Aviseringar
Rensa alla

hosta och ont i lungor


Ämnesstartare

Har en jättejobbig hosta. Det låter inte som en vanligt hosta, utan mer som en "djup" hosta. Bara jag andas så känns det som om att jag måste hosta.. Sen så vet jag inte om jag har ont i lungorna, gör ont runt/under bröstkorgen ch revbenen.

Vad kan vara fel? vet att man ska gå til en läkare, men vill bara ha lite spekuationer.


   
Citera

spekulationer kommer bara att bringa oro

men för diskussionens skull, har du rökt något tveksamt eller på annat vis inhalerat något?


   
SvaraCitera

Ont kring revbenen och bröstkorgen är troligen bara träningsvärk från hostan. Har astma som yttrar sig i hosta och får nästan alltid ont kring bröstkorgen när jag har jobbiga perioder.

Det kan ju helt enkelt vara en förkylning som ligger och lurar. Annars kanske dina luftvägar blir irriterade av något, t.ex. pälsdjur, mögel eller damm. Är väldigt svårt att gissa, gå till en läkare!


   
SvaraCitera
Zsasz

Jungman Jansson:

har du rökt något tveksamt eller på annat vis inhalerat något?

^ Detta, låter ju faktiskt typiskt rökhosta.

Har du svårt att andas och/eller feber också?, I så fall kan det mycket väl bara vara en släng av lunginflammation, om så är fallet, så är det bara att gå till läkare så kan dem skriva ut antibiotika till dig så borde det bli bättre ganska snart.


   
SvaraCitera