ genomsnitt en gång per dag.

Han hade smittat mig med den hostan. Jag har hostat i tre veckor drygt. Jag fick lov hosta typ varannan minut annars blir det som att andas i ett sugrör, och jag kräktes igår och inatt av hostattacker. idag hade jag jätteont i ryggen, revbenen och en konstant smärta i typ.. någon muskel, vid hjärtat ungefär. Jag vet fan inte vad det är för hosta.

Någon som haft så? 🙁 tips?
ska till läkaren imorgon i alla fall men jag tänkte kolla lite om någon av er på UM vet något.

Bara seriösa tack ;p


   
Citera
Ämnesetiketter

Kikhosta. Det har man en gång i livet har jag för mig.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Kikhosta. Det har man en gång i livet har jag för mig.

Men det är väl bara små små barn som har kikhosta, eller? det är väl inte vanligt att vuxna (antar då att 15 år hör mer till vuxen) har kikhosta. 🙁


   
SvaraCitera

potatisbulle:

Men det är väl bara små små barn som har kikhosta, eller?

Jag tror inte det. Sök på Google.


   
SvaraCitera

Ifall det är på så vis att man har det endast en gång för att efteråt vara immun, så kanske du inte hade det när du var liten eller något liknande, och på så vis har det först nu när du är äldre.

Gissar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kikhosta

"Typisk kikhosta börjar som en vanlig förkylning med hosta, möjligen med låg feber. Hostan ökar efter hand, kommer mer attackvis och blir allt intensivare, särskilt nattetid. Efter ytterligare någon eller några veckor kommer de karakteristiska kikningarna. Hostattackerna karakteriseras av en djup, skrällande, krampaktig hosta som tömmer lungorna på luft och följs av andnöd med långsamma, ansträngda, väsande inandningar. "

Inte förkyld i början alls. Inte nu heller.
Låter nog inte nå speciellt när jag hostar, inte andnöd med långsamma, ansträngda, väsande inandningar heller.

Får bara svårt att andas när jag inte hostar 🙁

Har nog inte feber heller.


   
SvaraCitera

potatisbulle:

Men det är väl bara små små barn som har kikhosta, eller?

Att kikhosta är vanligast bland barn betyder ju inte att man inte kan få det när man är äldre.


   
SvaraCitera

Okej, men då får du helt enkelt se vad läkaren säger. Det är säkert inte ens någonting allvarligt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Okej, men då får du helt enkelt se vad läkaren säger. Det är säkert inte ens någonting allvarligt. [smile]

Ja vi får se. Tack i alla fall 🙂


   
SvaraCitera

låter som nåt vanligt virus

men be att få hostmedicin utskrivet för att du håller på att plågas ihjäl (vilket jag förmodar att du gör eftersom du har hostat så länge)


   
SvaraCitera

Själv håller man på och hostar som en galning. Skitstörande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Du har inte läst tidningarna det senaste? Du har fan svininfluensan ditt jävla tard

Vadå jävla tard.
Nej det har jag inte, då hade väl min familj blivit smittade och det har väl fan andra symptom, man får svårt att andas å problem med andningen av svininfluensan. Jag andas utmärkt bara jag hostar lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

låter som nåt vanligt virus

men be att få hostmedicin utskrivet för att du håller på att plågas ihjäl (vilket jag förmodar att du gör eftersom du har hostat så länge)

Jag var hos läkaren idag :/
Fick åka och akut röntga osv, men dom skicka hem mig. så inge allvarligt lär det ju inte vara. bara att det gör satans ont när jag hostar så jag undviker det. funkar..nästan. hostar var 7de minut ist för varannan 😀

Får väl hem något papper imorgon om vad för fel det är. kanske. eller om jag ska ha medicin.

Det löser sig iaf. Tack! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Själv håller man på och hostar som en galning. Skitstörande.

Akta så du inte kräks bara :'(


   
SvaraCitera