Aviseringar
Rensa alla

Huka er gubbar och kärringar - nu börjar FARMEN i TV4 ikväll


Ämnesstartare

Det känns ju lite som Robinson fast mer lamt. Men allt hänger ju trots all på vilka personligheter de lyckats skrapa ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: Jag tycker att det är ett "töntigt" konsept. Samma sak med ph, bb, bonde söker fru osv...

Just Bonde söker fru skiljer sig väl från alla andra dokusåpor. Men tanken att "vanliga svenson" får vara med och inte bara någon "elit" tycker jag är bra.

Punda: Det känns ju lite som Robinson fast mer lamt. Men allt hänger ju trots all på vilka personligheter de lyckats skrapa ihop.

Det är väl en typ av Robinson fast det utspelar sig i Sverige för hundra år sedan - i nutid.

Givetvis är det ENBART deltagarna som kommer att avgöra om det blir bra eller dåligt. Trista deltagare ger en trist program.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar se det ibland, kul då man växt upp lite gammeldags sådär. Intressant att se hur folk resonerar kring problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hänger ej med. varför fick 2 stycken flytta till det större huset?


   
SvaraCitera
mens
 mens

näe pga djurplågeri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var absolut godkänd underhållning men är dålig på att följa saker så får se hur det blir.


   
SvaraCitera
Berit

adaq:
Ända programmet på TV som jag tittar på Glad

f7062ecf70e92c24f0807ffd232f8b598318aa45


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:

f7062ecf70e92c24f0807ffd232f8b598318aa45

4b25ff54b790a3012d4591f48a8950a24d1a06e7


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På Erlanders tid Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar "tanten", en kvinna med klös iMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har gått i samma skola som Agnes Löfkvist som var med för två år sedan. Då var hon satanist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går det varje dag eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag bli en sån som följer farmen?


   
SvaraCitera

Farmen va så mysigt...

Punda:
Ska jag bli en sån som följer farmen?

Gör det bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
På Erlanders tid Hjärta

Det är troligen bara du och jag som känner till att Tage sa detta i ett TV-program som hette Hylands Hörna 1963. Roligt att du hört uttalandet. Här är hela originalstoryn som Tage drog.  Mycket glad

I en av Värmlandssocknarna hade de en prost som var väldigt intresserad av pistolskjutning. I Värmland förekommer det alla tänkbara kombinationer av präster och statsministrar och allting. Och prosten var intresserad av pistolskjutning. Han hade tagit flera mästerskap i Fryksdalen med omnejd. Och så en söndag eftermiddag skulle de ha en sån där pistolskjutningstävling. Då gick han upp tidigt på morgonen, på söndagmorgonen, och tränade och tränade. Han skulle öva så att han verkligen skulle kunna vinna mästerskapet igen. Och hur han sysslade med den där pistolskjutningsträningen i sin trädgård så glömde han bort att han skulle till högmässan. Och klockan blev elva och i högmässan väntade de honom, men de hade en väldigt klok komminister i socknen så han startade högmässan. Till slut fick prästen sett att klockan var så mycket, så han satte sig i bilen och körde allt vad han kunde till kyrkan och kom precis när han skulle börja predika. Han tog på sig prästkappan och störtade upp i predikstolen och predikade – altartjänsten hade gått. Så när han stod där så upptäckte han plötsligt att han hade pistolhölstret omkring sig. Han tänkte att det går aldrig vägen. Inte ens i Värmland. Han tänkte, jag får väl ta av mig det där och började knäppa upp. Hur det var när han stod där och krångla så gick det ett skott av! Det var ju rätt pinsamt. Då tänkte han, nu måste han få av pistolhölstret för han kan ju inte visa sig efter den här skottlossningen. Så han hukade sig ner i predikstolen och skulle knäppa upp ordentligt, patronbältet. Då steg det upp en soldat, utbildad i fältmässig krigföring vid Trossnäs och då skrek han över hela kyrkan: ”Göbber och kärringer, huk er i bänkarna, för nu laddar han om!”

Mycket glad


   
SvaraCitera