Aviseringar
Rensa alla

Hostdämpande


Ämnesstartare

Då jag har lyckats få en mindre inflammation i halsen har även min sedvanliga hosta återvänt.

Min hosta brukar hålla i sig i en till två veckor efter att jag blivit frisk, och är riktigt, riktigt irriterande. Så pass att jag får svårt att sova och ibland hostar tills jag nästan spyr. Är alltså i stort behov av något hostdämpande, och det är här problemet är. Min mage är extremt känslig för hostmediciner och jag får galna magsmärtor efter att bara ha tagit det en gång. I det här läget behöver jag ta hostmedicin flera dagar i rad, och det fungerar inte alls.

Så jag undrar om ni har några tips på andra mediciner (har testat nästan alla receptfria flytande som finns samt Mollipect, Lepheton och Cocillana), huskurer eller vad som helst som är hostdämpande och inte får mig att ligga på golvet och vrida mig i smärtor?

Tack på förhand,
hostande tjej


   
Citera

speeeeeeeeerma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

speeeeeeeeerma

Hm. Nä.


   
SvaraCitera

Capture:

Mollipect

Så. Jävla. Äckligt. [cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Så. Jävla. Äckligt.

Tycker det är okej. Cocillana är värre.


   
SvaraCitera

Capture:

Tycker det är okej. Cocillana är värre.

Har fått det ngn gång också, minns att det var äckligt men Molli är fanimig värst av dem alla enligt mig </3


   
SvaraCitera

Rökning, med tiden så blir hostan mer lindrig


   
SvaraCitera
Åtta

The Box:

speeeeeeeeerma

Har försökt förklara att det är enda lösningen, men hon vill inte lyssna. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Rökning, med tiden så blir hostan mer lindrig

Nja. Jag har astma, så jag tror inte att det är någon bra idé. [cute]

sötnos:

Har fått det ngn gång också, minns att det var äckligt men Molli är fanimig värst av dem alla enligt mig </3

Beror väl på om man gillar mentolsmaken eller inte. Lepheton däremot tycker jag faktiskt är ganska gott när man inte tar så mycket.


   
SvaraCitera

Capture:

Lepheton däremot tycker jag faktiskt är ganska gott när man inte tar så mycket.

Never tried!
Men jag föredrar nog piller framför flytande medicin... Om jag är extremt kräsen när det kommer till mat, kan du ju tänka dig att det är svårt med medicin....!


   
SvaraCitera