Aviseringar
Rensa alla

Hudbristningar


Ämnesstartare

Hej!

har massa bristningar i armhålan och på min biceps, även på min lats.

går det att behandla med något?
ngn har tipsat om mandelolja från apoteket.

ngn som vet om man kan motverka det på något sätt?

(nej, jag orkar inte söka runt, därför vänder jag mig till er)


   
Citera

Har hört att hundbajs ska funka att smeta in sig i [rolleyes]


   
SvaraCitera

man kanske inte ska syssla med anabola! [no-no]


   
SvaraCitera

Tyvärr, det finns inget känt sätt att på något vis lindra dem. Överhuvudtaget. Mer än laser eller hudtransplantation då ^^

Jag "lider" också av bristningar, min vänstra axel är inte trevlig kan jag säga. Ser ut som en gravid kvinnas mage ungefär. Givetvis så har jag också letat efter en massa metoder, men inte hittat någonting solklart.

Däremot så har jag fått reda på att hemorojdsalva kan fungera bra, har sett många som kommit med positiva besked som provat det. Å andra sidan så har många läkare och så konstaterat att det inte går, så, vet inte riktigt om man kan lita på det ändå.
Men det verkar logiskt dock, då hemorojdsalva får huden att dra ihop sig och bli tightare. Och om du kollar på din biceps, och drar ihop huden lite lätt med fingrarna så kommer du se att bristningarna syns mycket mindre. Så, som sagt, logiskt sett borde det funka, om nu hemorojdsalva drar ihop huden. Det är inget som jag har koll på, utan har bara hört ifrån andra.

Hur som helst, det är det säkraste kortet du kan köra på. Pröva det. Ska själv pröva det så småningom, när jag är säker på att det fungerar, eller om det inte gör det.


   
SvaraCitera

Föresten, Alcosanal är vad du ska leta efter.


   
SvaraCitera

Underlig:

man kanske inte ska syssla med anabola! [no-no]

Men lol... det är många ungdomar som får bristningar när de växer...


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Har hört att hundbajs ska funka att smeta in sig i [rolleyes]

Stämmer faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prova en Dermaroller, ska funka jättebra enligt folk[y]


   
SvaraCitera

LemonLime:

prova en Dermaroller, ska funka jättebra enligt folk

Bah, folk säger så förbannat mycket. Ingen av dem har någon form av bevis även om de påstår att det funkat för dom.


   
SvaraCitera

sculptura:

Men lol... det är många ungdomar som får bristningar när de växer...

På armarna? Det har jag bara sett på folk som är överviktiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Bah, folk säger så förbannat mycket. Ingen av dem har någon form av bevis även om de påstår att det funkat för dom.

Jag vet, men det är det enda jag har hört att nån tycker funkar[crazy] Ingen säger att krämerna funkar


   
SvaraCitera

Harpyja:

På armarna? Det har jag bara sett på folk som är överviktiga.

Nej, många som styrketränat framförallt får det, jag har några st på vänster biceps bla. Men de syns ju knappt.


   
SvaraCitera

sculptura:

Nej, många som styrketränat framförallt får det, jag har några st på vänster biceps bla. Men de syns ju knappt.

coolt. jag har bara där jag är som fetast.


   
SvaraCitera

Harpyja:

coolt. jag har bara där jag är som fetast.

Ah,


   
SvaraCitera

LemonLime:

Jag vet, men det är det enda jag har hört att nån tycker funkar

Har läst allt om det nu i stort sett ^^' verkar fungera faktiskt. Dock väldigt väldigt lite.


   
SvaraCitera