Aviseringar
Rensa alla

HUDVÅRDSRUTIN


Ämnesstartare

Vad använder ni för preparat till er hud morgon och kväll? Bretta.

Jag ska nu testa The Body Shops tea treaserie pga den verkar bra (samt var på erbjudande). Upptäckte denna kräm i somras och blev kär. Det är så svårt att hitta bra oljefria solkrämer som fungerar bra med min hy som ibland blir stressfinnig.

ps ni som har babyhy trots att ni tvättar den med kroppstvål lr dyl kommer en dag att hamna i helvetet

209647s.png


   
Citera

Tvättar den med lush coalface, tvålar in ordentligt, sköljer av ochtvålar in igen.

10138293053_d703a3121a_z-500x500.jpg

Smörjer in den med lush prince. Det är egentligen en rakkräm, men min hud fungerade bättre (typ asbra) med den jämfört med cosmetic lad som jag köpte först. Nu för tiden har min bf snott cosmetic lad-krämen. Inte mig emot för den luktar asgott.

PRINCE-500x500.jpg

Har även mask of magnaminty. en lermask jag glömt av att använda men den räddade verkligen min hy inför studenten. 

mask-of-magnaminty-500x500.jpg

köpte tvålen, lilla rakkrämen och stora masken för 6 månader sedan, fortfarande mer än hälften kvar. Mkt dryga produkter. svinnöjd.Kommer köpa igen. 

Tycker jag är värd jobb på lush efter detta inlägg. Rodnar


   
SvaraCitera

obs: min hy är bättre än den varit sedan jag var typ 11 med denna rutin. 10 år av kraftig akne är förbi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder ingenting till min hy.


   
SvaraCitera

använder också mask of magnaminty, och sen cosmetic lad som kräm

resten av kroppen använder jag body shops body butter till

med dåligt samvete dock då en kompis berättat att det är cancerframkallande ämnen i. skulle inte förvåna mig om det är det i lush-grejerna heller, har ej låtit henne titta på dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tandkräm


   
SvaraCitera
höna

Tvättar bort eventuellt smink med mandelolja. Smörjer ev in med liite mandelolja efter. Har noll hudproblem! 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
använder också mask of magnaminty, och sen cosmetic lad som kräm

resten av kroppen använder jag body shops body butter till

med dåligt samvete dock då en kompis berättat att det är cancerframkallande ämnen i. skulle inte förvåna mig om det är det i lush-grejerna heller, har ej låtit henne titta på dem

parabener är väl cancerframkallande om jag minns rätt, har för mig att lush fåttkritik för att de har sådant i flera produkter.


   
SvaraCitera

elverpigen:

parabener är väl cancerframkallande om jag minns rätt, har för mig att lush fåttkritik för att de har sådant i flera produkter.

säkert!

minns jag rätt har de någon alkohol i också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sminkar mig väldigt sällan förutom läppstift och ibland lite svart på ögonen och återfuktar varje dag med en vanlig ansiktskräm


   
SvaraCitera

typ clinique facial soap, tror combination-varianten. brukade en gång i tiden även ha kokosolja för återfuktande, men den har kommit bort i flytt vid något tillfälle. ska köpa mer under veckan.


   
SvaraCitera

Använder ytterst Dwight Schrute:iga salvor som Hydrocortison, Essex plus och Novalan. Det skall vara praktiskt, inte doftande.


   
SvaraCitera
reben

inget speciellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vatten

ibland canoderm men bara där jag tror jag ska få rynkor pga annars kanske jag får finnar


   
SvaraCitera
mynona

smörjer in med dagkräm efter morgonmasken och smörjer in med nattkräm på kvällen efter rengöringskrämen. särskild natt- och dagkräm för ögonområdet och även kräm som motverkar påsar under ögonen. men mina sömnproblem gör att jag säkert får rynkor i förtid ändå. 


   
SvaraCitera