Aviseringar
Rensa alla

HP-fråga


Ämnesstartare

"What is the greatest number of nonoverlapping regions that can be obtained by drawing any two additional lines?"

A 4
B 5
C 6
D 7
E 8

Ifall jag kan eliminera C pga det är ett Joe Bloggs-answer* kan jag även stryka A och B. Då har jag kvar D och E. På de uppgifter jag har hunnit gå igenom på SAT har det alltid varit D, med andra ord aldrig det största (då det anses vara Joe Bloggs- answer). Jag undrar om ni känner igen samma metod (svaret är aldrig det största när man söker det största) från HP?

* Joe Bloggs är en average student som faller för de enkla och för uppenbara svaren på svåra frågor.

Hoppas ni fattar [crazy]


   
Citera

soimpolite:

"What is the greatest number of nonoverlapping regions that can be obtained by drawing any two additional lines?"

har vi verkligen fått all information?


   
SvaraCitera

soimpolite:

HP-fråga

Trodde du hade en fråga om hitpoints [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

har vi verkligen fått all information?

nej men det behövs inte för det är inte svaret jag är ute efter utan huruvida den typen av metod förekommer på HP. det var bara ett exempel för att förtydliga

Speltidning:

Trodde du hade en fråga om hitpoints

kan ärligt säga att jag inte vet vad det är!


   
SvaraCitera

soimpolite:

kan ärligt säga att jag inte vet vad det är!

Det är vad man brukar kalla ens liv i spel. Om man har 5000 liv så måste man ta 5000 skada innan man dör till exempel. Så hit points = träff punkter, antalet gånger man kan bli träffad innan man dör typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

svaret är aldrig det största när man söker det största

menar du typ system i hur de väljer alternativen? tror det är ganska random isf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

menar du typ system i hur de väljer alternativen?

ja ungefär. fast att de tar hänsyn till frågan då som jag beskrev. gäller alltså siffror nu. annars är det ju givet att de försöker förvirra en på t.ex. läs osv.

Speltidning:

Det är vad man brukar kalla ens liv i spel. Om man har 5000 liv så måste man ta 5000 skada innan man dör till exempel. Så hit points = träff punkter, antalet gånger man kan bli träffad innan man dör typ.

då har man lärt sig något nytt idag!


   
SvaraCitera

Nej, din metod funkar inte. Att du ens kommer på tanken att den skulle kunna fungera antyder att du kommer att hamna nånstans runt 0,2-0,3 på HP - bättre att strunta i det och bespara dig förödmjukelsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Att du ens kommer på tanken att den skulle kunna fungera

okej

1) de indikerar det på SAT
2) inget konstigt med att SAT och HP skulle kunna ha likheter
3) provskrivare hittar inte bara på random svar
4) du har nog inte ens förstått min fråga
5) att du utan att känna mig dömer ut mina chanser på HP säger mer om dig än om mig
6) jag förstår dock att det får dig att må bättre att hacka på andra

ska
be
för
dig
[love]


   
SvaraCitera

soimpolite:

3) provskrivare hittar inte bara på random svar

Eh, jo, eftersom tanken är att du ska lösa uppgiften, inte resonera dig fram till det mest sannolika svaret.

soimpolite:

4) du har nog inte ens förstått min fråga

Jo - du vill skriva HP genom att använda någon sorts pseudostatistisk analys av svaren istället för att faktiskt kunna svara på frågorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Eh, jo, eftersom tanken är att du ska lösa uppgiften, inte resonera dig fram till det mest sannolika svaret.

citera mig där jag har skrivit att jag inte tänker lösa uppgifterna.

Gentlernen:

Jo - du vill skriva HP genom att använda någon sorts pseudostatistisk analys av svaren istället för att faktiskt kunna svara på frågorna.

återigen, citera mig där jag påstår det. detta är din tolkning inget mer. idiot [rolleyes]


   
SvaraCitera

soimpolite:

citera mig där jag har skrivit att jag inte tänker lösa uppgifterna.

soimpolite:

nej men det behövs inte för det är inte svaret jag är ute efter utan huruvida den typen av metod förekommer på HP. det var bara ett exempel för att förtydliga

soimpolite:

återigen, citera mig där jag påstår det. detta är din tolkning inget mer. idiot [rolleyes]

Du skriver i klartext att din avsikt är att lista ut vilka svar som kan uteslutas baserat på ogrundade gissningar om hur svarsalternativen valts ut. Du är bra jävla trög om du tror det skulle fungera, och skulle göra betydligt bättre ifrån dig om du faktiskt pluggade till provet istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Du är bra jävla trög om du tror det skulle fungera

jag tror inte att det skulle fungera och har aldrig planerat att göra det heller

Gentlernen:

och skulle göra betydligt bättre ifrån dig om du faktiskt pluggade till provet istället.

jag håller på att plugga till det

Gentlernen:

Du skriver i klartext att din avsikt

nej det gör jag inte. problem med läsförståelsen?
-
vissa människor har uppenbarligen ett stort behov av att hacka på andra så att de i huvudet kan höja sig själva.


   
SvaraCitera

soimpolite:

jag tror inte att det skulle fungera och har aldrig planerat att göra det heller

Det var ju tur det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Det var ju tur det.

kasnke skulle ta reda på hur det ligger till innan man hoppar på folk. fast vissa vet ju inte bättre


   
SvaraCitera