Aviseringar
Rensa alla

Huden i fjällen


Ämnesstartare

Hej!

Ska åka till fjällen nu på sportlovet. Jag har använt basiron nu i cirka 2 år med uppehåll under sommaren, och därför ska jag ha rånarluva och solkräm spf30 på mig under timmarna i backen.
Då porerna täpps till av vanlig solkräm har jag valt en anpassad för akne-hud. Problemet är att den innehåller mycket vatten, kommer inte detta att frysa om jag har det på mig i fjällen?

Jag kommer inte att tvätta ansiktet på morgonen för att bättre stå emot kylan, kommer mina redan stora porer att vidgas ännu större pga allt fett och skit som får ligga kvar hela dagen?


   
Citera

vilket märke använder du? du kan ju grunda med ett serum eller litelite olja.


   
SvaraCitera

tex bergamott eller argan


   
SvaraCitera

Ångbada ansiktet, sedan skrubba ansiktet med typ socker och mjölk/olja/kräm etc.
Älskar ångbad, så uppfriskande!Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
vilket märke använder du? du kan ju grunda med ett serum eller litelite olja.

Använder Vichy. Vill helst inte ha något sådant under, det var syftet med att köpa just den här solkrämen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredd090:

Använder Vichy. Vill helst inte ha något sådant under, det var syftet med att köpa just den här solkrämen.

Lästa om bergamott nu, verkar ju fungera för känslig hud, men hur kommer det att hindra solkrämen från att frysa?


   
SvaraCitera

fredd090:

Lästa om bergamott nu, verkar ju fungera för känslig hud, men hur kommer det att hindra solkrämen från att frysa?

skulle det hända så har du ett skyddande lager under den


   
SvaraCitera

huden torkas ju ut och spricker av kyla så dt borde göra susen för finnarna 


   
SvaraCitera

S3ON:
huden torkas ju ut och spricker av kyla så dt borde göra susen för finnarna 

Wat8_0.jpg


   
SvaraCitera

CitronSaft:

Wat8_0.jpg

Ja exakt


   
SvaraCitera