Aviseringar
Rensa alla

Hudbristningar efter träning..


Tickstart:

Vadå för att reklamen säger det? [sad]

Nä, för att Emma säger det. [blush]


   
SvaraCitera

Capture:

Nä, för att Emma säger det. [blush]

.. jaha [blush] antar att du litar mer på henne än mej så jag ger väl upp då [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har prövat något återfuktande , något mot hy, men tror inte den funkar precis.


   
SvaraCitera

rockarn:

Så därför undrar jag , om jag ska pröva någon , kräm,salva som gör att de försvinner lite fortare eller bleknar.

Skriv gärna ifall det är fler personer som fått något liknande.

tacksam för svar 🙂

Ja jag lider med dig. Har själv fått hudbristningar på biceps och längst ner på överkroppens sidor. Satt och letade efter en rad olika behandlingar för detta som inte var helt hutlösa till priset. Slutade att jag sprang på en video av en amerikansk läkare som förklarade hur du billigt och bra kan skynda på det hela.

Först så ta en helt vanlig citron(ja jag är seriös) och stryk den över de drabbade områdena så att druvsaften smörjer in där det behövs. Låt druvsaften torka in i cirka 10 min och ta sedan på olivolja. Utför detta 1-2 ggr om dagen. Både citron och olivolja innehåller en rad olika ämnen (bl.a. C-vitamin) som är bra för huden.

Dock är tiden det som är allra viktigast. Metoden som jag nämnt ovan visar effekt på små hudbristningar och de nybildade(effekt kan synas redan efter först eller andra dagen). Jag började med detta för cirka 2 veckor sedan och de små hudbristningarna har redan börjat blekna (har haft bristningarna i cirka 2 månader och bleknade inte något under tiden). Men stora bristningar får du ha tålamod med. Olika ämnen och vitaminer hjälper, men tiden är den bästa. Sola de drabbade områdena på sommaren är också väldigt bra. Solen innehåller mycket bra för huden som kan ge positiv effekt på sådant som bristningar, hudeksem, en del hudsjukdomar mm.

Laserbehandling finns också. Men där får du börja räkna på 20.000:- och sedan röra dig uppåt beroende på vilka områden de berör och hur stora bristningarna är. Små områden som t ex biceps kan hamna på runt 4000-5000:- och bör behandlas cirka 10 ggr. Men har du behandlat detta tidigare med t ex metoden jag nämnde ovan och låtit tiden få ha sin effekt så kan du få ner priset väldigt bra på de stora bristningarna.

Ge inte upp i första ronden. 1-2 ggr om dagen som sagt och på det hela tiden. Tänk även på att ej träna med för mycket vikter eller för många repetitioner med övningar som påverkar t ex biceps ifall du nu skulle ha bristningar där. Gå hellre ner lite i varv ett bra tag tills det värsta bland bristningarna är över. Sedan så när du tycker att det börjar bli bra igen så kör på återfuktande salvor som är bra för hudens elasticitet och smörj områdena varje dag så du bristningarna inte kommer tillbaka eller det bildas nya. Sådana salvor finns att hitta på Apoteket, så fråga personalen där så lär de förmodligen hitta något bra åt dig(dock brukar de välja ut det dyraste åt en så läs lite på innehållet och se om du verkligen måste lägga ut de extra hundralapparna).

Sprid gärna vidare den vad du lärt dig. Finns många där ute med dessa problem och bekymmer och det största problemet är oftast okunskapen om ens hud bland många människor som skapar bristningar.

Peace out!


   
SvaraCitera

Haha lol vill stryka en citron på mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaret , det är värt ett försök 🙂

Och jo vitaminer , sol osv är bra för huden , men ska kolla på apoteket någon dag !


   
SvaraCitera

rockarn:

sol osv är bra för huden

Sol är inte speciellt bra för huden, endast i väldigt små doser.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera