Aviseringar
Rensa alla

HTC hero ... Dålig mottagning?


Ämnesstartare

Fick min nya HTC i julklapp men är nu lite missnöjd med två saker.

Första är den värdelösa kameran som reagerar efter ca 5 sek.

Sen till det andra, kanske värsta problemet.. Den tappar mottagningen hela tiden. Mina sms studsar och folk kan inte ringa eller skicka några meddelanden heller.

Det är as bra mottagning med andra telefoner med samma operatör..

Har någon samma problem eller eventuellt en lösning?

HTC_Hero_3-530x426.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, något måste ju vara fel på den om den heter 'hero'.


   
SvaraCitera
Åtta

Att kameran ska vara rätt kass har jag också hört. Troligen därför att den inte har någon "blixt", och därför har längre "slutartid".

Det där med mottagningen har jag då aldrig hört att det skulle vara något problem med. Vad har du för operatör, och bor du mitt i skogen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vad har du för operatör, och bor du mitt i skogen?

Tele2 :S ne bor inte i skogen... men simkortet fungerar med full mottagning i min eriksson s500i och jag har aldrig haft det problemet innan hemma :S


   
SvaraCitera
Åtta

trexo0:

simkortet fungerar med full mottagning i min eriksson s500i och jag har aldrig haft det problemet innan hemma :S

Konstigt. Tyvärr har jag ingen egen, så jag har inga råd att ge dig. Men om du inte vill ha din HTC Hero längre så kan jag gärna ta den. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

HTC Hero längre så kan jag gärna ta den.

heheh ikke! 😉 jag älskar den för övrigt .. men det är tråkigt när sånna simpla saker inte funkar =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att hero inte har bästa täckningen, men är det möjligtvis så att du har ett gammalt sim-kort utan 3g-stöd? I så fall kan den nog försöka hoppa till 3g hela tiden, men misslyckas.


   
SvaraCitera

trexo0:

heheh ikke! 😉 jag älskar den för övrigt .. men det är tråkigt när sånna simpla saker inte funkar =(

Kontakta kundservice och fråga om det är ett vanligt fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

gammalt sim-kort utan 3g-stöd? I så fall kan den nog försöka hoppa till 3g hela tiden, men misslyckas

Jaa jag tror att du har rätt... jag körde på mitt gamla kort medan jag väntade på det nya som då jag skulle kunna surfa på... och nu när jag har bytt så har jag inget problem met täckningen =D [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag har samma problem och har ett Simkort med 3G stöd...
Jag har fått ut en ny efter 3 ggr på verkstad.Och fortfarande samma fel.

Men jag ska testa att beställa ett nytt sim, kanske det som är problemet...slitna grejer... [crazy]

om så... [bigcheers]


   
SvaraCitera