Aviseringar
Rensa alla

hotfull protest mot homosexuella i belgrad.


Ämnesstartare

era tankar om detta klipp? döm inte alla i serbien nu för vad några tusen gör bara!

förvånad över motståndet ändå, är väl ändå ett land mitt i europa.

när sprids gaypride till asien/mellanöstern/afrika/sydamerika?


   
Citera
Ämnesstartare

När religoner försvinner Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte precis stolt över moderlandet...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Dem vill väll inte ses med blida ögon av fransmännen... eller italienarna... eller spanjorerna... Ledsen


   
SvaraCitera

balkan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: balkan...

Ey, ingen rasism här. Icke! Det är inte värre än många andra länder i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

satana: förvånad över motståndet ändå, är väl ändå ett land mitt i europa.

Vad är det som är så förvånande? Intolerans mot människor som är annorlunda är knappast något som endast existerar i utomeuropeiska länder...

Serbien är väl ett hyfsat religiöst-patriotiskt-patriarkalt land? Påminner en del om Ryssland, och de har ju en väldigt nära relation till varandra. Inte så konstigt att homofobi är så utbrett där...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker homosarna borde spika spikar i dildos och sen slå ihjäl foberna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Serbien är ett av europas kanske mest djuprotade nationalistiska land som håller sina traditioner högt. Och lyssnar man på åhörarna så säger ju många också att de är rädda om sina gamla värderingar och finner dessa hotade med homorörelsens framfart. Inte bara att homosexuellas friheter plötsligt blir en fråga, utan att andra parafilier på sikt kommer att tolereras dem med.

Att de höll en fredlig motdemonstration efteråt tyckte jag var bra. Paraden i sig stördes inte, ingen ville titta på vad givet och folk som tycker det är rena dårskaperna får möjligheten att säga sitt efteråt. Det är så det bör skötas.


   
SvaraCitera
mynona

satana: förvånad över motståndet ändå, är väl ändå ett land mitt i europa.

Feberyra: Vad är det som är så förvånande? Intolerans mot människor som är annorlunda är knappast något som endast existerar i utomeuropeiska länder...

Serbien är väl ett hyfsat religiöst-patriotiskt-patriarkalt land? Påminner en del om Ryssland, och de har ju en väldigt nära relation till varandra. Inte så konstigt att homofobi är så utbrett där...

Serbien specifikt är synnerligen patriarkalt och även religiöst på grund av den kraftigt uppdrivna nationalismen, men även borträknat den är homofobin starkare i fd östländer, liksom även rasismen och sexismen, vilket kanske inte är så konstigt. Det fd östblocket var aldrig med om den samhällsmässiga attitydförändring 1968 innebar och som utgör startpunkten för vårt nuvarande toleranta samhälle, i östblocket arbetade man förutom den politiska indoktrineringen inte direkt med attityder och opinionsbildning, så kanske är det inte konstigt att man trots en proggressv lagstiftning på många sätt konserverade den gamla förkommunistiska moralvärlden från 1940-talet? 

Ser man på tex jämställdheten, vilket är ett annat exempel, genomförde man total jämlikhet i östländerna rent lagentligt sett, men man arbetade aldrig med attiyderna på det sätt man gjorde och gör i västeuropa, och jämlikheten blev därför mest formell. Attitydförändringar kommer att ta tid. 

Weeaboo: homorörelsens framfart. Inte bara att homosexuellas friheter plötsligt blir en fråga, utan att andra parafilier på sikt kommer att tolereras dem med.

Ja, det är märkligt att det alltid är just homofoberna som anser att acceptans för homosexualitet kommer att leda till acceptans för pedofili. Det säger mer om deras åsikter om homosxualitet än om verkligheten: de toleranta har nämligen inte samma problem med att urskilja distinktionen som homofoberna har. Vad det säger om respektive part kan man nog fundera över. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ja, det är märkligt att det alltid är just homofoberna som anser att acceptans för homosexualitet kommer att leda till acceptans för pedofili.

De har bara missat den lilla detaljen om ömsesidighet hos homosexuella som inte finns hos t ex pedofiler.


   
SvaraCitera
mynona

Razor:

De har bara missat den lilla detaljen om ömsesidighet hos homosexuella som inte finns hos t ex pedofiler.

Weeboo skapade en tråd om saken då hn registrerade sitt nuvarande användarnamn, det beskriver saken rätt bra. Min poäng här var oavsett att det är homofobers uppfattning om homosexualitet som är orsaken till varför de tror att tolerans för gaysex leder till tolerans för pedofili, vilket ju säger mer om dem än om det verkliga förhållandet. Verkligheten skiljer sig ju uppenbart från hur det skulle vara om accepatensen av homosexualitet är fullständigt genomförd, eftersom just de som accepterar homosexualitet i allmänhet inte alls accepterar pedofili, medan det tvärtom är homofoberna som anser att acceptans för homosex resulterar i acceptans för pedofili. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Weeboo skapade en tråd om saken

Jag har skummat igenom tråden nu. Väldigt konstiga argument från hans sida.


   
SvaraCitera
mynona

Razor:

Jag har skummat igenom tråden nu. Väldigt konstiga argument från hans sida.

Jag förstod dem inte, men syftet var som jag uppfattade saken att framställa det som att acceptans för homosexualitet resulterade i acceptans av (praktiserad) pedofili. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Jag förstod dem inte, men syftet var som jag uppfattade saken att framställa det som att acceptans för homosexualitet resulterade i acceptans av (praktiserad) pedofili.

Jag vet inte, ett tag kändes det som ett argumenterande för någon form av light-pedofili med en hänvisning till homosexualitet som referens för att rättfärdiga det. Jag har iofs läst rätt snabbt så det är möjligt att jag har missuppfattat något.


   
SvaraCitera