Aviseringar
Rensa alla

Hundläger ska locka unga till försvaret


Ämnesstartare

schafer_liggande_nara_476x235-width476.j
Bild: Brukshundklubben.se

Försvarsmakten och Hemvärnet har tillsammans med Svenska Brukshundklubben bjudit in 20 ungdomar mellan 15-25 år under höstlovet till Boden för ett så kallat "hundläger". Målet är att ungdomarna ska lockas till försvaret och lära sig hur man arbetar med och tränar tjänstehundar som används i försvarsarbetet.

Vad tycker ni om detta initiativ? Skulle detta locka er till försvaret? Om inte, hur tror ni att man lockar ungdomar till försvaret?


Den här tråden är taggad med taggen "Plusmoderering" vilket innebär att vi kommer att moderera hårdare i syfte att skapa trevliga trådar med givande diskussioner och debatter. Utöver våra allmänna regler innebär detta följande: Tagg för trådar där ni vill ha extra moderering.


   
Citera
Ämnesstartare

Nej
nej


   
SvaraCitera

Nej. för att jag har nån grundinställning  att allt med försvaret är trams. Det kanske jag inte borde ha. Vet inte.

Ja. För det är bra när folk gör saker.

Dvs. Osäker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Nej!

usch i helvete, hatar hundar. Och de brukar känna min rädsla för dem ocksååååå

hellre tigrar!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är emot djuranvändande på detta sätt så nej


   
SvaraCitera

Zymba: Nej!

Nej men vad fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: , hatar hundar. O

var också rädd för hundar för flera år sedan men nu är jag helt tvärtom. vetifasen vad som hände egentligen. tänkte på det när jag i helgen var hemma hos folk där fyra stora och ivriga hundar hoppade på mig. du borde träffa lite väluppfostrade dogs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

var också rädd för hundar för flera år sedan men nu är jag helt tvärtom. vetifasen vad som hände egentligen. tänkte på det när jag i helgen var hemma hos folk där fyra stora och ivriga hundar hoppade på mig. du borde träffa lite väluppfostrade dogs.

har träffat sådana ocksåååå

men har en skada på hjärnan sedan en schäfer sprang mot mig och drog ned mig på marken med sina tänder genom mina kläder. var typ 3 år men minns jätteväl. 

är mest stora hundar jag är rädd för, inte så mkt för typ chiwawor 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

har träffat sådana ocksåååå

men har en skada på hjärnan sedan en schäfer sprang mot mig och drog ned mig på marken med sina tänder genom mina kläder. var typ 3 år men minns jätteväl. 

är mest stora hundar jag är rädd för, inte så mkt för typ chiwawor 

En skada på hjärnan? :S

De är oftast mkt farligare då de oftast inte uppfostras lika väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: En skada på hjärnan? :S

aa lr var nog rädd för allt innan det också men aa 

isola: De är oftast mkt farligare då de oftast inte uppfostras lika väl.

thank you captain obvious, förändrar dock inte att alla är obehagliga och luktar illa 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom ihåg att hålla er till ämnet! Rensat bort off topic.

/Mod


   
SvaraCitera

isola: De är oftast mkt farligare då de oftast inte uppfostras lika väl.

Det hjälper nog inte att tänka så då fobier inte är rationella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Det hjälper nog inte att tänka så då fobier inte är rationella.

nej såklart inte men jag delade ändå med mig av lite fakta. kan jag få skryta med mina djurkunskaper någonstans eller? gubbjävel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Nej!

Ett bra sätt att locka unga? Inför värnplikt. 


   
SvaraCitera
Draug

Zymba: Nej!

Känns lite fel att använda djur i det syftet för att locka unga.


   
SvaraCitera