Aviseringar
Rensa alla

hu rkänns det att ha en könssjukdom i halsen?


Ämnesstartare

känns det som halsont eller får man blåsor/vårtor etc???


   
Citera

vet ej då jag aldrig lyckats med dylikt


   
SvaraCitera
Exner

Hur skulle man kunna smittas av könssjukdom i halsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Hur skulle man kunna smittas av könssjukdom i halsen?

deepthroat, duuh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har hört om människor som både fått klamydia och flatlöss i halsen, hur det går till och hur hög sanningsnivån är vet jag ej


   
SvaraCitera
Exner

Köffein:

deepthroat, duuh?

Ville se någon annan skriva det.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

känns det som halsont eller får man blåsor/vårtor etc???

[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många märker inte om man fått könssjukdom. Typiskt för könssjukdomar är att de överförs sexuellt, vid oskyddade anala, orala och vaginala samlag. Det är smart att testa sig om man misstänker att man kan ha fått en könssjukdom, har symtom eller haft sex på ett sätt som kan överföra en könssjukdom.
Är man hivnegativ och har en könssjukdom blir man mer mottaglig för hiv.
Utslag på kroppen, små oömma sår på könsorgan, kring analöppningen eller läpparna kan också vara tecken på att du fått en könssjukdom. En hy och ögonvitor som gulnar kan vara ett tecken på hepatit. Men kom ihåg att det ofta inte märks om man fått en könssjukdom. Gonorré kan sitta i halsen utan att du märker det..
Säkrare sex innebär att använda kondom vid anala och vaginala samlag samt att inte ta sperma i munnen. På detta sätt minskar risken att könssjukdomar överförs, och risken för att överföra hiv blir väldigt låg. Dock kan könssjukdomar överföras ändå, vilket gör att testning är en viktig grej att komma ihåg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror man dör dirr on impact så att säga!


   
SvaraCitera