Aviseringar
Rensa alla

HTC Legend vs Desire


Ämnesstartare

Tjabba. Jag ska förlänga mitt abonnemang som går ut nu i nästa vecka, och ska då plocka ut en ny lur.

Har mest kollat in mig på HTC's två senaste.

Frågan är då vilken jag borde välja?
Jag föredrar Legends design, och storleksmässigt då jag tycker Desire är stor och inte riktigt går ner i jeansficka/bh (lol, men ja). Sen har den ju lite sämre skärmupplösning och lite mindre RAM-minne, men frågan är om det verkligen är något jag lider av?
Jag leker sällan så pass mycket med telefonen, och jag vill kunna surfa lite på den, ringa, sms och dylikt.

Vad jag läst mig till är det bara Desire som har Sense-grejen, stämmer det? För på någon test-sida stod det att Legend också hade detta... Och den egenskapen gillade jag.

Så, någon kunnig - hjälp en hopplös tjej i nöd? 🙂 Haha


   
Citera
Ämnesetiketter

Desire är som du säger lite större att handskas med men den är även lite snabbare.
Legenden känns ju robust och härlig när man håller i den.
Jag tror inte du blir besviken om du väljer Legenden men samtidigt går det att gå ner till hero om man ändå kollar på Legend. Lite långsammare ändå men personligen skulle jag nog köra på en Hero isåfall eftersom Legenden inte har så mycket mer att ge[smile]

Men om valet är mellan Legend och Desire skulle jag nog gå efter hur mycket jag surfar... Desire är ju trevligare att surfa på men som sagt så kostar det ju i storlek...

Men det är vad jag själv säger![bigcheers]
Kommer nog någon som kan prata om det lite bättre snart!


   
SvaraCitera

Spara pengar och kör på Hero, verkar fungera ypperligt till det du hade tänkt.


   
SvaraCitera

Legend är tålig. Desire är plastig.

Desire har bättre hårdvara.

Båda har Sense.

Är nog skönt att ha en stor skärm när man surfar.

Desire är inte så mycket dyrare.

Du kan ju kolla in HTC Wildfire. En miniversion på Desire. Alltså mindre än båda de där 2. Billigare också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Spara pengar och kör på Hero, verkar fungera ypperligt till det du hade tänkt.

mycket möjligt. men tre har inte den telefonen verkar det som. och det är där jag väljer ifrån 🙂

Blåbärt:

.........

jo, fast jag har kollat in mig mest på dessa två nu, så det står och väger där. frågan är bara vilken. om RAM-minnet och surfkvallen är så pass stor på dem?

Kablash__:

Du kan ju kolla in HTC Wildfire. En miniversion på Desire. Alltså mindre än båda de där 2. Billigare också

hm, okej. vad skiljer dem åt då? i stort sätt liksom... såg att wildfire har mindre skärm och sämre upplösning typ.

har båda sense? fan vad bra 🙂


   
SvaraCitera

amused:

RAM-minnet

inget att tänka på.[smile]

amused:

surfkvallen

Något att tänka på.

Allting är egentligen Storlek och känsla vs. Surfkvalitet i det här fallet[y]

Kablash__:

HTC Wildfire

http://www.pri​sjakt.nu/produkt.php?j=563575,453781,563573,621093
Känns som om upplösningen är för låg för att surfa runt på =/


   
SvaraCitera

amused:

hm, okej. vad skiljer dem åt då? i stort sätt liksom... såg att wildfire har mindre skärm och sämre upplösning typ.

har båda sense? fan vad bra 🙂

Det är hårdvara som skiljer. Wildfire är som en mindre, billigare och lite sämre version av Desire. Dom ser nästan likadana ut.

Wildfire:

528 MHz Processor.
384 ram
3,2 tums skärm

Desire:

1 ghz processor.
576 ram
3,7 tums skärm.


   
SvaraCitera

Desire är bättre än Legend, Legend kompenserar det med att dra lite mindre ström vilket gör att den håller marginellt bättre.

version 2.2. av android är ute till Desire men kommer dröja ett tag till innan det kommer till legend.

2.2 innehåller saker som flash 10.1 i webbläsaren (flash spel och streaming video direkt på ALLA sajter som kör flash)

om du gillar designen på legend välj en sån. personligen tycker jag att upplösningen är så pass mycket högre på desire att den är värd det.

prisskillnaden är i princip en hundralapp mellan de två mobilerna, så i slutändan är det en fråga om du prioriterar design eller prestanda.

båda är bra 🙂

om du vill kunna titta på divx och MKV i mobilen ska du däremot köpa en Samsung Galaxy S, som är som Desire fast med videostöd och lite större skärm.

skit i wildfire, den är bara till för fattiga som inte har råd med en legend eller desire 🙂


   
SvaraCitera