Aviseringar
Rensa alla

Hullar ni?


Ämnesstartare

Ja, gör ni det?

Att hulla är att från under tungan, där det sitter nån slags utsöndrare av saliv, skjuta en tunn stråle av spott med ganska mycket kraft. Kan ni detta? Har det hänt er fast ni inte velat?

DET, alltså en hullning, kan till exempel hända av misstag ibland när man gäspar eller tuggar mat. Ni kanske har låtit saliven spruta ur käften nån gång och noterat det utan att ni vetat exakt vad det är som hänt? Det som hänt är en hullning.

Har ni blivit hullade i ansiktet nån gång? Det är nog inte så kul, fast jag kan tänka mig värre saker att få sprutat i sitt ansikte. T.ex. syra eller blåbärssoppa (eller HIV-smittat blod).

Hullningsmekanismen verkar stimuleras när man äter något surt (när man känner att munnen liksom drar ihop sig), och kan efter ett intag av t.ex. en liten citronbit kan det bli helt galet och det kan spruta hejvilt om man vet vad man gör.

Hur hullar man då? Jo, det är tyvärr inte världens lättaste grej. Men det bästa sättet att beskriva det på är följande:

1. Skjut fram din underkäke utan att låta munnen påverkas, håll den avslappnad o.s.v. (Man ser rätt mongoloid ut, men det är det värt.)

2. Spänn din tunga och håll den i nedre delen av din mun. Den ska inte hålla på och vifta runt uppe i gommen eller nåt sånt.

3. Fortsätt spänn din tunga, och skjut tungan framåt i munnen, som en muräna som tittar ut ur sin korall.

4. Se sprutet av fint saliv i luften. Tjoff, zhazz! Som en laserstråle fast ofarligt.

Om ni väljer att försöka, tänk på att inte ha ansiktet riktat mot datorskärmen då det lätt blir prickar på den som är svåra att få bort.

Hur många gånger hullar ni per dag? Vad är bäst med att hulla? Använder ni möjligen ett annat, mer lokalt ord i stället för "hulla"? Jag har nämligen hört att det finns andra uttryck som beskriver samma fenomen.

Dela med er av era hullningshistorier, tack.

Bli en spottkobra i mänsklig form, börja hulla
Image

Detta är min första tråd någonsin på detta ställe, så snälla förlåt eventuella faux pas. Och var snälla.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Aldrig hört talas om detta tidigare.[bigsmile]


   
SvaraCitera
sincan

[badgrin][badgrin]Defuq


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Aldrig hört talas om detta tidigare.[bigsmile]

sincan:

[badgrin][badgrin]Defuq

med andra ord en riktigt bra sak att jag startade tråden. ni skall se att det så småningom trillar in folk här som vet precis vad jag talar om. då kanske det klarnar för er än mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill lära mig detta och sen hulla på Tobbish. Som hämnd för att han är så elak och dum [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Händer bara när jag gäspar. För ofta.


   
SvaraCitera

kan ibland. tycker om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Händer bara när jag gäspar. För ofta.

bra då om du lär dig att hulla på beställning. varför? jo, man kan tömma kroppen på hullningar om man gör typ 4-5 goa i rad. sen tar det en rejäl stund innan man är redo igen. du kan alltså styra dina ofrivilliga hullningar genom att i stället hulla i en kontrollerad form och miljö i t.ex. ett badkar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

Om ni väljer att försöka,

Var lite osäker på om det vad en "kan du slicka på din armbåge"-grej först, men det är ju ändå ingen som ser mig här i soffan.

Kunde inte göra det. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Var lite osäker på om det vad en "kan du slicka på din armbåge"-grej först, men det är ju ändå ingen som ser mig här i soffan.

nä! jag luras aldrig.

prova igen senare i dag. för min skull. och: det är inte alltid man kan det, trots att man gör rätt grejer med munnen. ibland är salivutsöndraren trött och sliten och vill inte spruta alls. du kanske gör rätt och den är inte på humör bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nope..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vore kul om alla som säger nej/vet inte vad detta är/va' tar sig tid och verkligen försöker hulla och återkommer med en rapport om hur det gick. mitt mål är att skapa en hullningssekt. tänk om hela världen hullade samtidigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

prova igen senare i dag. för min skull.

Lovar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill lära mig. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Fan jag lyckas inte.


   
SvaraCitera