Aviseringar
Rensa alla

Hudproblem


Ämnesstartare

På senaste tiden har jag märkt att huden i mitt ansikte blir fulare och fulare. Det känns som att jag ser mkt äldre ut i ansiktet än vad jag är i verkligheten. Jag har fullt med leverfläckar i ansiktet, säkert minst 20 stycken och vad jag har hört så är det vanligt att man får fler vid typ 40 års åldern eller nått?! Förut hade jag inte så mycket finnar eller ärr men jag kan aldrig låta bli att pilla och klämma på dom så då blir det värre och nu har jag dessutom många röda prickar på ena kinden som inte ens varit finnar från början..:S Jag har dessutom ett ytligt blodkärl under ena ögat som jag försökte ta bort förut med diatermi eller va de hette men de hjälpte inte. Jag har läst att man kan lasra bort ytliga blodkärl och leverfläckar eller? Är det någon som vet mer, snälla för jag vill inte se ut som en 40 åring i ansiktet och egentligen vara mycket yngre. Ser t.om. sjuk ut ibland fast jag inte är det.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Plastikoperation .. Hudkrämer.. Ansiktsmask..

Kör på vad fan du vill, eller acceptera att du kommer se ut som en mumie om 2 år


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Solat mycket? Vet itne om det där är tecken på för mycket sol..men huden åldras ju typ snabbare i sol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Solat mycket? Vet itne om det där är tecken på för mycket sol..men huden åldras ju typ snabbare i sol.

nej det har jag faktiskt inte, jag har blivit avrådd från att sola så jag försöker undvika att sola ansiktet iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thealice:

Jag har fullt med leverfläckar i ansiktet, säkert minst 20 stycken

hudcancer kanske?


   
SvaraCitera

pics or stfu


   
SvaraCitera

Äter du skräpmat?


   
SvaraCitera

Hmm. Jag känner igen symptomen. Om du kommer till min privata läkarklinik så kan jag titta på det. Den ligger i Karlshamn. Kan du ta dig hit på Tisdag nästa vecka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sminkar du dig mycket med foundation och puder och så? Då kan man ju få mycket finnar. Hade lite halvbra hy ett tag för nåt år sedan kanske när jag använde mycket foundation typ varje dag, men nu använder jag bara mineralpuder och nu har jag asbra hy [crazy]


   
SvaraCitera

1.Man kan få ytliga blodkärl om man dricker för mkt alkohol.

2.Som ovan säger kan man få finnar av skärpmat å om man använder mkt smink så det täpper till porena.

3.Tror det där med leverfläckarna är något genetiskt.

Vet inte hur det är med ytliga blodkärl, men man kan iallafall lasa bort leverfläckar. Dock blir det en vit fläck efteråt på stället där man lasat en leverfläck (har själv aldrig gjort det, men har en kompis som gjort det), men det försvinner så småning om.


   
SvaraCitera

hah, synd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Sminkar du dig mycket med foundation och puder och så? Då kan man ju få mycket finnar.

Jag använde mkt foundation förut men det blev jag också avrådd ifrån så jag använder bara puder numera.


   
SvaraCitera

thealice:

Jag har läst att man kan lasra bort ytliga blodkärl

det känner jag en som har gjort. det är dyrt och tar lång tid, men det blir bättre. och det kändes som att ta ett gummiband och snärta mot huden[censur] ajaj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thealice:

Jag använde mkt foundation förut men det blev jag också avrådd ifrån så jag använder bara puder numera.

Alltså vanligt puder är nästan som att be om hudproblem. Hoppas verkligen att du tvättar bort det noga varje kväll och använder bra borttagningsprodukter osv. Börja använda mineralsmink istället, det ser minst lika bra ut och är inte skadligt alls för huden [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckoboll:

det känner jag en som har gjort. det är dyrt och tar lång tid,

okej behövdes det flera gånger då?

Gunvald:

Börja använda mineralsmink istället, det ser minst lika bra ut och är inte skadligt alls för huden

Jag funderar faktiskt på att göra det men har inte gjort det hittills eftersom det är en aning dyrare :/


   
SvaraCitera