Aviseringar
Rensa alla

hudton och färger


Ämnesstartare

Jag är lite nyfiken på en sak. Jag har nu läst om olika hudtoner och vad man ska använda för färger för att motverka exempel ringar under ögonen och röda fläckar och, logiskt nog, ska man ju även ha komplementfärgerna till sin ögonfärg om man vill att de ska synas mer...Men nu till "problemet": Om man har en kall hudton, ska man akta sig för varma färger (röd, rosa, orange) men har man gröna ögon är det just de färgerna man ska använda som ögonskugga (eller ska och ska, det ger mer effekt). moment 22.

lul WUT

Eller kan det vara så att jag egentligen tillhör gingerkategorin då jag har fräknar, gröna ögon och blond/rött hår? Jag kanske är muterad som inte har en guldton i min hy, utan en röd ton.

(Ja, det här kan vara tråkigt för många, men det är också rätt "viktigt" om man ska välja kläder som inte får en att se förjävlig ut)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Använd dig av de färger du tycker är snygga på dig och skit i "reglerna" ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan va det måste suga att vara tjej[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan man inte bara blunda, rota upp några plagg och sen slänga på sig dom o gå ut ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

fan va det måste suga att vara tjej[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo. Jag klär mig helt enkelt i svart.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Men nu till "problemet": Om man har en kall hudton, ska man akta sig för varma färger (röd, rosa, orange) men har man gröna ögon är det just de färgerna man ska använda som ögonskugga (eller ska och ska, det ger mer effekt). moment 22.

Det finns kalla respektive varma nyanser av alla färger. Färger som framhäver gröna ögon är framför allt brunt och lila, brunt är neutralt och lila är ofta kall.
Sen vet jag inte hur mycket ögonskuggan påverkar övriga ansiktet, om du inte har asmycket av det (ögonskugga, inte ansikte).
Men om du har röd hudton är du väl varmfärgad?
Jag är gulblå och kall som stryk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

overdose delusion:

Men om du har röd hudton är du väl varmfärgad?

Jag borde vara det, men varma färger som orange och röd, ser ut som stryk på mig.

Samt att om man tydligen hade blåa blodådror, vilket jag har, räknas man som kall hy.


   
SvaraCitera

kebu12:

fan va det måste suga att vara tjej[shake]

Harpyja:

Samt att om man tydligen hade blåa blodådror, vilket jag har, räknas man som kall hy.

vafan ska man ha då, gröna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig fattat sånt [shake]

har själv en "olivtonad hy"
hade gärna varit riktigt blek [love] är så himla fint om man är brunett!


   
SvaraCitera