Aviseringar
Rensa alla

Hundar som inte fäller?


Unexpected:

Japanska spetsar

jag har en japansk spets och jag tycker då att han fäller mycket hår.


   
SvaraCitera

vaniljglass:

jag har en japansk spets och jag tycker då att han fäller mycket hår.

Enligt mina erfarenheter fäller en välmående jappe knappt hår alls, förutom vid fällperioden.


   
SvaraCitera

Unexpected:

Enligt mina erfarenheter fäller en välmående jappe knappt hår alls, förutom vid fällperioden.

Jag kan garantera dig att våran lilla "jappe" mår suveränt bra.
Dock har han matproblem och det är under dom perioderna han får i sig fel mat han blir sjuk och fäller hår annars mår han suveränt.


   
SvaraCitera

JrL414_3:

Hundar

JrL414_3:

är fula.

Och äckliga.

Åtminstone är 99% av alla hundar det. Så lycka till! [y]


   
SvaraCitera

vaniljglass:

Jag kan garantera dig att våran lilla "jappe" mår suveränt bra.
Dock har han matproblem och det är under dom perioderna han får i sig fel mat han blir sjuk och fäller hår annars mår han suveränt.

Då har vi väl svaret där [smile]


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

oliviaa:

Han är lite cp-klippt på bilden, men jaja. Är finare om han har längre päls.

Han var ju fint klippt. Brukar klippa min hund som bor kvar hos mina föräldrar. Hon blir väldigt ojämnt klippt ibland. Men men 😀


   
SvaraCitera

Min kompis har en lagotto romagnolo, de fäller inte och är ganska söta
Image


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Zooapa:

medans kusinens hund riktigt går in i kläderna

ohh jag förstår. Det är sådan päls jag vill undvika, för den långhåriga går ju rätt bra att dammsuga bort också, den fastnar inte likadant i alla mattor osv. Vad jag vet iaf ;D


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Unexpected:

Vissa allergiker har till och med vistats tåla japansk spets [y]

Oh, det visste jag faktiskt inte. Tack, som jag skrivit innan så är det mest den där stickiga pälsen som fastnar överallt jag vill undvika. Min kusin har faktist en japansk spets. Visste inte det med att folk som har allergi kan tåla den. Super!


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

CaithSith:

Min kompis har en lagotto romagnolo, de fäller inte och är ganska söta

Ohh dom är fina![bigsmile]


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Jag fick fortfarande inget svar ifall Schnauzrar fäller..

Det blir mest troligtvis en softis. En tik that is, dom är lite mindre[smile]


   
SvaraCitera

pitbull eller amstaff [smile] dom fäller inte


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

baadboll:

pitbull eller amstaff [smile] dom fäller inte

Gör dom inte? Det trodde jag med den där korta pälsen dom har. Oh well, jag vill endå inte ha en sådan hund. Jag tycker nästintill alla här i Malmö har en amstaff, och gud så less jag är. Dom har gjort den till en ritktig "wannabe ghettohund" [sad]

Någon som vet hur det är med Lhapsa apso? Kanske mer utav en tanthund? Hmm..[tard]


   
SvaraCitera

jag har en yorkshireterrier och jag är allergisk, går jätte bra!
han fäller inte, men det krävs mycket borstning. klipper man ner den så blir det förstås mindre.

vet ett par till raser som brukar funka för allergiker. men hur ofta kan ni aktivera hunden, fysiskt och mentalt? intresserad av hundsport? agility? utställning? eller en ren sällskapshund?


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

martinalarsson:

vet ett par till raser som brukar funka för allergiker. men hur ofta kan ni aktivera hunden, fysiskt och mentalt? intresserad av hundsport? agility? utställning? eller en ren sällskapshund?

Just nu funderar vi på raser. Så du får gärna ge förslag så "sållar" jag ut själv. Jag vill mest bara ha något att utgå ifrån, jag vet ju ett par raser som fungerar med allergiker men långt ifrån alla tydligen:P

Jag har vuxit upp med hundar hela mitt liv (inte bara med mina egna utan andra i familjen/vänner som haft hund) så jag är rätt insatt vad som behövs för hundarna. Jag vet som inte om du tänkte på något speciellt. Men säg gärna alla raser som kan fungera till en allergiker.[smile]

Jag vill lixom inte säga att jag är intresserad av det ena eller det andra, för om jag är intresserad av agility så kanske du sållar ut en ras eller två själv.[no-no] Oj vad långt detta blev [smile]

Självklart så håller man ju på med hunden en hel del. Det är bara roligt att aktivera och spendera tid med dom!


   
SvaraCitera