Aviseringar
Rensa alla

HTC-telefoner


Ämnesstartare

Är det någon som har en HTC Tattoo, Touch2 eller Hero? [smile]

Funderar på att köpa en och vill gärna höra om vad som är bra och vad som är dåligt


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Från the internetz har jag hört att de kan vara lite sega utav sig, i och med att det inte är några monsterprocessorer som sitter i dem.

Själv tänker jag vänta till Nexus One kommer ut i Sverige, då processorn i den är betydligt mycket bättre, och sägs ska fixa den där känslan av att det kan vara lite segt.


   
SvaraCitera

Jag har en Hero 🙂 och jag kunde inte vara gladare! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Från the internetz har jag hört att de kan vara lite sega utav sig, i och med att det inte är några monsterprocessorer som sitter i dem.

Nja 528Mhz duger rätt gott. Visst vore en Nexus One häftigt, men inte tycker jag att dom är för långsamma.

Men då talar jag av erfarenhet från Lg Gw620 som jag tror kör samma processor, eller likvärdig. Rätta mig gärna om jag har fel.


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Nja 528Mhz duger rätt gott.

Jag tror att det beror lite på vad folk förväntar sig. En del har jag hört säga att den känns helt okej, och av andra har jag hört att den kan vara lite småseg. Heron som jag provade kändes helt okej, men jag kan förstå hur folk kan finna det lite irriterande i längden.

aristoteles:

Men då talar jag av erfarenhet från Lg Gw620 som jag tror kör samma processor

Jo, men den använder väl inte Android? Som Java-applikation så kan den bli lite småseg på sämre hårdvara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag tror att det beror lite på vad folk förväntar sig. En del har jag hört säga att den känns helt okej, och av andra har jag hört att den kan vara lite småseg. Heron som jag provade kändes helt okej, men jag kan förstå hur folk kan finna det lite irriterande i längden.

Jo det är klart, det är ganska dyra telefoner så man förväntar väl sig att det ska flyta på bra.

Åtta:

Jo, men den använder väl inte Android?

Jodå, det är Lg:s första android-enhet, mycket trevlig. Synd bara att Lg kör en gaaaaaammal version av android. Men det ska komma en uppdatering, då den kommer så blir det nåt helt annat.

Jag ville ha en med fysiskt tangentbord, och fick inte tag i en G1, så jag köpte Gw620, är i överlag nöjd med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Själv tänker jag vänta till Nexus One kommer ut i Sverige, då processorn i den är betydligt mycket bättre, och sägs ska fixa den där känslan av att det kan vara lite segt.

Inte för att va en besserwisser. Men Nexus one är googles telefon. Dragon är HTCs version av samma hårdvara. [blush]

Du ska välja HERO av de 3.

Du kan söka på youtube också, typ HTC hero vs iphone tex. runt 10 min långa klipp där dom går igenom för och nackdelar med mobilerna och utser en vinnare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle köpa Tattoo om den inte va så ful. [tard]


   
SvaraCitera
Åtta

Kablash__:

Men Nexus one är googles telefon. Dragon är HTCs version av samma hårdvara. [blush]

Visst är det Google som säljer den, men det är HTC som utvecklat den åt dem.

aristoteles:

Jodå, det är Lg:s första android-enhet, mycket trevlig

Aha, där ser man. Jag är inte så förtjust i LG, så jag väntar på Nexus One - även om jag nog hade föredragit en med fysiskt tangentbord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Visst är det Google som säljer den, men det är HTC som utvecklat den åt dem.

Ja, men HTC har även gjort en egen version av samma mobil. Med deras egna saker i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Aha, där ser man. Jag är inte så förtjust i LG, så jag väntar på Nexus One - även om jag nog hade föredragit en med fysiskt tangentbord.

Ja Lg är inte dom bästa precis, men helt ok om man vill ha en bärbar terminal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska skaffa acer liquid när jag lyckas bli av med min nuvarande, typ 3400:- med andoid 2 I guess och snapdragonprocessor.


   
SvaraCitera
zIGGE

variabel:

snapdragonprocessor.

Emulatorer och spel är den mycket rolig att användas till ^_^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade en HTC, men jag gav den till min pojkvän som gillade den mer. Snällt va? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag hade en HTC, men jag gav den till min pojkvän som gillade den mer. Snällt va?

ja det var rätt awesome.


   
SvaraCitera