Aviseringar
Rensa alla

Hundar utanför affären


fancy
Ämnesstartare

tevepro:

De är väl lika ensamma hemma. De kanske inte kan lämnas hemma då de förstör hemmet.

Upp


   
SvaraCitera

Ja! 
Tycker att det ställs alldeles för lite krav på djurägare och alldeles för lite handling när dålig behandling väl uppdagas.


   
SvaraCitera

Ser hundar jämnt utanför affärer - dock känner jag inte igen "problemet" det minsta. Hundarna sitter snällt och tyst och väntar. Vadå skäller o tittar på varenda människa som går förbi? Dom hundar som gör det är ju få...

Hjärta


   
SvaraCitera

BORT MED KATTÄGARE O HUNDÄGARE!

och innekatter borde avlivas allihopa så dom kmr till katthimmelen

så synd att de blev som de blev Ledsen


   
SvaraCitera

Storchen84:
Ser hundar jämnt utanför affärer - dock känner jag inte igen "problemet" det minsta. Hundarna sitter snällt och tyst och väntar. Vadå skäller o tittar på varenda människa som går förbi? Dom hundar som gör det är ju få...

Hjärta

du kanske är nån som ser ut som nån som man som hund vill undvika ögonkontakt med så du inte kmr fram o börjar klappa RodnarRodnar har du typ pälsjacka?? 

har iofs sällan sett nån som skällt
mest bara unga / valpar isf


   
SvaraCitera

Fasiken: du kanske är nån som ser ut som nån som man som hund vill undvika ögonkontakt med så du inte kmr fram o börjar klappa

Fast menar inte bara mig själv, utan menar hur hundarna är när andra går förbi

Fasiken: har du typ pälsjacka??

NeGalen

Hjärta


   
SvaraCitera

Kan ju vara okej om det inte tar mer än 5minuter men annars är det bara djurplågeri. Särskilt nu på vintern


   
SvaraCitera

Dom kan ju inte ta med hunden in på affär´n så vad ska dom göra då? 


   
SvaraCitera

Har inte mött nån hund som skäller. Det är ju bara en snabbhandling man gör då. Är typ omöjligt att bära på 3 kassar efter storhandlingen samtidigt som man håller i hunden.
jag tar med hunden till affären för att han ska få motion, har ca 3 km, han gillar att gå dit och han kanske får något gott, när vi ändå är ute och går kan vi gå till stranden. Känns onödigt och tråkigt om jag ska gå 6 km för att först handla och sedan gå 8 km för att gå med huden när jag kommit tillbaka


   
SvaraCitera

Och det är lite socialträning 


   
SvaraCitera
nubbie

fancy:. Dem som gör så väljer ju sina behov och ork framför hunden. 

Den behöver ju inte vara ensam ens i närheten av lika länge då som den hade varit om man lämnat den hemma.


   
SvaraCitera

om det inte är sånna där småjäklar utan något fett på kroppen så är det väll ingen fara, så länge hunden inte är stilla för länge. för då kan den lätt frysa. 

Det är ju en hund förfan, det känns som många som uttallar sig inte har någon riktig erfarenhet av att ha hund.


   
SvaraCitera

Fkpaw: Det är ju en hund förfan, det känns som många som uttallar sig inte har någon riktig erfarenhet av att ha hund.

+1
nån gång som liten har man väl blivit lämnad i bilen några min för att förälder skulle göra ett litet köp. Nästan Samma sak fast hunden är ute


   
SvaraCitera
fancy
Ämnesstartare

schim:
Har inte mött nån hund som skäller. Det är ju bara en snabbhandling man gör då. Är typ omöjligt att bära på 3 kassar efter storhandlingen samtidigt som man håller i hunden.
jag tar med hunden till affären för att han ska få motion, har ca 3 km, han gillar att gå dit och han kanske får något gott, när vi ändå är ute och går kan vi gå till stranden. Känns onödigt och tråkigt om jag ska gå 6 km för att först handla och sedan gå 8 km för att gå med huden när jag kommit tillbaka

Jag möter många hundar som skäller.
Jag syftar heller inte på såna specifika fall som i ditt.
jag bor inne i en storstad (på ett torg för att vara specifik) och träffar på detta ofta, hundar utanför affären. Här ligger inte affären 4km bort. Här finns många människor oc många intryck. För att inte tala om hur dålig tidsuppfattning hundar. När dem är hemma är dem i säkerhet och behöver inte känna sådan stress och oro av övergivenhet.


   
SvaraCitera

Hundar är och kommer alltid vara våra små slavar. Sluta tänka på det b


   
SvaraCitera