Aviseringar
Rensa alla

HTC Desire, fick jag ett bra pris?


Ämnesstartare

Så nu har jag köpt en HTC Desire. Jag blev övertalad att välja 3. Jag betalar 399kr i månaden, jag får ringa för allt, jag får 3000 gratis sms i månaden och jag får surfa gratis upp till 5gb i månaden. Jag behövde inte betala någonting direkt. Är bunden i 24 månader och får en ny mobil efter 17 tror jag. Egentligen så får jag telefonen gratis om jag faktiskt ringer för alla pengarna i månaden?

Fick jag ett bra pris?

Sen undrar jag hur bra msn funkar, har nämligen inte fått mobilen ännu.


   
Citera

Speltidning:

Egentligen så får jag telefonen gratis om jag faktiskt ringer för alla pengarna i månaden?

"Utan extra kostnad" snarare. "Gratis" kräver aldrig motprestation i form av andra betalmedel. Men ja, du betalar inget för telefonen om du ringer upp allt.

Speltidning:

Fick jag ett bra pris?

Om du ringer för så mycket, ja.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Fick jag ett bra pris?

matematiken säger:

du betalar sammanlagt 399 * 24 = 9576 kr.

jämför med om du hade köpt den på teknikmagasinet för 5300, skaffat ett abonnemang, ex tele2 kompis sms.

39 kr / mån, gratis sms till alla. lägg på 89 kr för obegränsad surf. säg 250 kr per månad, på 24 månader blir det 6000. så ja det är möjligt att du tjänar på det, fast du kommer inte få räkningar på exakt 399 utan det kommer bli 5-600 pga öppningsavgift osv. lovar. men i bästa fall har du bara kanske tjänat en tusenlapp [y]


   
SvaraCitera

vet att jag ej tjänat på det iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det billigaste jag har sett var förutom detta tele2. Då betalar jag 200kr i månaden för mobilen, + 49 för abonemanget och sen så skulle jag även vara tvungen att betala för allt jag ringer och smsar, så det skulle nog gå upp i en 400kr då också. Skillnaden är att 3s nät är bättre och att jag får gratis surf på så här sätt. Jag tror inte att jag kommer ringa upp 399kr i månaden när jag även får gratis sms, men det var ändå helt klart ett av dom billigaste alternativen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

variabel:

fast du kommer inte få räkningar på exakt 399 utan det kommer bli 5-600 pga öppningsavgift osv. lovar.

Vad menar du med detta? I så fall ljög han rakt i ansiktet på mig.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Fick jag ett bra pris?

Jag hade köpt exakt samma men fick ett brev i veckan om att de skulle dröja 5-6 veckor innan leverans, så jag avbeställde..

Priser är rätt ok, frågan är, fick di en lur!?


   
SvaraCitera

Speltidning:

fast du kommer inte få räkningar på exakt 399 utan det kommer bli 5-600 pga öppningsavgift osv. lovar.

Vad menar du med detta? I så fall ljög han rakt i ansiktet på mig.

nej det är inte troligt att han gjorde. öppningsavgift brukar ligga på ca 69 öre per samtal. 5-600 var nog att ta i men du får tänka att om du ska komma upp i 400 kronor samtal kräver det (antaget 1 kr per minut för tankeexperimentet) samtal om nästan 7 timmar per månad. ju fler samtal och kortare desto mer får du betala utöver 399. (har gjort annat sen jag skrev så minns inte om jag uppfyllde nån slags poäng och orkar inte läsa igenom igen så det får bli som det blir.)


   
SvaraCitera

gillar tre, faktiskt. en del. fast mina telefonräkningar är ibland fullständigt vansinniga. man blir löjligt slö av att ha pengar på mobilen utan att behöva fylla på den eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Filip92:

Priser är rätt ok, frågan är, fick di en lur!?

Nej, han sa att det skulle ta drygt 1 vecka.

variabel:

ju fler samtal och kortare desto mer får du betala utöver 399.

Jag förstod det som att öppningsavgiften ingick i dom 399kronorna.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jag förstod det som att öppningsavgiften ingick i dom 399kronorna.

jag tror verkligen inte det, men å andra sidan har jag inte haft ett dyrt abonnemang på snart tio år [tard]


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jag förstod det som att öppningsavgiften ingick i dom 399kronorna.

variabel:

jag tror verkligen inte det

Givetvis ingår öppningsavgiften - se det som att Speltidning har en ringpott på 399 kr per månad. Frågan är ju snarare vad du har för minutpriset. Visar det sig att du ringer för 2 spänn minuten till andra operatörer (tro mig, det är inte helt ovanligt), så ringer man upp 399 kr rätt fort. [y]

EDIT: Kollade upp det, och allting kostar i princip 69 öre - öppningsavgift, sms, minutpris etc. 3000 fria sms är dock en tilläggstjänst för ytterligare 99 kr i månaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hattmakaren:

3000 fria sms är dock en tilläggstjänst för ytterligare 99 kr i månaden.

Han bjöd på det sa han.


   
SvaraCitera

men varför htc desire när du kan få en iphone för samma pris? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

men varför htc desire när du kan få en iphone för samma pris? [tard]

HTC Desire har samma hårdvara som en iPhone 3Gs och kostar ungefär 3000kr mindre. Sen så är jag lite anti mainstream.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

men varför htc desire när du kan få en iphone för samma pris? [tard]

Bättre hårdvara till och med. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=448967,563575


   
SvaraCitera