Aviseringar
Rensa alla

Hundägande vegetarianer, klicka här!


Ämnesstartare

En tanke som slog mig förut..

Ger ni era hundar vegetarisk mat, eller serverar ni dem kött? 


   
Citera
Ämnesstartare

Har du någon koll på kostlära för hundar alls? 


   
SvaraCitera
time
 time

Jag har nyligen haft den där diskussionen med ett par djurägare, både vegetarianer och veganer. Någon sa att hen alltid gjorde storkok av vegansk mat till sin katt och en annan sa att det vore dumt i huvudet att försöka pränta in sina egna kostvanor på ett djur som behöver kött och därmed protein. 


   
SvaraCitera
time
 time

Okej, nu tänkte jag på katter, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vegetariska kattägare får också svara, såklart!! Samt alla andra vegetarianer som äger köttätande djur..  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast såg nu att det finns fan vegetariskt hundfoder Tardig Vad fan är det gjort på? Ägg?

Hundar är ju köttätare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Har du någon koll på kostlära för hundar alls? 

Varför tror du jag ställer frågan? Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: en annan sa att det vore dumt i huvudet att försöka pränta in sina egna kostvanor på ett djur som behöver kött och därmed protein.

Håller med. Katter mår inte bra av andra saker än protein. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Hundar är ju köttätare.

Precis som människor.. 


   
SvaraCitera
time
 time

Fingerprints:

Håller med. Katter mår inte bra av andra saker än protein. 

Precis. Tycker det är jättemärkligt. Jag fattar hur vissa av dem tänkte, men det bästa man kan göra om man nu vill hålla på sina principer så långt som möjligt är att köpa det mest okej:ade köttfodret till sina djur. Måste ju finnas ekologiska/närproducerade grejer till djur också, tänker jag mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Håller med. Katter mår inte bra av andra saker än protein. 

Ägg då? Ägg innehåller ju protein.. Och såna där kornbiffar, kan man inte ge katter sådan mat? Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Precis som människor.. 

Fast skillnaden är att vi klarar oss på annat, jag vet att katter i alla fall måste få i sig sitt protein och att allt annat i fodret är skit. Det bästa du kan ge en katt är rått kött. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Måste ju finnas ekologiska/närproducerade grejer till djur också, tänker jag mig.

Jadå! I värsta fall kan du ju odla höns hemma och ge till katten...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Fast skillnaden är att vi klarar oss på annat, jag vet att katter i alla fall måste få i sig sitt protein och att allt annat i fodret är skit. Det bästa du kan ge en katt är rått kött. 

Så de skulle inte överleva på kornbiffar och ägg? 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Jadå! I värsta fall kan du ju odla höns hemma och ge till katten...

Hemska människa!! Gråter


   
SvaraCitera