Aviseringar
Rensa alla

Huliganer, diskussion !


Ämnesstartare

Vuxna människor som blir upprörda på allvar för att folk från andra ställen hejar på ett annat lag [rolleyes]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Känns som det finns vettigare saker än sport att slåss för, i övrigt har jag väl ingen större åsikt så länge de lämnar övriga ifred (utöver att jag tycker att det är skittöntigt dvs).

+10000


   
SvaraCitera

inbreeds.


   
SvaraCitera

Tessis:

detta inlägg gjorde jag för typ 2 månader sen så du vet...

jävla snorunge slida.

gör oss inte arga.


   
SvaraCitera

Tessis:

Vad tycker ni om huliganer?

ingen bestämd uppfattning, huliganer är mer än huliganer. de får göra vad de vill sålänge det inte går ut allt för mycket över andra. tycker huligan-hetsen är ganska överdriven.

Tessis:

och just när det gäller sport?

sporten har ersatt kriget i det patriarkala samhället, kolla bara på språket i ett sportblad: strategi, anfall, attack, defensiv/offensiv, vrål, jubel, flank etc.

att våldet egentligen förflyttats från våld till sport som uttryck för en "klassiskt manlig" aggression och kamp gör förståelsen för den våldskultur som bildas kring sport större, tycker jag. det går liksom hand i hand, och mycket sport i sig är otroligt likt krig även utan tillhörande huliganism.

den_fete:

jävla snorunge slida.

gör oss inte arga.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

jävla snorunge slida.

gör oss inte arga.

hahahaha xD


   
SvaraCitera

Tessis:

hahahaha xD

/

[cheers]


   
SvaraCitera

den_fete:

Arabiska halvön är ett torrt platåområde med stora öknar.

Jag förstår att man inte vill visa sitt ansikte när man är ett inavlat eb, men varför då posera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

[cheers]

Vad vill du säga med dessa bilder ? [smile]


   
SvaraCitera

hahah bilderna [love]


   
SvaraCitera

den_fete:

/

Han där i ljusblå skjorta, längst till vänster verkar lite lustig. Han har ju sin röda armbindel runt huvudet [cute]


   
SvaraCitera

Våldet är en del av de många saker som tillsammans skapat och livnär den mystik som råder kring passionen för fotboll.
Mystiken kring passionen för fotboll säljer, och kan i dagsläget sälja oerhört mer med rätt marknadsföring.
Våldet ÄR en del av fotboll.

Learn it, live with it and love it

Viva fotboll
Viva huliganerna


   
SvaraCitera

Tessis:

Vad vill du säga med dessa bilder ?

intgen problem . jag bara skatta du klara ej slog mej .. walla jag bara skratta mykt av dig tror du skriv tuff på msn..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

intgen problem . jag bara skatta du klara ej slog mej .. walla jag bara skratta mykt av dig tror du skriv tuff på msn..

Okej.. [shake]


   
SvaraCitera

så länge min dröm om att deportera alla AIKare till Gulag förblir ouppfylld så lär vi ha kvar dom tyvärr


   
SvaraCitera